تست شخصیت شناسی MMPI

ابعاد پیچیده شخصیت خود را بشناسید و با درک عمیق‌تری از خود، برای آینده تصمیم بگیرید.

سؤال

دقیقه

شرکت‌کننده

هزار تومان

با شرکت در آزمون MMPI به نگرش جامعی پیرامون ویژگی‌های روانشناختی خود دست پیدا کنید و گامی به سوی سلامت ذهن و خودآگاهی بردارید.

پرسش‌نامه شخصیتی چندوجهی مینه‌سوتا (MMPI) یکی از پرکاربردترین ارزیابی‌های روان‌شناختی به شمار می‌رود. از این آزمون در کلینیک‌های روان‌شناسی، بیمارستان‌ها، مراکز اصلاحی و همچنین غربالگری‌های قبل از استخدام استفاده می‌شود.

C

MMPI چه چیزی را و با چه مقیاسی اندازه‌گیری می‌کند؟

با زیروبم شخصیت خود آشنا شوید.

اگر دغدغه توسعه فردی را دارید و به دنبال خودآگاهی جامع و با جزئیات کامل هستید، این آزمون به شما توصیه می‌شود.

 گزارش دقیق و تخصصی

این آزمون دارای یک گزارش تخصصی است و برای تفسیر و تحلیل نتایج، حتما نیاز به یک متخصص دارید.

 تست نئو کجا کاربرد دارد؟

تست نئو که در سال ۱۹۸۵ توسط مک کری و کوستا معرفی شد، به‌منظور اندازه‌گیری پنج عامل یا حیطهٔ اصلی روان‌نژندی، برون‌گرایی، انعطاف‌پذیری، موافق‌بودن و مسئولیت‌پذیری طراحی شده است. این آزمون به طور گسترده توسط کارفرمایان به‌عنوان بخش کلیدی فرایند استخدام آنها و به طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک ابزار ارزیابی در حین کار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چرا تست MMPI سنجمان؟

ارزیابی سلامت روان

تست MMPI برای شناسایی شرایطی مانند افسردگی، اضطراب یا اسکیزوفرنی استفاده می شود.

غربالگری استخدام

کارفرمایان می‌توانند از تست MMPI برای ارزیابی کارجویان در فرایند جذب و استخدام استفاده کنند. به این منظور، ابتدا آزمون‌گیرنده، گزارش را دریافت می‌کند وسپس می‌تواند نتیجه را با کارجو به اشتراک بگذارد.

برنامه‌ریزی درمان

این تست پروفایل جامعی از عملکرد روانشناختی فرد ارائه می‌دهد که می تواند برای پی‌ریزی یک برنامه درمانی استفاده شود.

ارائه تفسیر تخصصی و مشاوره روانشناسی

شرکت‌کنندگان در آزمون MMPI سنجمان می‌توانند ضمن دریافت گزارش تفصیلی، از خدمات مشاوره و روانشناسی سنجمان نیز استفاده کنند.

تست MMPI چه چیزی را و با چه مقیاسی اندازه‌گیری می‌کند؟

تست MMPI طیف گسترده‌ای از جنبه‌های شخصیت و آسیب‌شناسی روانی را ارزیابی می‌کند. ابعاد شخصیتی، رفتارها و ویژگی‌های عاطفی مختلف را اندازه‌گیری می‌کند تا مشخصات کاملی را از فرد مورد ارزیابی به دست آورد. برخی از مقیاس‌ها و سطوح اصلی تحلیل شده در MMPI به شرح زیر است:

مقیاس‌های اعتباری

MMPI شامل چندین مقیاس است که ثبات و صداقت در پاسخگویی و احتمال تصادفی بودن پاسخ ها را ارزیابی می‌کند. این موارد به شناسایی تحریف‌های احتمالی در پاسخ‌ها و اطمینان از معتبر و قابل‌اعتماد بودن نتایج کمک می‌کنند.

مقیاس‌های بالینی

MMPI دارای ده مقیاس است که جنبه‌های آسیب‌شناختی روانی مختلف را ارزیابی می‌کند. به‌عنوان‌مثال افسردگی، اضطراب، پارانویا، اسکیزوفرنی، رفتار ضداجتماعی و سایر اختلالات شخصیتی. این مقیاس‌ها اطلاعاتی در مورد وجود و شدت مشکلات مختلف سلامت روان ارائه می‌کنند.

به جمع سازمان‌هایی بپیوندید که به تست MMPII  سنجمان اعتماد کرده‌اند

سؤالات متداول

چه انتظاری می‌توانیم از تست MMPI داشته باشیم؟

توجه به این نکته مهم است که MMPI آزمونی نیست که افراد به‌تنهایی برای کسب بینش در مورد شخصیت یا عملکرد خود انجام دهند. این یک ابزار بالینی است که در درجه اول در محیط‌های بالینی استفاده می‌شود.

بدون آموزش و تجربه مناسب، درک نتایج آزمون اگر غیرممکن نباشد، به‌طورکلی بسیار دشوار است. زیرا هیچ پاسخ «درستی» برای سؤالات وجود ندارد. در عوض، نتایج آزمون با تعدادی مقیاس مختلف تفسیر می‌شود تا بفهمیم چه چیزی را نشان می‌دهند. پس از نمره‌گذاری، نتایج در مقیاس‌های مختلف مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرند. نتایج با ارزیابی‌های یک نمونه مرجع یا هنجاری مقایسه می‌شوند. تفسیراین تست نیاز به دانش تخصصی دارد. این به این دلیل است که شامل مطالعه الگوهای پاسخ و مقیاس‌های بالینی و اعتبار است.

آیا امکان خرید گروهی تست برای سازمان‌ها وجود دارد؟

بله؛ در صورت تمایل می‌توانید تست MMPI را به‌صورت گروهی و با تخفیف پلکانی دریافت کنید. کافیست با شماره تلفن سنجمان (02188492338) تماس بگیرید تا همکاران ما شما را  راهنمایی کنند یا برای ثبت درخواست دمو این‌جا کلیک کنید.

چگونه می‌توانیم از این تست برای ارزیابی کارجویان و کارکنان در سازمان استفاده کنیم؟

 برای این کار، دو راه وجود دارد:

 ۱. با خرید پلن‌های ATS سنجمان می‌توانید به‌صورت اقتصادی و یا نامحدود از این آزمون برای سنجش استعدادهای کارجویان استفاده کنید.
۲. درصورتی‌که نیاز به ATS ندارید و فقط می‌خواهید از آزمون MMPI استفاده کنید با خرید حداقل ۱۰ آزمون از پنل تجمیعی آزمون و نیز تخفیف‌های پلکانی بهره‌مند شوید.