ESTP

این تیپ شخصیتی یکی از تیپ های شخصیتی در تست MBTI می باشد. تست MBTI یک تست شخصیت شناسی است که شخصیت انسان را به ۱۶ دسته تقسیم کرده است. در این مقاله همه چیز را درباره تیپ شخصیتی ESTP خواهید خواند.

اگر در تست MBTI شرکت نکرده اید کلیک کنید:

تست دقیق
۹۰ سوال

شروع تست MBTI

MBTI چیست؟

به طور کلی و خلاصه، نام MBTI مخفف Myers-Briggs Type Indictor است که به مبدع آن یک مادر و دختر بودند که در جنگ جهانی دوم در نقش پرستار در ارتش انگلستان خدمت می‌کردند. آن‌ها برای اینکه بهترین بکارگیری از سربازان را داشته باشند، پیشنهاد طبقه‌بندی سربازان بر اساس چهار دسته‌ی زیر را دادند، البته در طی سال‌ها تغییراتی در این ارزیابی داده شد و نهایتا روانشناسی به نام یونگ آن را بهینه‌سازی کرد.

MBTI چه ویژگی هایی را مشخص میکند؟

در MBTI چهار دسته ویژگی تیپ شخصیتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم (بر اساس نظریه‌ی یونگ):

  1. درونگرایی/ برونگرایی که به ترتیب با I  و E نشان داده می‌شود.
  2. جزئی‌نگری/ شهودی کلی‌نگری یا حسّی/ شمّی که به ترتیب با S و N نشان داده می‌شود.
  3. منطقی/ عقلانی یا احساسی/ ارزشی که به ترتیب با T و F نشان داده می‌شود.
  4. نظام‌مند/ قضاوتی یا منعطف/ ادراکی که به ترتیب با J و P نشان داده می‌شود.

چرا این چهار ویژگی؟ چرا ویژگی‌های دیگر نه؟

جواب این است که برای طبقه بندی افراد چهار فرآیند را در نظر می‌گیرند:

  1. شیوه‌ی دریافت انرژی: که به صورت برونگرایی یا درونگرایی تعریف می‌شود.
  2. شیوه‌ی دریافت اطلاعات: که به صورت عینی شهودی یا حسی شمّی تعریف می‌شود.
  3. شیوه‌ی تصمیم و نتیجه‌گیری: که به صورت فکری عقلی یا احساسی عشقی تعریف می‌شود.
  4. شیوه‌ی سبک زندگی: که به صورت منظم قضاوتی یا منعطف ادراکی تعریف می‌شود.

همه‌ی ما درصدی از این ویژگی‌ها را داریم، اما اینکه کدام یک، درصد بروز بیشتری دارد و اصطلاحا ترجیح ما در حالت عادی و طبیعی باشد‌، شخصیت ما را می‌سازد.

این شخصیت از ابتدای زندگی ما با ما همراه بوده و تا آخر همراه ما هست. در میزان بروز این ترجیحات، «خانواده»، محیط کار و شغل ما بسیار مؤثر هستند، اما اگر به خودی خود بخواهیم کاری را انجام بدهیم، فارغ از فشار بیرونی، ترجیحات ما تنها به یک سمت خواهد رفت.

ویژگی های ما از چه ناشی می‌شود؟

تیپ شخصیتی امروز ما حاصل الاکلنگ تیپ مادرزادی و تأثیرات محیط کودکی ما و تربیت ماست.

پ.ن: نقش تربیت و اتفاقات دوران کودکی بسیار در نوع شخصیت ما و سلامت روان ما پر رنگ است.

نتیجه

 ما در زندگی مان مهارت‌هایی را در راستای ترجیحات مان «به راحتی» توسعه می‌دهیم (Development of traits)، در مقابل مهارت‌هایی را باید در راستای غیرترجیحی‌مان هم «به سختی» توسعه بدهیم.

برای قسمت اول، عملا با انجام مهارت‌های ترجیحی انرژی کسب می‌کنیم و احساس رضایتمندی داریم، اما برای انجام مهارت‌های غیر ترجیحی، انرژی مصرف می‌کنیم.

باید در زندگی تعادلی بین انجام و صرف وقت برای مهارت‌های انرژی‌زا و انرژی‌بر وجود داشته باشد، و گرنه دچار اختلال عملکردی می‌شویم‌.

تیپ شخصیتی ESTP در یک نگاه

کارکردها: برون گرا، حسی ، فکری، ملاحظه كننده

عنوان: « من یک فرد ذاتا کنجکاو هستم و می توانم به ایده ها توجه کنم و سریعا تصمیم بگیرم».

