نحوه تعیین اهداف شغلی بلندمدت (و چرا آنها مهم هستند)

تعیین اهداف شغلی می‌تواند به شما کمک کند روی پیشرفت حرفه‌ای خود تمرکز کنید، به کارفرمایان نشان دهید که به کار خود اهمیت می‌دهید و برنامه‌ریزی برای آینده خود را آسان‌تر می‌کند. کارفرمای شما ممکن است از شما در مورد اهداف شغلی خود بپرسد، یا ممکن است انتخاب کنید که آنها را برای خود تعیین کنید. با وجود این که از اهداف در زندگی حرفه‌ای خود استفاده می‌کنید، مرور استراتژی‌ها و اطلاعاتی که می‌تواند به شما در به حداکثر رساندن موفقیت فرآیندهای تعیین هدف کمک کند مفید است. در این مقاله، نحوه تعیین اهداف شغلی بلند مدت و چرایی اهمیت آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم و انواع اهداف شغلی را که می‌توانید ایجاد کنید، مرور می‌کنیم.

چرا اهداف شغلی بلند مدت مهم هستند؟

در اینجا چند دلیل مهم برای تعیین اهداف حرفه ای بلند مدت برای خود آورده شده است:

انگیزه می‌دهد

تعیین اهداف می‌تواند راهی عالی برای ایجاد انگیزه در خودتان باشد. وقتی کاری دارید که روی آن کار کنید، می‌تواند به شما انگیزه دهد که سخت‌تر کار کنید یا سازنده‌تر باشید. وظایف فردی می‌تواند به چیز بزرگتر و معنی‌داری کمک کند، که می‌تواند انجام آنها را آسان‌تر کند. زمانی که به هدفی دست می‌یابید، می‌تواند به شما احساس موفقیت و غرور بدهد و به شما انگیزه دهد که به تعیین و دستیابی به اهداف خود ادامه دهید.

به شما تمرکز می‌دهد

تعیین اهداف نیز می‌تواند راه خوبی برای تمرکز بر آنچه برای شما مهم است باشد. با داشتن یک هدف روشن، ممکن است کمتر مستعد حواس پرتی باشید. تمام تلاش‌های شما می‌تواند در جهت دستیابی به اهدافتان باشد، که ممکن است به شما در دستیابی سریع به اهداف شغلی کمک کند.

جاه‌طلبی شما را نشان می‌دهد

یکی دیگر از دلایل مهم تعیین هدف این است که می‌تواند درک مثبت سرپرست شما را از شما تشویق کند. آنها ممکن است در مصاحبه، جلسه بررسی یا جلسه از شما در مورد اهداف شغلی خود بپرسند. با بیان اهداف خود، ممکن است حمایت ارزشمندی برای دستیابی به آنها به دست آورید. همچنین می‌تواند انگیزه‌ها و جاه‌طلبی‌های شما را برای حرفه خود به کارفرما نشان دهد. اینها ویژگی‌های قدرتمندی هستند که می‌توانند تأثیرات ماندگاری بر مدیران و کارفرمایان بگذارند.

اقدامات شما را با اهداف نهایی‌تان هماهنگ می‌کند

تعیین اهداف شغلی بلندمدت می‌تواند به شما کمک کند تا عادات و فعالیت‌های روزانه خود را در مقابل آرزوهای آینده خود ارزیابی کنید. هنگامی که به پذیرش یک پروژه، نقش یا مسئولیت جدید فکر می‌کنید، می‌توانید از اهداف خود برای کمک به تصمیم‌گیری بهترین تصمیم برای خود استفاده کنید. داشتن اهداف تعیین شده ممکن است پذیرش فرصت‌هایی را آسان‌تر کند که شما را به اهداف خود نزدیک‌تر می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که تلاش‌های خود را با چشم انداز خود هماهنگ می‌کنید.

