hiting

با ما استخدام کنید
برای دریافت دمو

کلیک کنید

هوش مصنوعی : آینده ATS

سیستم ردیابی متقاضی (ATS) و جدیدتر از آن، هوش مصنوعی؛ دو ابزارهای پرطرفدار در استخدام و مدیریت منابع انسانی، است. این موضوع به این معنی نیست که این دو در رقابت با یکدیگر هستند، یا اینکه ما باید کارکرد ATS را در مقابل هوش مصنوعی، مقایسه کنیم. در حقیقت اعتقاد بر این است که، هوش مصنوعی، سیستم ردیابی متقاضیان آینده است.

استخدام‌کنندگان با استفاده از سیستم‌های ردیابی کارجویان(ATS)، درخواست‌های شغلی کارجویان را یکسان می‌کنند. همچنین مهارت‌های آن‌ها با توجه به نیازهای سازمان، طبقه‌بندی و مرتبط می‌کنند.

با این وجود، با پیشرفت فناوری استخدام، به نظر می رسد که این سیستم ها، در نسخه اولیه خود، در مواجهه با تمام نیازهای تیم های منابع انسانی ناکافی بودند. به این دلیل ما نمی گوییم که آنها ناپدید می شوند، نه، واقعیت این است که آنها با موج و نوآوری هوش مصنوعی در حال تغییر هستند.

تکامل ATS توسط هوش مصنوعی

با اجرای راهکارهای پیشرفته هوش مصنوعی، ATS تکامل یافته است. هوش مصنوعی باعث شده تا پیگیری برای متقاضیان از قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار شود. زیرا علاوه بر خودکارسازی فرآیندهایی که قبلأ دستی بوده و زمان زیادی را صرف آن می‌شد، اکنون می‌توان از تحلیل سیستمی برای مدیریت داده‌های داوطلبان استفاده کرد و بدون تلاش زیاد، مناسب ترین فرد را برای این موقعیت مورد نظر، پیدا کرد.

بازار و نیازهای بازار، کاهش میزان خطا در هنگام کسب استعدادهای جدید را بیش از پیش ضروری می‌سازد. زیرا استخدام بد می‌تواند در نهایت، ضرر زیادی در بازده و سودآوری شرکت‌ها به همراه داشته باشد.

اتخاذ تصمیمات استخدامی صحیح به لطف هوش مصنوعی امکان پذیر است. زیرا کمک می‌کند تا این فرآیند به شیوه‌ای عینی‌تر انجام ‌شود و کمتر در معرض سوگیری‌های رایج و مرسوم قرار گیرد.

پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی تأثیر ATS در بهبود استخدام را مطالعه کنید.

هوش مصنوعی در ATS

علاقه فزاینده بسیاری از شرکت‌ها، برای استفاده از هوش مصنوعی در ATS ، مشهود است. شگفت ‌انگیز نیست که شرکت‌ها از فناوری برای بهبود فرآیندهای جذب استعداد استفاده کنند، زیرا داشتن استخدام با کیفیت یک نیاز و اولویت برای همه شرکت‌ها است.

Glocal Thinking، فضایی برای متخصصان منابع انسانی است، که نشان می‌دهد، هوش مصنوعی دیگر بخشی از دنیای تحقیقات نیست. و شاید زمانی، امکان داشتن یک ماشین که توانایی استدلال داشته باشد،غیرممکن به نظر می‌رسید، اما به لطف پیشرفت‌های علمی و فناوری اکنون این یک واقعیت است.

مجله دیجیتالی Capital Humano تأیید می کند که در واقع، اینکه هوش مصنوعی اکنون بخشی از شرکت‌های مختلف است، یک خیال نیست. بلکه، بهره وری و سرعت عمل بیشتری را با ساده‌سازی فرآیند استخدام تا 20 درصد به ثبت رسیده.

این فناوری، پویایی منابع انسانی را به سمت بهتر شدن تغییر می دهد. شاید سازمان برای بکار بردن این فناوری در ابتدا با چالش مواجه شود، اما برای زنده ماندن در این دنیای در حال تغییر و پیمودن مسیر سازمان‌های بزرگ و موفقی که پیشگام هستند، باید با آن روبرو شد.

مقالات انواع نرم‌افزارهای منابع انسانی و نرم ‌افزار منابع انسانی چیست؟ برای مطالعه بیشتر به شما توصیه می‌شود.

هوش مصنوعی در ATS چیست؟

یکی از سودمندترین کاربردهای هوش مصنوعی در بخش منابع انسانی  و ATS ، استخدام هوشمند است. این شامل استفاده از نرم‌افزار با الگوریتم‌های پیشرفته است که توانایی انسان برای درک، تصمیم‌گیری و حل مسائل را شبیه‌سازی می‌کند تا همه نامزدها را به طور منصفانه و برابر، ترسیم کند. به این ترتیب، به واجد شرایط‌ترین افراد برای یک پست خالی می‌رسید و افرادی را که بیشترین پتانسیل را دارند انتخاب می کنید.

مزایای یک نرم افزار استخدام با هوش مصنوعی

مجله دیجیتال Factor Capital Humano به برخی از مزایا و مزایای اصلی هوش مصنوعی در جذب سرمایه انسانی اشاره کرده است:

  • حذف سوگیری‌های رایج در تصمیم‌گیری برمبنای چارچوب‌های ذهنی.
  • کاهش زمان اختصاص داده شده به استخدام و اقدامات مرتبط.
  • افزایش احتمال انتخاب بهترین کارجو.
  • ترسیم مناسب پست شغلی
  • بهبود تجربه کارجو.

تفاوت بین ATS و AI

در حالی که یک ATS دارای بسیاری از عملکردهای عمومی است که فرآیند استخدام را تسهیل و مهیا می‌کند. نرم افزارها، محدودیت کمتری دارند و از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی مناسب‌ترین کارجو برای مشاغل خالی استفاده می‌کنند.

بدون شک عامل متمایز این است که: اولی به دست انسان نیاز دارد و دومی، به لطف هوش مصنوعی، به طور خودکار عمل می‌کند.

علاوه بر این، برای شما مهم است که بدانید نرم افزارهایی با هوش مصنوعی مانند Quantum وجود دارد که بهترین ATS را نیز ارائه می دهد. از جمله قابلیت‌های پرکاربرد آن مانند: مدیریت تماس، مدیریت مراحل فرآیند استخدام، و تماس با کارجویان از طریق پیامک، ایمیل و تماس‌های تصویری.

بهترین گزینه به نیازهای شما بستگی دارد، به عنوان مثال برخی از پلتفرم‌های استخدام با کمک نیروی هوش مصنوعی Quantum، برای شرکت هایی با نیازهایی مانند استخدام حجم زیادی از پرسنل عملیاتی ساخته شده است. با این وجود، اگر نیازهای تیم منابع انسانی شما متفاوت است، مانند مدیریت فرآیندها به روشی سازماندهی شده و مدیریت منابع انسانی، مسئول تصمیم‌گیری در رابطه با فرآیند استخدام است، گزینه ایده آل شما می‌تواند ATS باشد.

منبع

منبع

سنجمان به سازمان‌ها، کمک می‌کند تا فرآیند انتخاب نامزد خود را اصلاح کنند و آن را کارآمدتر و اثربخش‌تر کنند. با ما تماس بگیرید

مقالاتی برای مطالعات بیشتر:

hiting

سامانه استخدام
برای دریافت دمو

کلیک کنید

برای دریافت فایل word و pdf کلیک کنید.