رمز موفقیت برای یک ESTP یاد گرفتن موارد زیر است:

قبل از عمل فکر کنید، احساسات دیگران را رعایت کنید و به تعهدات خود وفادار باقی بمانید.

کلیاتی درباره تیپ شخصیتی ESTP

ESTPها (استدلال‌گران)

ESTPها یا استدلالگران (Promoter) به فراوانی در جامعه وجود دارند (شاید ده درصد جامعه و یا بیشتر). در یک کلام، آنان زنان و مردان اهل عمل‌اند. وقتی از یک استدلالگر حرف می‌زنیم، مطمئن باشید که اتفاقی در حال رخ دادن است: چراغ‌ها روشن شده، موسیقی‌ها نواخته شده و بازی‌ها شروع خواهند شد. یک استدلالگر که انسانی زیرک و پر از شور و انرژیست، با یک جلوه در خور تماشا زندگی می‌کند تا حدی که اکثر اتفاقات روزمره و روتین زندگی را تبدیل به یک چیز هیجان‌انگیز خواهد کرد. آنها وقت خود را زیاد صرف رویدادهای تکراری نمی‌کنند. استدلالگران در کار و بازی، همیشه فعالیت‌ها و چالش‌های جدیدی را طلب می‌کنند.

بی‌باک

ESTPها آنقدر شجاع، بی باک و خوش‌بین هستند که موانع را به راحتی از راه خود بر می‌دارند و برای رسیدن به اهداف خود دست به خطرهای بزرگی می‌زنند و از دید دیگران همیشه در حال راه رفتن بر لبه تیغ هستند. به همین دلیل، آنها مدیران و مذاکره کنندگانی هستند که مناسب موقعیت‌های پرخطر بوده و می‌توانند کارآفرینانی برجسته باشند. ESTPها می‌توانند چندین معامله و پیشنهاد را در دست داشته باشند و با یک حرکت جهشی سازمانی را به راه بیاندازند بگونه‌ای که دیگر تیپ‌ها قادر به انجامش نیستند. ESTPها اشتهای سیری ناپذیری برای چیزهای بهتر در زندگی دارند، بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را می‌خورند، ماشین‌های گران‌قیمت سوار می‌شوند و لباس‌های مد روز به تن می‌کنند. آن‌ها خیلی چیزها را می‌دانند، افراد را با نام کوچک به خاطر می‌سپارند و می‌دانند چه چیز را چه موقع بگویند تا بتوانند بیش‌ترین منفعت را از افراد ببرند.

محبوب

ESTPها افرادی جذاب، بی‌پروا و محبوب بوده و دوستان و سرمایه‌گذاران را با منبع بی پایانی از داستان‌ها و لطیفه‌ها خوشحال می‌کنند. در عین حال، این افراد گاهی اوقات برای دیگران مرموز به نظر می‌رسند. در عین اینکه استدلالگران در لحظه زندگی می‌کنند و به صورت غیر منتظره به تمام روابطشان انرژی و هیجان می‌دهند، اما به ندرت پیش می‌آید که اجازه دهند کسی به آنها خیلی نزدیک شود. آنها معمولا صبر و بردباری کمی برای تعهد و مسئولیت پذیری دارند و درست وقتی که انتظار می‌رود پای تعهدشان بایستند ناگهان صحنه را ترک می‌کنند. ESTPها قوانین را به خوبی می‌دانند: «کسی که می‌خواهد سریعتر از همه سفر کند، باید تنها باشد.» احتمال اینکه آنان برای مدتی طولانی تنها باشند بسیار کم است، تا حدی که شجاعت و حس ماجراجویی آنها برای دیگر افراد بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

حل مساله

ESTPها به حل مساله علاقه زیادی دارند. اکثرا جالب ترین بخش کار برایشان این است که دنبال مسئله بگردند و آن را حل کنند. ESTPها از کاغذبازی، تهیه اسناد و مدارک، بایگانی کردن و این قبیل کارها دل خوشی ندارند. ESTPها عاشق کار کردن هستند، و همه روزه کارشان را با شور و اشتیاق آغاز می‌کنند. از نظر آن‌ها کار هرگز چیز بد و خسته کننده ای نیست. یکی از خصوصیات خوب ESTPها این است که شکست ها و موفق نشدن ها را شخصی ارزیابی نمی کنند. این‌ها را پشت سر می اندازند و به راه خودم ادامه می‌دهند.

