بهترین مشاغل برای تیپ های شخصیتی ISFP

شاخص تیپ مایرز-بریگز افراد را در یکی از 16 دسته تیپ شخصیتی با چهار ویژگی متمایز قرار می‌دهد. تیپ شخصیتی ISFP برای انواع مشاغل که فرصت‌های خلاقانه، کار مستقل و محیطی سریع را ارائه می‌دهند، مناسب است. در این مقاله، با این تیپ شخصیتی همراه با بهترین مسابقات شغلی ISFP و مشاغلی که باید از آنها اجتناب کنند، بیشتر آشنا خواهید شد.

مروری بر شخصیت ISFP

ISFP مخفف عبارت Introverted, Sensing, Feeling and Perceiving است. این تیپ شخصیتی به شدت با خلاقیت، انرژی و خودانگیختگی مرتبط است. انواع ISFP دوستانه و قابل دسترس هستند، اما برخی از بهترین کارهای آنها به طور مستقل انجام می‌شود. توانایی آنها در تفکر خلاق به آنها این امکان را می‌دهد که در محل کار مشکل‌گشا و مبتکر عالی باشند.

انواع ISFP به سرعت یاد می‌گیرند و با اشتیاق به کار خود می‌پردازند. بسیاری مشاغلی را انتخاب می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد تأثیر مثبتی بر دیگران داشته باشند. یک کار میز در یک دفتر ممکن است برای تیپ‌های شخصیتی ISFP خسته کننده یا خفه کننده به نظر برسد زیرا آنها معمولاً کار عملی در یک محیط پر انرژی را ترجیح می‌دهند. با وجود ترجیح آنها برای یک فضای کاری غیر سنتی، تیپ‌های شخصیتی ISFP به خوبی با ضرب الاجل کار می‌کنند و می‌توانند هنگام مدیریت پروژه‌های متعدد سازماندهی شوند. آنها تمایل دارند در پروژه‌های کوتاه مدت بهتر کار کنند تا برنامه‌ریزی بلند مدت.

ویژگی‌های زیر ارتباط نزدیکی با تیپ شخصیتی ISFP دارند:

  • ماجراجو
  • هنری
  • اهل رقابت
  • با ملاحظه و دلسوز
  • اهل مشارکت
  • خلاق
  • کنجکاو
  • پر انرژی
  • منعطف
  • مستقل
  • صلح‌جو
  • آرام
  • حساس

مشاغل برای ISFPs

برای شخصیت ISFP، مشاغل باید از نظر فکری چالش برانگیز و مرتبط با اشتیاق شخصی باشند. در حالت ایده‌آل، افرادی با این تیپ شخصیتی قادر خواهند بود خلاقیت خود را بروز دهند و به طور مستقل کار کنند. موارد زیر برخی از بهترین مشاغل برای ISFP ها در نظر گرفته می شوند.

1. کاردرمانگر

تیپ‌های شخصیتی ISFP از کمک به دیگران و به کارگیری مهارت های خلاقانه حل مسئله لذت می برند. این دو توانایی هسته اصلی کاردرمانی هستند. در این نقش، انواع ISFP می‌توانند برنامه‌های توانبخشی فردی را برای کمک به بیماران خود در ایجاد یا بازیابی مهارت‌های مهم ارائه دهند. این نوع کار مستلزم سازگاری، اشتیاق و خلاقیت است که همگی زمینه هایی هستند که تیپ های شخصیتی ISFP در آنها برتری دارند.

2. بازاریاب

تیپ های شخصیتی ISFP حساس و ادراکی هستند که به آنها کمک می کند تا دیگران را درک کنند. این ویژگی‌ها در بازاریابی مفید هستند، جایی که پذیرایی از یک مخاطب خاص کلید موفقیت است. به عنوان یک مدیر بازاریابی، تیپ‌های شخصیتی ISFP قادر به مدیریت پروژه‌های متعدد و رعایت ضرب الاجل‌های دقیق هستند. در عین حال، این حرفه فرصتی برای خلاقیت از طریق کمپین‌های بازاریابی مختلف فراهم می‌کند. این تیپ شخصیتی مخصوصاً در هنگام طوفان فکری برای ارائه ایده‌های منحصر به فرد استعداد دارد.

3. آشپز

مشاغل در صنعت رستوران‌داری با انرژی، خلاقیت و خودانگیختگی تیپ شخصیتی ISFP مناسب است. هنگام کار در آشپزخانه فرصت‌های مختلفی برای آزمایش وجود دارد. سرآشپزها می‌توانند به عنوان بخشی از یک تیم کار کنند و در عین حال از استقلال در نحوه تولید غذاهای خود لذت می‌برند. محیط سریع برای فردی با این نوع شخصیت رضایت بخش است. همچنین، انواع ISFP از توانایی جابه‌جایی آسان از شغلی به شغل دیگر لذت می‌برند و به طور بالقوه در هر نقطه از جهان با استفاده از مهارت‌های آشپزی خود کار می‌کنند.

4. هنرمند

متفکران خلاق مانند تیپ‌های شخصیتی ISFP برای مشاغل هنری مناسب هستند. مشاغلی مانند عکاس، مجسمه ساز یا نوازنده برای تیپ های ISFP که در زمینه هنر با استعداد هستند عالی هستند. در حالی که کسب درآمد ثابت با برخی از فعالیت‌های هنری می‌تواند دشوار باشد، مشاغل دیگر در این زمینه می‌توانند کاملاً پرسود باشند، مانند مدیر هنری، طراح داخلی یا طراح گرافیک. مشاغل هنری معمولاً شامل کارهای عملی هستند که انواع ISFP از آن لذت می‌برند. کسانی که ترجیح می‌دهند به صورت انفرادی کار کنند، ممکن است کار آزاد را دوست داشته باشند که شامل طیف گسترده‌ای از پروژه‌های کوتاه مدت از طریق کار با مشتریان مختلف است.

5. معلم

تیپ‌های شخصیتی ISFP دوست دارند اشتیاق خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این کیفیت آنها را به معلمان عالی در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها تبدیل می‌کند. انواع ISFP که از کار با بچه‌ها لذت می‌برند ممکن است بخواهند در سطح ابتدایی تدریس کنند. کسانی که از کاوش در موضوعات دانشگاهی لذت می‌برند می‌توانند اساتید دانشگاهی عالی باشند. برخی مهارت‌های هنری خود را به حرفه تدریس تبدیل می‌کنند (مدرس رقص، معلم موسیقی) که در آن می‌توانند به پرورش این مهارت‌ها در دیگران کمک کنند. توانایی توسعه طرح‌های درس خلاق و فعالیت‌های عملی برای مهارت‌ها و علایق ISFP مناسب است.

6. دانشمند محیط زیست

 تیپ‌های شخصیتی ISFP دارای ذهن کنجکاو و توانایی حل مسئله هستند که آنها را برای برخی مشاغل علمی مناسب می‌کند. علم محیط زیست بسیار مناسب است زیرا شامل ترکیبی از زمان در میدان و آزمایشگاه است که به خوبی با ترجیح نوع ISFP برای کار عملی و مستقل مطابقت دارد. کار بر روی مسائل محیطی حیاتی نیز به این تیپ شخصیتی رضایت شغلی می‌دهد که می تواند به طور مثبت به زندگی دیگران کمک کند. R

بیشتر بخوانید:

از تایپ مایرز-بریگز Myers-Briggs خود برای پیشرفت شغلی خود استفاده کنید