آشنایی با رشته مدیریت بازرگانی

بسیاری از متخصصان کسب و کار با عنوان سرپرست یا مدیر به دانشگاه رفته‌اند تا در رشته‌ مدیریت بازرگانی تحصیل کنند. مدرک مدیریت بازرگانی می‌تواند دانش مورد نیاز برای کمک به افراد در دستیابی به اهداف شغلی خود در بخش‌هایی مانند منابع انسانی، بازاریابی و امور مالی را در اختیار دانشجویان قرار دهد. درک بیشتر در مورد مدارک مدیریت کسب و کار می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا دنبال کردن آن برای شما مناسب است یا خیر. در این مقاله، ما در مورد چیستی مدرک مدیریت بازرگانی، 9 مزیت داشتن مدرک مدیریت بازرگانی و برخی مشاغل پردرآمد که می‌توانید با آن به دست آورید، صحبت می‌کنیم.

رشته مدیریت بازرگانی

مدرک مدیریت بازرگانی ابزار ارزشمندی است که می‌تواند به شما کمک کند تا در نقش‌های مدیریتی مختلف استخدام شوید. همچنین دانشی را برای افرادی که علاقه مند به کارآفرین شدن هستند، فراهم می‌کند. شما می‌توانید از مقطع کارشناسی تا کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی، بسته به اهداف بلندمدت خود، سطوح مختلف تحصیلی را دنبال کنید. بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها کلاس‌های حضوری یا آنلاین ارائه می‌دهند و رشته‌های تخصصی متفاوتی دارند که دانشجویان می‌توانند بر اساس علایق خود انتخاب کنند.

مزیت‌های مدرک مدیریت بازرگانی

برخی از مزایای متعدد داشتن مدرک مدیریت بازرگانی عبارتند از:

1. افزایش فرصت شغلی

اخذ مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی، شما را برای بسیاری از مهارت‌های مرتبط با مدیریت، مانند نحوه مدیریت کارکنان، نحوه برقراری ارتباط موثر و نحوه ایجاد ذهنیت کار تیمی قوی در تیم خود، آماده می‌کند. بسیاری از کارفرمایان هنگام استخدام فردی برای یک موقعیت مدیریتی به دنبال این مهارت‌ها هستند.

علاوه بر این، زمانی که در دانشگاه هستید، می‌توانید بر اساس علایق و جاه‌طلبی‌های خود، مانند مدیریت منابع یا منابع انسانی، تعیین کنید که می‌خواهید در چه زمینه‌ای تخصص داشته باشید. کسب‌وکارها در حوزه‌های تخصصی ممکن است نامزدهایی با تخصص‌هایی که دانش پیشرفته در حوزه مدیریت خود دارند ترجیح دهند. به عنوان مثال، اگر تخصص شما در مدیریت مالی بود و کارفرمایی برای یک موقعیت مدیریتی در امور مالی استخدام می کرد، ممکن است مجموعه مهارتی که او به دنبال آن هست را داشته باشید تا نامزد دیگری با تجربه در مدیریت مشاوره.

2. مهارت‌های مدیریتی اساسی را توسعه دهید

اگر قصد دارید یک کارآفرین باشید یا در یک موقعیت مدیریتی قرار گیرید، کسب مدرک مدیریت کسب و کار می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های ضروری مورد نیاز برای هر یک از این نقش‌ها را توسعه دهید. بدون داشتن سابقه کاری قبلی در مدیریت، احتمالاً هنوز درک کاملی از بسیاری از مهارت‌های سختی که مدیران دیگر از طریق سال‌ها تجربه آموخته‌اند، مانند نحوه مذاکره مؤثر و چگونگی تدوین یک طرح تجاری رسمی، ندارید. یک آموزش رسمی همچنین می‌تواند مهارت‌هایی مانند نحوه تجزیه و تحلیل داده‌ها را به شما آموزش دهد تا به شما در ایجاد استراتژی های مالی یا بازاریابی بهتر کمک کند.

3. در مورد چندین رشته بیاموزید

برخی از دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی، درباره‌ی  تخصصی که می‌خواهند دنبال کنند، تصمیم نگرفته‌اند. در ابتدای تحصیل، شما اغلب در مورد تخصص‌های مختلف مدیریت و عملکرد کلی آنها در یک محیط تجاری یاد می‌گیرید. با درک گسترده‌تر از هر رشته، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ترجیح می‌دهید مطالعات خود را در یک زمینه خاص متمرکز کنید یا دانش جامع‌تری از هر حوزه مدیریت کسب کنید.