وقتی ESTPها همه اطلاعات مورد نیازشان را به دست می آورند از فکری بودن درونگرای خود که عملکرد معين آنهاست برای بهره برداری از اطلاعاتشان استفاده می کنند. آن‌ها این کار را در ذهنشان انجام می دهند. ESTPها از روش قیاسی برای حل مسایل خود استفاده می نماید. تحت تأثير فکری بودن درونگرا بودنشان، رفتاری منطقی دارند و در بسیاری از موضوعات و مسایل دخالت نمی کنند. ESTPها حتی در بدترین اشخاص ویژگی های مناسبی در نظر می‌گیرند.

ESTP یعنی چه؟

برونگرا (E)

برونگرایی با اولویت تمرکز بر جهان خارج از خود مشخص می شود. ESTPها توسط اجتماعات، مهمانی‌ها و فعالیت‌های گروهی انرژی می گیرند. برونگراها معمولاً مشتاق ، جمعیت دوست و متحرک هستند. سبک ارتباطی آنها کلامی و ادعایی است. به عنوان برونگرا، ESTPها اغلب صحبت کننده هستند. آنها از اینکه در کانون توجه قرار بگیرند راضی هسنتد.

جزئی‌نگر (S)

شاخصه جزئی‌نگر بر زمان حال متمرکز است.. ESTPها به دنبال اطلاعات واقعی هستند و اطرافشان را از طریق حواس پنجگانه پردازش می کنند. آنها همه چیز را آنگونه که هستند می بینند زیرا متفکران مشخص و تحت اللفظی هستند. آنها به آنچه مسلم است اعتماد دارند. واقع گرایی و عقل سلیم ESTPها ارزش دارد. آنها ایده هایی را که با کاربردهای عملی همراه هستند‌، دوست دارند.

حسابگر (T)

تفکر عینیت را در اولویت قرار می‌دهد. به عنوان فردی متفکر، ESTPها بر اساس واقعیت تصمیم می‌گیرند. آن‌ها عقلشان به قلبشان حاکم است (اما بدون احساسات نیستند). ESTPها موقعیت‌ها و دیگران را بر اساس منطق داوری می‌کنند. آن‌ها حقیقت را بیش از تاکتیک ارزیابی می‌کنند و به راحتی می‌توانند نقص‌ها را شناسایی کنند. آن‌ها به سمت حل مسئله گرایش دارند.

منعطف (P)

درک کردن به سازگاری و انعطاف پذیری شخص اشاره دارد. و کلا ESTPها متفکران تصادفی هستند که ترجیح می دهند گزینه های خود را باز نگه دارند. آنها غیر منتظره شکوفا می شوند و برای تغییر آماده هستند. آنها فردی خودجوش هستند و اغلب چندین پروژه را به طور هم زمان حل می کنند. آنها از شروع یک کار بیشتر از اتمام آن لذت می برند. ESTPها در حین کار کردن بازی می کنند.

از نقاط قوت خود استفاده کنید

 تا حدی که می‌توانید روی نقاط قوت خود سرمایه گذاری کنید واز شدت نقاط ضعف خود بکاهید این کار می‌تواند تفاوت میان موفقیت یا شکست شما را رقم بزند.

نقات قوت

نقاط قوت کاری شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توانایی مشاهده و ملاحظه فراوان و حافظه عالی برای حفظ اطلاعات و واقعیت ها 
  • توانایی اطلاع از کارهایی که انجام دادنش مقدور است. 
  • لذت بردن از انجام دادن پروژه های جدید 
  • انرژی بسیار زیاد 
  • توانایی سازگار شدن با تغییرات جدید 
  • توانایی جالب کردن و خوشایند نمودن کار 
  • توانایی ایجاد جو خوشایند در محل کار 
  • انعطاف پذیری و استقبال از قبول ریسک 
  • علاقه مندی به قبول تفاوت ها و توانایی هم جریان شدن با دیگران

نقاط ضعف

نقاط ضعف کاری شما می تواند شامل موارد زیر باشد: 

  • دشواری در کار کردن به تنهایی، بخصوص در مدت زمان طولانی 
  • عدم تمایل به تدارکات مقدماتی 
  • حساسیت نداشتن نسبت به احساسات دیگران 
  • ناتوانی در دیدن فرصت ها و انتخاب هایی که در حال حاضر وجود ندارند.  ناشکیبایی از جزییات کارهای اداری 
  • دشواری در بعضی از تصمیم گیری ها 
  • تمایل به تکانه ای بودن 
  • دشواری در دیدن پیامدهای آتی کار 
  • بی علاقه بودن به رویه و مقررات فراوان و بروکراسی سازمان یافته 
  • مقاومت در برابر ایجاد هدف های بلند مدت و دشواری در تمام کردن کار در زمان تعیین شده.


