hiting

با ما استخدام کنید
برای دریافت دمو

کلیک کنید

چرا استخدام تلنت ها بدون ATS ناامید کننده است ؟

سیستم ردیابی متقاضی ( ATS ) ، نوعی نرم‌افزار منابع انسانی است که فرآیند استخدام و پذیرش را خودکار می‌کند. جذب تلنت ها برای یک کسب و کارهای کوچک یا متوسط ​​هرگز آسان نبوده است.پیش از شیوع ویروس کرونا، استخدام‌کنندگان از کمبود کارجویان و عدم توانایی در جذب تلنت‌ ها گله‌مند بودند. در این میان شرکت‌هایی که قادر بودند خود را به سرعت با تغییرات فرآیند استخدام هماهنگ کنند، برتری داشتند. البته شرکت‌ها نیز برای یافتن مناسب‌ترین فرد به یک فرآیند ارزیابی خوب نیاز داشتند.

در سال 2020، همه‌گیری کرونا، جذب نیرو را متوقف کرد. مشاغل درگیر تغییرات شدند. به طور ناگهانی نقش‌های شغلی جدیدی بوجود آمد که، سبب شد شرکت‌ها همگام با تغییرات، فرآیند استخدام را آغاز کنند.  کارفرمایان در این صنایع، با کاهش متقاضیان کار روبرو شدند. از آنجایی که بسیاری از افراد شروع به دور‌کاری  کردند، فرآیندهای استخدام باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شد که بتوان آنها را به صورت مجازی انجام داد. صرف نظر از چشم‌انداز غیرقابل پیش بینی استخدام، ATS برای مدیریت چندین فرصت شغلی به طور همزمان، ضروری است. اتوماسیون ATS به یک تیم کوچک این امکان را می دهد تا نیازهای استخدامی‌اش برآورده کند.

مزایای غیرقابل انکار ATS

دو سال اخیر سال‌های سختی برای تیم‌های منابع انسانی و جذب تلنت بود. ATS کمک کرده است تا این سطح از عدم اطمینان کاهش یابد. هانگ لی ویراستار Brainfood، می‌گوید: «ما نیاز داریم که سرعت عمل سازمانی را افزایش دهیم. چیزی که به بهترین وجه از طریق تنوع بخشیدن به ترکیب نیروی کار به دست می‌آید. به زبان ساده، به جای استخدام کارمندان تمام وقت و دائمی، از مهارت‌های نیروی کار استفاده شود.» برای این منظور یک ATS مناسب به سازمان کمک می‌کند تا استعداها را جذب کند. این فرآیند به استخدام‌کنندگان اجازه می‌دهد تا روی استعدادهای برتر در کانال ارتباطی تمرکز کنند و بر کیفیت استخدام تأثیر می‌گذارد. داشتن توانایی غربالگری بهتر و واجد شرایط بودن کارجویان، در نهایت به استخدام‌کنندگان کمک می‌کند تا بهترین کاندیداها را انتخاب کنند.

اهمیت ATS در جذب تلنت ها

ATS   مناسب به سازمان کمک می‌کند تا تلنت ها را به سازمان خود جذب کند و در دنیای رقابتی امروز بقای خود را حفظ کند. وجود یک ATS مناسب یک مزیت رقابتی برای موفقیت در تجارت محسوب می‌شود. سازمان‌ها ملزم به شناسایی، جذب و پرورش افراد با استعداد هستند تا ظرفیت خود را در دستیابی به نتایج کسب و کار و ایجاد مزیت رقابتی در آینده بهینه کنند. بدین ترتیب؛ قبل از هر چیز دیگری، وجود برخی مولفه‌ها برای طراحی و اجرای سازمان‌های استعداد‌یابی به منظور جذب استعدادهای برتر از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور پیاده سازی یک ATS موفق جذب، ‌درک این موضوع که نیاز دارید چه کسی را جذب کنید و همچنین داشتن یک نرم‌افزار به منظور افزودن کارجویان به فهرست استخدام خود، ضروری است. این اقدامات به سادگی برنامه‌های استخدام موجود شما را متحول می‌سازند .

مزایای ATS در جذب تلنت ها

اتوماسیون ATS به سازمان در مدیریت تلنت ها کمک می‌کند. سیستم مدیریت جذب و استخدام متقاضیان، قادر است تا کارجویان را به راحتی مدیریت و ردیابی کنید و داده‌ها را سازمان به‌روز نگه‌دارد. با استفاده از  ATS ، شما می‌توانید فرآیند جستجوی کارجویان را بر اساس محل سکونت، میزان تحصیلات و یا مهارت دسته بندی کنید. جستجو و پیدا کردن کارجویان در این پلتفرم بسیار ساده و سریع می‌باشد. سیستم ردیابی متقاضیان، دریافت و بررسی رزومه‌های بیشتر، بهبود برند کارفرمایی و مراحل دقیق تر ارزیابی رزومه ها را امکانپذیر می‌کند. به این ترتیب سازمان می‌تواند کیفیت جذب استعدادها را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

برای مطالعه بیشتر درباره ATS کلیک کنید

مقالاتی برای مطالعه بیشتر:

سنجمان ارائه دهنده خدمات حرفه ای در زمینه کارکنان و ایجاد شرکت‌های استراتژیک. با ما تماس بگیرید

برای دریافت فایل word و PDF کلیک کنید.