چگونه اهداف شغلی را تعیین می‌کنید؟

اگر به تعیین اهداف شغلی علاقه دارید، در اینجا چند قدم وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

۱٫ به آنچه برای شما مهم است فکر کنید

هنگام تعیین اهداف خود، در نظر گرفتن آنچه برای شما مهم است مفید است. اهدافی که منحصر به فرد هستند و از باورهای شخصی شما سرچشمه می‌گیرند، گاهی اوقات می‌توانند قدرتمندتر و مهم تر به نظر برسند. با تأمل در مورد اینکه چه کسی هستید و چه چیزی می‌خواهید شوید، می‌توانید اهدافی را تعیین کنید که از ارزش‌های اصلی شما سرچشمه می‌گیرند. با طوفان فکری برخی از کلماتی که وقتی تصور می‌کنید از آینده شغلی خود چه می‌خواهید به ذهنتان خطور می‌کند، شروع کنید. آنها ممکن است کلماتی مانند موفقیت، امنیت، اقتدار، دوستی، رضایت، بشردوستی یا تأثیرگذاری باشند.

از این کلمات برای ایجاد ایده‌ها و برنامه‌های کامل‌تری استفاده کنید. اگر کلمه شما موفقیت است، در نظر بگیرید که چگونه به نظر می‌رسد. شاید به معنای پول بیشتر، ارتقاء یا افزایش اعتبار باشد. از اینجا، اهداف شما ممکن است افزایش پتانسیل درآمد، کار برای واجد شرایط بودن برای یک موقعیت عالی‌تر یا بهبود اعتبار خود از طریق فرصت‌های توسعه حرفه‌ای باشد. زمانی که اهداف شما از ارزش‌های شما سرچشمه می‌گیرند، می‌توانید مطمئن شوید که فعالانه برای آینده‌ای که می‌خواهید کار می‌کنید.

۲٫ آنچه را که می‌توانید واقع‌بینانه به دست آورید در نظر بگیرید

برخی از اهداف ممکن است آنقدر بلندپروازانه باشند که بتوان آن را فوراً انجام داد. در حالی که رویاپردازی و تعیین اهداف بلندمدت مهم است، همچنین مهم است که اهداف کوچکتری را به خود اختصاص دهید که می‌توانید به طور واقع بینانه به آنها برسید. این اهداف کوچکتر و واقع بینانه می‌توانند به شما کمک کنند تمرکز و انگیزه خود را برای سفر شغلی خود حفظ کنید.

۳٫ در مورد بهترین روش‌ها برای دستیابی به اهداف خود تصمیم بگیرید

هنگامی که اهداف خود را ایجاد می‌کنید، استراتژی‌هایی نیز برای دستیابی به آنها ارائه دهید. به گام‌های عملی فکر کنید که می‌توانید فوراً شروع به انجام آن کنید و بلندپروازی‌های حرفه‌ای شما را تقویت کند. در نظر بگیرید که فردا چه کاری می‌توانید انجام دهید که شما را به هدفتان نزدیکتر کند و سپس متعهد به شروع شوید.

۴٫ با در نظر گرفتن اهداف بزرگتر، اهداف کوچکتری ایجاد کنید

داشتن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت بسیار مهم است. اهداف کوتاه مدت می‌توانند شما را هر روز متمرکز نگه دارند و اقدامات عملی را برای شما فراهم کنند. سپس آن اقدامات می‌توانند به عادت‌هایی تبدیل شوند که به شما در دستیابی به اهداف بلندمدت کمک می‌کنند. اگر هدف بلندمدت شما ارتقای شغلی است، شاید اهداف کوتاه مدت شما دنبال کردن گواهینامه‌ها، بهبود عملکرد کاری و ایجاد رابطه قوی‌تر با سرپرستتان باشد. زمانی که اهداف کوتاه مدت به شما کمک می‌کند تا به سمت اهداف بلندمدت خود کار کنید، تمرکز بر روی دستیابی به آن اهداف بلند مدت می‌تواند آسان‌تر باشد.

۵٫ یک سیستم پاسخگویی ایجاد کنید

ردیابی پیشرفت شما می‌تواند مسئولیت‌پذیر نگه داشتن خود را آسان‌تر کند. وقتی کسب‌وکارها برای خود اهدافی تعیین می‌کنند، از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای اندازه‌گیری پیشرفت خود استفاده می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که اقداماتشان آنها را به اهدافشان نزدیک‌تر می‌کند. شما می‌توانید همین کار را انجام بدید. R

سامانه منابع انسانی سنجمان

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید