روش‌های یافتن کار: شش روش واقعاً مؤثر

روش‌های مؤثر یافتن کار بسیار اهمیت دارد. چه شما، پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه یا دبیرستان به دنبال اولین کار خود هستید یا به دنبال تغییر شرکت یا پیشرفت در حرفه خود هستید، دانستن اینکه چگونه به دنبال کار مناسب باشید بسیار مهم است. در این مقاله، شش روش مؤثر برای یافتن شغلی که مناسب شماست بیان شده است.

انواع روش‌های کاریابی

روش‌های مختلفی برای یافتن کار وجود دارد. از جستجو در صفحه‌ی نیازمندی‌های روزنامه و مرور در اینترنت گرفته تا اشتراک در سایت‌های کاریابی. در اینجا شش رویکرد مختلف وجود دارد که می‌توانید در جستجوی شغل بکار گیرید:

1. شبکه سازی برای تقاضای کار.

شبکه سازی یک روش مؤثر برای یافتن شغل جدید است. و کارفرمایان ترجیح می دهند که از اعضای مورد اعتماد کارکنان خود متقاضیان کار را معرفی کنند. بسیاری از مشاغل قبل از اینکه حتی آگهی داده شوند از طریق ارجاع سایر کارمندان، تکمیل می‌شوند. بنابراین مهم است که با افراد مناسب صحبت کنید تا بتوانید تا آنجا که می‌توانید از شبکه خود ارجاع دریافت کنید.

با تهیه لیستی از همه افرادی که می‌شناسید شروع کنید و تعیین کنید که چه افرادی ممکن است در مورد موقعیت‌های موجود در حرفه شما بدانند. سپس، با آن افراد تماس بگیرید، حتی می‌توانید تقاضای یک قرار ملاقات کنید تا علایق و اهداف خود را بیشتر مورد بحث قرار دهند.

شما با ایجاد روابط نزدیکتر با افراد شبکه خود این امکان را فراهم می کنید تا آن‌ها با شنیدن آگهی استخدام شغل، ابتدا به فکر شما باشند. استخدام در برخی از مشاغل به سرعت صورت می‌گیرد، بنابراین می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان به صورت استراتژیک با افراد تأثیرگذار ارتباط برقرار کرده‌اید.

هر زمان که می‌توانید، باید در رویدادهای شبکه خاص مرتبط با حرفه خود شرکت کنید. شرکت مداوم در رویدادهایی مانند کنفرانس‌ها ، همایش‌ها و انجمن‌های آموزشی، مکان های ایده آلی برای ملاقات با دیگران است که می توانند در یافتن شغل مناسب شما را یاری کند. اطمینان حاصل کنید که کارت ویزیت و رزومه‌ی حرفه‌ایی تان در دسترس قرار دارد تا در صورت ملاقات با نمایندگان شغلی آماده باشید.

اگر در دانشگاه تحصیل کرده‌اید، با واحد ارتباط با صنعت دانشگاه یا فارغ التحصیلان در تعامل باشید و ببینید آن‌ها چه رویدادی برای فارغ‌التحصیلان خود دارند. حتی اگر این رویدادهای مخصوص به شبکه شما نباشد، ممکن است با شخصی ملاقات کنید که می تواند شما را به فردی در زمینه مورد نظر شما ارجاع دهد.

2. مستقیماً با شرکت ها در ارتباط باشید.

جستجوی کار در حال حاضر کار نسبتأ ساده‌ایی است چون شما می‌توانید مستقیمأ با شرکت‌ها در ارتباط باشید. اکثر شرکت‌ها دارای وبسایت‌هایی هستند که می‌توانید مستقیماً آن‌ها را مدنظر قرار دهید.

چنانچه شرکتی که علاقمند به همکاری با آن هستید، استخدام مرتبط با حرفه شما را وبسایت اعلام نکرده است؛ از طریق ایمیل یا تلفن با آنها تماس بگیرید تا ببینید آیا آن‌ها به دنبال استخدام فردی با صلاحیت و تجربه شما هستند. شرکتی که به‌طور فعال برای نقش شما در حال استخدام نیست، ممکن است شما را در لیست افراد جویای کار قرار دهند و زمانی که موقعیت استخدام برای این پست ایجاد شد شما را لحاظ کنند.  

روند استخدام هزینه قابل توجهی برای شرکت‌ها در بر دارد، بنابراین اگر کارفرما مستقیماً قبل از ارسال شغل از کارجوی مناسب مطلع شود، ممکن است به جای صرف زمان و هزینه برای جستجوی سایر کارجویان، از استخدام شما استفاده کند. همچنین، اگر شرکتی در حال رشد سریع است، ممکن است به دنبال جذب افراد واجد شرایط حتی زمانی که موقعیت استخدامی را اعلام نکرده اند باشد. این امر در مورد شرکت‌های نوپایی که هنوز نیازهای پرسنلی خود را به طور کامل در نظر نگرفته اند صدق می کند.