رضایت شغلی از دید یک ESTP

به عنوان یک ESTP رضایت شغلی برای من انجام دادن کاری است که:

  1. بتوانم با دیگران ملاقات و رابطه داشته باشم، هر روز با موقعیت جدیدی روبه رو شوم،تفریح داشته باشم. 
  2. بتوانم از قدرت مشاهده و ملاحظه خود برای به دست آوردن اطلاعات و حفظ آنها استفاده کنم
  3. بتوانم برای مسایل و مشکلات راه حل هایی پیدا کنم.
  4. پویایی داشته باشد، پرماجرا و تفریحی باشد، کاری که در آن، حوادث به سرعت اتفاق بیفتند و من بتوانم درباره آنها تصمیم گیری کنم.
  5. بتوانم در آن به موقعیت های برنامه ریزی نشده واکنش نشان دهم، از روش های غیر متعارف استفاده کنم و به راه حل های مفید و منطقی برسم. 
  6. بتوانم در شرایطی که در آن بیش از اندازه رویه و مقررات وجود نداشته باشد کار کنم. 
  7. بتوانم با همکارانی شاداب و فعال سروکار داشته باشم.
  8. بتوانم شخصا اقدام به سازمان دهی کنم و لزوما مطابق معیارها و استانداردهای دیگران رفتار نکنم 
  9. عملی و منطقی باشد و من بتوانم از توانمندی های استدلالی و عقلی خود استفاده کنم 
  10. بتوانم آزادانه با بحران ها روبه رو شوم. 
  11. با اشخاص و اشیای واقعی سروکار داشته باشم نه با نقطه نظرها و نظریه های مجرد به طوری که با تلاش هایم بتوانم به نتایج ملموس برسم.


جست و جوی شغل دلخواه

با اطلاع  از نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی خود بهتر می توانید شغل مورد نظرتان را به دست آورید. در تمام مراحل جست و جوی کار مورد نظر، از انجام پژوهش و بررسی گرفته تا کسب اطلاع از خالی بودن پست و تهیه رزومه، شرکت در مصاحبه استخدامی وبعد مذاکره درباره دستمزد، شما با توجه به تیپ شخصیتی خود عمل می کنید تفاوت میان تیپ های شخصیتی در مواردی کاملا مشهود و بارز و در مواردی دیگر ظریف و ناپیداست و با این حال تفاوت های از نوع اخیر هستند که شکست یا پیروزی را رقم می زنند.

شبکه سازی موضوعی است که می توان به آن اشاره کرد. برون گراها به راحتی شبکه سازی را در طیف وسیع انجام می دهند، درونگراها تنها در موارد محدود و آن هم با کسانی که آنها را می شناسند تشکیل شبکه می دهند. شمی ها از شبکه سازی وسیع استفاده می کنند و حتی با کسانی که به ظاهر ارتباطی با موضوع ندارند مشورت می نمایند. احساسی ها شبکه سازی را خصوصی ارزیابی می کنند. آنها از اینکه ارتباط مؤثری ایجاد کنند لذت می برند. فکری ها عینی تر عمل می کنند، داوری کننده ها سوالات اندک و سازمان یافته می پرسند. ملاحظه کننده ها می توانند در تمام مدت روز انواع و اقسام سؤالات را بپرسند.

مشاغل مناسب برای ESTPها

توجه داشته باشید که در فهرست کردن مشاغل مناسب ESTPها، بسیاری از تیپ های شخصیتی دیگر هم می توانند در این مشاغل با موفقیت های چشم گیر روبه رو گردند. 