4. کارآفرین شوید

برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که مدرک مدیریت بازرگانی را دریافت کنند و قصد دارند پس از فارغ التحصیلی کسب و کار خود را راه اندازی کنند. دانشِ آموخته شده در طول تحصیل می‌تواند پایه محکمی از عناصر مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار را فراهم کند. برخی از دانشگاه‌ها فرصت‌های فوق برنامه‌ای را برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به کارآفرینی ارائه می دهند تا ایده‌های خود را بیان کرده و درباره‌ی آن بحث کنند. آنها همچنین گاهی اوقات کارآفرینان موفقی را وارد می‌کنند تا با دانشجویان علاقه‌مند صحبت کنند تا در مورد چالش‌ها و موفقیت‌های خود در قالب پرسش و پاسخ صحبت کنند.

5. اعتبار خود را افزایش دهید

هرچه تحصیلات بیشتری را دنبال کنید، اعتبار شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای ممکن است بالاتر باشد. بسیاری از کسب و کارها به دنبال استخدام متخصصان مدیریت با مدرک مدیریت بازرگانی هستند، زیرا تحصیلات آنها به آنها کمک می‌کند تا در بسیاری از جنبه‌های مدیریتی به خوبی عمل کنند. مدیریت کسب و کار باعث افزایش اعتبار برای کارآفرینان مشتاق نیز می‌شود. فارغ التحصیلانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند ممکن است به احتمال زیاد سرمایه‌گذاری‌های مالی خود را تضمین کنند زیرا به نظر سرمایه گذاران آگاه‌تر هستند.

6. آشنایی با افراد دارای علایق مشابه

یکی دیگر از مزایای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی، ارتباط با افراد مختلف با علایق مشابه است. به عنوان یک دانشجو، می‌توانید با استخدام‌کنندگان، اساتید و دانشجویانی ملاقات کنید که ارزش‌های کاری مشابه و اشتیاق زیادی به کسب‌وکار دارند. این امکان را برای یافتن یک مربی و بحث در مورد فرصت‌های کاری پس از فارغ التحصیلی فراهم می‌کند.

به عنوان مثال، دانشجویی که علاقمند به راه اندازی یک کسب و کار کوچک است، می‌تواند از یکی از اساتید خود راهنمایی بخواهد و پیشنهادات تخصصی دریافت کند. علاوه بر این، پس از فارغ التحصیلی و شروع به کار به عنوان یک حرفه‌ای در تجارت، می‌توانید در صورت نیاز با همکلاسی‌های خود تماس بگیرید تا در مورد سرمایه‌گذاری جدیدی که امیدوارید دنبال کنید مشورت کنید یا نظر آنها را در مورد یک موضوع مرتبط با کار دریافت کنید.

7. حقوق بیشتری دریافت کنید

اغلب، کارجویانی که دارای مدرک مرتبط با موقعیتی هستند که برای آن درخواست می‌کنند، می‌توانند پیشنهادات حقوقی بالاتری نسبت به افراد بدون مدرک دریافت کنند. اگر در دوران تحصیل یک مهارت تخصصی را آموخته‌اید که می‌تواند به کسب و کار کمک کند تا سود بیشتری کسب کند، بسیاری از کارفرمایان شما را به عنوان یک دارایی برای کسب و کار خود می بینند. به دلیل استعدادهای منحصر به فرد شما، آنها ممکن است مایل به پرداخت سخاوتمندانه به شما برای تلاش‌های شما باشند.

8. در یک محیط انعطاف‌پذیر کار کنید

اخیراً، در برخی از شرکت‌ها، بسیاری از مشاغل اداری را به موقعیت‌های دورکاری یا کار پاره وقت تبدیل کرده‌اند. مدیران و کارمندان آنها می‌توانند اکثر وظایف خود را از خانه با کمک خدمات پیام رسانی آنلاین و ویدئو کنفرانس انجام دهند. اگر مهارت‌های رهبری قوی دارید و می‌توانید به طور موثر با تیم ارتباط برقرار کنید، کارفرمایان شما ممکن است قابلیت‌های دورکاری را به عنوان بخشی از بسته مزایای خود ارائه دهند. R

نمونه های پرکاربرد تست شخصیت:

آزمون MBTI آنلاین کلیک کنید

برای انجام تست نئو آنلاین کلیک کنید

تست DISC

برای انجام آزمون کتل آنلاین کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

کارشناس بازرگانی

مدیر ارشد عملیاتی (COO)

مدیر فروش: وظایف و ویژگی‌ها

بازاریاب کیست ؟

کارشناس فروش چه کاری انجام می‌دهد؟

وظایف مدیر بازاریابی

چگونه در طول مصاحبه بر نقاط قوت شخصی خود تأکید کنید

چرا کارفرمایان در مصاحبه سوالات عجیب می‌پرسند؟

راهکارهای غلبه بر اضطراب مصاحبه شغلی

سوال مصاحبه: «چرا این شغل؟»

سؤالات مصاحبه درباره سابقه کاری (همراه با نمونه پاسخ)