لیستی از شرکت هایی که علاقه مند به کار در آنها هستید و راه‌های ارتباط با آن‌ها را تهیه کنید. به فرصت‌های شغلی که در حال حاضر وجود دارند نیز توجه کنید. با روش‌های صحیح رزومه نویسی آشنا شوید و همه‌ی موارد را با دقت و توجه کافی بنویسید. باید بدانید چگونه چگونه توضیح دهید که شما یک کارمند ایده‌آل هستید.

3. از سایت‌های کاریابی استفاده کنید.

در صورتی که از سایت‌های کاریابی استفاده کنید، درخواست‌های شما، زیاد ، سریع و کارآمدتر می‌شوند. اکثر موتورهای جستجوی شغلی برتر به شما امکان می دهند مشاغل را بر اساس مکان، دستمزد و کلمات کلیدی جستجو کنید. در برخی از این سایت‌ها امکان بارگذاری رزومه و تقاضای کار وجود دارد.

سایت‌های کاریابی بسیار عالی هستند زیرا به شما امکان می دهند نتایج جستجوی شغلی را که در مورد شما صدق نمی کند فیلتر کنی.، در حالی که به شما امکان می دهد هشدارهای جستجوی کار سفارشی را تنظیم کنید تا هنگام ارسال شغلی که معیارهای شما را برآورده می کند به شما هشدار دهد.

4. در ورک‌شاپ‌ها شرکت کنید

ورک‌شاپ‌ها، رویدادهای ویژه‌ایی هستند که با هدف گردهمآیی شرکت‌ها و کارکنان بالقوه برای ایجاد شبکه و به اشتراک‌گذاری اطلاعات تشکیل می‌شوند. شرکت‌های بزرگ که به دنبال جذب تعداد زیادی کارمند هستند و همچنین فارغ‌التحصیلان تازه کار که به دنبال برنامه های آموزشی هستند، اغلب به این رویدادها مراجعه می کنند. در این رویدادها، سازمان هایی با هر اندازه، متقاضیان کار و احتمالاً حتی کالج و دانشگاه حضور دارند.

ورک‌شاپ، یک فرصت عالی برای شبکه‌سازی و توزیع رزومه خود به کارفرمایان احتمالی است. پیش از افتتاح نمایشگاه آینده تحقیق کنید تا بفهمید کدام شرکت ها در آن شرکت خواهند کرد. تا وقتی با کارکنان آنها صحبت می کنید، تأثیر خوب و آگاهانه‌ای بر جای بگذارید. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که هنگام صحبت با کارفرمایان احتمالی رفتار دوستانه ای دارید و در هنگام صحبت با اعتماد به نفس به نظر می رسید و تماس چشمی خود را حفظ می کنید.

5. از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارد. از آن‌ها برای جستجوی کار و تعامل با شرکت‌هایی که تمایل به همکاری با آن‌ها دارید، استفاده کنید. می توانید صفحات شرکت را در سایت هایی مانند تلگرام و اینستاگرام جستجو کرده و آن‌ها را بدون در نظر گرفتن مکان جغرافیایی خود دنبال کنید. با به روز بودن در صفحات شبکه‌های اجتماعی یک شرکت، می توانید بینش ارزشمندی از لحن، علایق و شیوه کار آنها کسب کنید. همچنین می توانید در مورد پست های آنها نظر دهید و شروع به ایجاد رابطه با آنها کنید. شما حتی ممکن است در مورد فرصت های شغلی آنها از طریق این کانال ها اطلاعاتی دریافت کنید.

اگر از شبکه‌های اجتماعی برای اهداف حرفه ای استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که پروفایل شبکه‌ی اجتماعی شما،  شیوه زندگی شما را به طور مناسب و حرفه ای نشان می دهد.

6. در سایت‌های کاریابی عضو شوید.

اگر می خواهید به طور مؤثرتری کار پیدا کنید، در سایت‌های کاریابی عضو شوید. اکثر شهرها دارای اینگونه سایت‌های استخدام نیروی انسانی هستند که می توانید به آن‌ها مراجعه کنید. برخی مربوط به یک حرفه هستند و برخی دیگر با صنایع مختلف کار می‌کنند.

منبع

مقالاتی برای مطالعه بیشتر:

برای دریافت فایل word و pdf کلیک کنید.