فروش – خدمات

  • افسر پلیس 
  • آتش نشان 
  • پیراپزشک 
  • کارآگاه
  • بازرس
  • عامل معاملات ملکی 
  • تکنسین اورژانس پزشکی 
  • فیزیولوژیست ورزشی، طب ورزشی 
  • درمانگر تنفسی و میهماندار هواپیما 
  • فروش لوازم ورزشی
  • بازرس کلاهبرداری بیمه
  • کارآگاه خصوصی 
  • بدنساز خصوصی 
  • مدرس پرواز 
  • مهندس پرواز 
  • خلبان هلیکوپترهای بازرگانی 
  • ناخدای کشتی 
  • افسر ارتش 
  • متخصص پلیس مخفی 
  • مأمور ناظر 
  • مأمور بیمه

نکته:

در نظر بسیاری از ESTPها کار در بخش خدمات مدنی و شهری جالب و عالی است زیرا این قبیل کارها اغلب متنوع و پویاست و در ضمن فرصتی به دست می دهد اشخاص بتوانند با دیگران در ارتباط باشند. بسیاری از این کارها به گونه ای است که اقدام سریع و به موقع در آنها ضرورت دارد، ESTPها کارآگاهان و بازرسان عالی هستند.

امور مالی

  • برنامه ریز مالی شخصی
  • مميز
  • دلال و واسطه اوراق بهادار
  • سرمایه گذار 
  • فروش بیمه 
  • تحلیل گر بودجه 
  • واسطه و فروشنده بیمه
  • بانکدار

نکته:

دنیای امور مالی اغلب برای ESTPها جالب توجه است بخصوص در شرایطی که یه چیز به سرعت متحول می شود. ESTPها عاشق هیجان هستند و به راحتی به استقبال خطر می روند. آنها از اینکه در بازار بورس و اوراق بهادار کار کنند لذت می برند.

سرگرمی – ورزش 

  • گزارشگر ورزشی 
  • مخبر 
  • راهنما و عامل تورهای مسافرتی
  • رقصنده 
  • خدمه کافه تریا 
  • متصدی جراح 
  • مربی و یا ورزشکار حرفه ای
  • سرگرم کننده 
  • مجری برنامه های تلویزیونی 
  • اپراتور دوربین تلویزیونی 
  • موسیقی دان 
  • تکنسین استودیو،صحنه و جلوه های ویژه 
  • بازیگر و عمل کننده

نکته:

حرفه های سرگرم کننده با روحیه ESTPها که دوست دارند تفریح کنند و حرف های انتقادی بزنند همخوانی فراوان دارد. ESTPها به اینجا و اکنون بهای فراوان می دهند. آنها کارهایی را دوست دارند که به آنها نشاط بدهد. ESTPها از اینکه با دیگران رابطه و سروکار داشته باشند لذت می برند.

تجارت به کارهای دستی

  • نجار
  • صنعتگر دستی
  • مقاطعه کار 
  • کارگر ساختمانی 
  • آشپز، سرآشپز
  • کشاورز
  • مهندس برق 
  • متخصص برق
  • آموزش دهنده کارهای فنی 
  • مدير لجستیکی و تدارکاتی 
  • متخصص شبکه (ارتباط از راه دور) 
  • مهندس شهری 
  • مهندس مکانیک و صنعت 
  • نقشه بردار 
  • تکنسین و تکنولوژیست نوار مغزی
  • تکنسین رادیولوژی 
  • مکانیک هواپیما 
  • بیولوژیست دریایی 
  • تعمیرگر تجهیزات پردازش اطلاعات 
  • مدیر دارایی و اموال 
  • اپراتور و نصاب سیستم های حمایتی 
  • سازنده بازی های الکترونیک 
  • هماهنگ کننده حمل و نقل 
  • مسئول پارک
  • متخصص سمعی و بصری 
  • مهندس طراحی نما 
  • جنگلبان 
  • فیزیولوژیست ورزشی
  • کایرو پراکتور 
  • آموزگار: دروس تجاری، صنعتی و فنی 
  • بازرس هوانوردی 
  • مسئول حفظ و حراست از زمین 
  • عکاس حرفه ای 
  • صادر کننده مجوز پرواز، کنترل کننده ترافیک هوایی 
  • نجار ساختمان 
  • خدمه پرواز 
  • مسئول آژانس مسافرتی
  • بازرس راه و ساختمان 
  • متخصص اکوتوریسم 
  • نجارکشتی

نکته:

علاقه ESTPها به این مشاغل این است که می توانند از ابزار در اختیار خود به طرزی کارامد استفاده کنند. این اشخاص از اطلاعات فنی و مکانیکی خوبی برخوردارند. ESTPها اگر بتوانند با دیگران سروکار داشته باشند مایل اند برای خود کار کنند. آنها از ماهیت پویای این مشاغل لذت می برند.

