مهارت‌های مهم در کارگروهی

مهارت‌های کار تیمی برای موفقیت شما در کار ضروری است، صرف نظر از شغل یا عنوان شغلی شما. کار خوب با مشتریان، همکاران، مدیران و سایر افراد در محل کار می‌تواند به شما کمک کند تا وظایف را به طور موثر انجام دهید و در عین حال محیطی لذت بخش برای خود و دیگران ایجاد کنید. سازمانی که بر مهارت‌های کار تیمی خوب تأکید دارد، معمولاً یک محل کار سالم و با عملکرد بالا است. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به مهارت‌های کار گروهی، چگونگی بهبود آن‌ها و سایر مهارت‌های نرم که می‌تواند به شما کمک کند تا هم تیمی خوبی باشید، می‌اندازیم.

مهارت‌های کار گروهی چیست؟

مهارت‌های کار گروهی ویژگی‌ها و توانایی‌هایی هستند که به شما امکان می‌دهند در طول مکالمات، پروژه‌ها، جلسات یا سایر همکاری‌ها به خوبی با دیگران کار کنید. داشتن مهارت‌های کار گروهی به توانایی شما در برقراری ارتباط خوب، گوش دادن فعال و مسئولیت‌پذیر و صادق بستگی دارد. بسیاری از مهارت‌های نرم اضافی دیگر وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند در محل کار یک هم تیمی استثنایی باشید که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

چرا مهارت‌های کار تیمی مهم است؟

از شما خواسته می‌شود که در هر صنعتی در هر سطحی از حرفه خود در کنار دیگران کار کنید. انجام این کار به شیوه‌ای همدلانه، کارآمد و مسئولانه می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف شغلی، رشد رزومه و کمک مثبت به سازمان شما کمک کند. همچنین می‌تواند به شما در ایجاد رابطه با دیگران کمک کند. ایجاد رابطه می‌تواند به روابط کاری عمیق‌تر، ارتباطات جدید و احتمالاً فرصت‌های جدید منجر شود.

نمونه‌هایی از مهارت‌های کار گروهی

مهارت‌های کار تیمی از بسیاری از مهارت‌های نرم دیگر تشکیل شده است که می‌توانید در طول زمان برای توسعه آنها تلاش کنید. در اینجا هفت نمونه از ویژگی‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های کار گروهی کمک کند:

1. ارتباطات

توانایی برقراری ارتباط به شیوه‌ای شفاف و کارآمد یک مهارت مهم کار گروهی است. هنگام کار با دیگران، مهم است که افکار، ایده‌ها و اطلاعات کلیدی مرتبط را به اشتراک بگذارید. انواع مختلفی از مهارت‌های ارتباطی از جمله کلامی و غیرکلامی وجود دارد.

2. مسئولیت‌پذیری

در پویایی کار تیمی، مهم است که طرفین درگیر هم کاری را که مسئول آن هستند درک کنند و هم تلاش کنند تا وظایف گفته شده را به موقع و مطابق با استانداردهای مورد انتظار انجام دهند. در شرایطی که کل تیم به درستی عمل می‌کند و مسئولیت کار خود را بر عهده می‌گیرد، می‌توانند با هم در جهت یک هدف مشترک کار کنند.

3. صداقت

تمرین صداقت و شفافیت در محل کار ممکن است به معنای کار کردن از طریق اختلاف نظر باشد، توضیح دهید که نتوانستید یک کار خاص را به موقع انجام دهید یا به‌روزرسانی‌های دشوار را به اشتراک بگذارید. بدون شفافیت، ایجاد اعتماد و در نتیجه کار با هم کارآمد برای یک تیم می‌تواند دشوار باشد.

4. گوش دادن فعال

مانند ارتباط، مهارت‌های گوش دادن فعال می‌تواند به یک تیم کمک کند تا یکدیگر را درک کرده و به یکدیگر اعتماد کند. گوش دادن فعال عبارت است از تلاش برای تمرکز دقیق بر روی یک فرد در حالی که او ایده‌ها، افکار یا احساسات خود را به اشتراک می‌گذارد. همچنین می‌توانید سؤالات بعدی را بپرسید تا عمیق‌تر به آنچه که آنها در حال برقراری ارتباط هستند، بپردازید.

5. همدلی

داشتن همدلی با هم تیمی‌های خود به شما این امکان را می‌دهد که انگیزه‌ها و احساسات آنها را بهتر درک کنید. وقت گذاشتن برای گوش دادن و درک اینکه دیگران چگونه فکر می‌کنند و چگونه کار می‌کنند می‌تواند به شما کمک کند تا با آنها به روش‌های صحیح ارتباط برقرار کنید.

6. همکاری

کار گروهی وجود دارد تا گروهی از افراد با مجموعه‌ای از مهارت‌ها و استعدادها بتوانند با هم در جهت یک هدف مشترک کار کنند. همکاری با سایر هم تیمی‌ها برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، بهبود کار یکدیگر و کمک به یکدیگر برای تشکیل یک تیم خوب بسیار مهم است.

7. آگاهی

در کار تیمی، مهم است که توانایی خود را تقویت کنید تا همیشه از پویایی تیم آگاه باشید. به عنوان مثال، اگر یک نفر بر مکالمه مسلط است یا به دیگران اجازه نمی‌دهد نظرات خود را به اشتراک بگذارند، مهم است که تعادل برقرار شود تا هر هم تیمی به طور مساوی مشارکت کند. از طرف دیگر، اگر یک نفر خجالتی‌تر باشد یا در به اشتراک گذاشتن ایده‌ها مردد باشد، مهم است که فضایی ایجاد کنید تا همه هم‌تیمی‌ها احساس راحتی کنند تا مهارت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را به اشتراک بگذارند.

چگونه مهارت‌های کار گروهی خود را بهبود بخشید

در حالی که بهبود مهارت‌های نرم مانند کار گروهی می‌تواند به زمان و کار نیاز داشته باشد، مطمئناً ایجاد این ویژگی‌ها ممکن است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می‌توانید برای بهبود مهارت‌های کار گروهی خود بردارید:

بازخورد صادقانه دریافت کنید.

شناسایی زمینه‌های بهبود خود می‌تواند دشوار باشد. پیدا کردن یک دوست، همکار یا مربی قابل اعتماد که بتواند در مورد نقاط قوت و ضعف کار تیمی شما بازخورد صادقانه ارائه دهد، می‌تواند به شما در بهبود آنها کمک کند.

اهداف شخصی تعیین کنید.

استفاده از مشاهدات خود و بازخورد دیگران برای ایجاد اهداف قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان می‌تواند به شما کمک کند مهارت کار گروهی را در یک زمان بهبود بخشید. استفاده از چارچوب هدف SMART یک راه آسان برای تعیین اهداف مناسب برای حرفه شما است.

تمرین.

برای مشاهده پیشرفت در مجموعه مهارت‌های خود، زمان و تمرین نیاز است. به تعاملات کار تیمی خود در طول روز چه در داخل کار و چه در خارج از محل کار توجه زیادی داشته باشید. برای تمرین ویژگی‌های خاصی که می‌خواهید ایجاد کنید، گام‌های آگاهانه بردارید.

از دیگران با مهارت‌های کار گروهی قوی تقلید کنید. وقتی نمونه‌هایی از کار گروهی عالی را می‌بینید، توجه داشته باشید و علت برجسته بودن این تعامل را مشخص کنید. هنگام کار با دیگران، این ویژگی ها را در تعاملات خود به کار ببرید.

توسعه مهارت‌های کار گروهی می‌تواند هم در حرفه و هم در زمان جستجوی فرصت‌های جدید به شما کمک کند. برای ارزیابی مجموعه مهارت‌های فعلی خود و شناسایی زمینه‌هایی برای بهبود زمان بگذارید. با گذشت زمان و تمرین، می‌توانید شروع به ایجاد مجموعه‌ای قوی از مهارت‌های کار گروهی کنید. R

بیشتر بخوانید:

پرسشنامه شخصیت برای مشاغل

انیاگرام برای رهبران کسب و کار

نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر و انتخاب‌های شغلی