تجارت و بازرگانی 

  • عامل ملک و املاک
  • کارفرما 
  • عمده فروش 
  • خرده فروش 
  • فروشنده اتومبیل
  • مشاور مدیریت 
  • بازاریاب اینترنت
  • مسئول رسیدگی به پرداخت وجوه بیمه 
  • مهندس ایمنی

از کارتان لذت ببرید

با این حساب اگر نمی توانید شغل مورد نظرتان را پیدا کنید شغل فعلی خود را دوست بدارید. می توانید در کار فعلی خود انعطاف و تنوعی به وجود آورید تا برای شما خوشایندتر شود: 

  • به اطراف خود نگاه کنید و پروژه هایی را پیدا کنید که مایل اید در آنها فعالیت داشته باشید. 
  • داوطلب شوید که روی این پروژه کار کنید. 
  • در یک دوره آموزشی مدیریت زمان شرکت کنید. 
  • از سرپرست خود بخواهید تا خواسته ها و توقعاتش را روشن تر بیان کند. 
  • در طی روز فرصتی پیدا کنید تا کمی ورزش کنید. 
  • در برنامه های تفریحی سازمان خود شرکت کنید. 
  • به این فکر کنید که پنج سال دیگر در چنین زمانی می خواهید چکاره باشید.  به طور منظم از پشت میزتان بلند شوید یا ازاتاقتان بیرون بیایید.
  • از دیگران یاری بطلبید و از اطلاعات آنها استفاده کنید. 
  • راه هایی برای جالب تر شدن کارتان پیشنهاد کنید. 
  • برای خود دستیاری انتخاب کنید. 
  • بعضی از بخش های کارتان را به دیگران تفویض کنید.

به زبان ساده، بهترین روش برای موفق شدن استفاده از توانمندی ها و برخورد نمودن با نقاط ضعف است. اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید تفاوت میان موفقیت و شکست را در شما رقم می زند.

تعاملات ESTP با دیگر شخصیت ها

تیپ‌های شخصیتی مشابه

افراد از انواع زیر بیشتر از همه مشتمل بر ارزش ها ، علایق و رویکرد کلی ESTP به زندگی هستند. آنها لزوماً در مورد همه چیزها به توافق نخواهند رسید، و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها همیشه با هم همراه شوند. اما در بعضی مواقع، به توافق رسیدن برای آن‌ها اسان است و به راحتی با هم کنار میایند و موارد مشترک زیادی دارند.

تیپ‌های شخصیتی متفاوت با تاثیرات مثبت

افرادی که تیپ‌های شخصیتی زیر را دارند شخصیتی بسیار متفاوت با فرد ESTP دارند. اما ممکن است بعضی از این تفاوت‌ها برای فرد ESTP جالب و تاثیرگذار باشد. با توجه به اینکه آشنایی با افراد جدید فرصت خوبی را برای پیشرفت فرد ESTP فراهم میکند، در نتیجه میتواند رابطه مفید و تاثیرگذاری برای او باشد. روابط بین ESTPها و این تیپ‌های شخصیتی باید تعادل خوبی از مشترکات و فرصت‌ها برای به چالش کشیدن یکدیگر داشته باشد.

ISTJ , ESFP , ENTJ , ENFP

تیپ‌های شخصیتی مکمل بالقوه

ESTPها ممکن است در ابتدا فورا با این افراد ارتباط برقرار نکنند، اما پس از آشنایی با یکدیگر، احتمالاً آن‌ها می‌توانند موارد مشترک زیادی با یکدیگر پیدا کنند. همچنین از لحاظ آموزشی مکمل‌های خوبی هستند. اگرچه ممکن است در ابتدا افرادی با شخصیت‌های زیر فرد ۴ را جذب نکنند، اما روابط آن‌ها پتانسیل زیادی برای تکمیل و آموختن از یکدیگر دارد.

ISFP , INTJ , ESFJ , ENFJ

تیپ‌های شخصیتی مخالف و چالش برانگیز

افرادی با شخصیت‌های زیر بیشترین توانایی برای برخورد شخصیتی و درگیری با ESTP را دارند، اما همچنین بهترین فرصت برای رشد هستند. از آنجا که افراد با این نوع شخصیت اساساً دارای ارزش‌ها و انگیزه‌های متفاوتی از افراد  ESTPهستند، در ابتدا، ممکن است ارتباط آن غیرممکن باشد. اما از آنجا که آن‌ها بسیار متفاوت هستند، نقاط قوت آن‌ها نقاط ضعف  ESTP است و اگر قادر به ایجاد رابطه باشند، می‌توانند برای یکدیگر بسیار آموزنده باشند.

ISFJ , INTP , INFP , INFJ

ESTPها در عشق

در روابط، ESTPها سرگرم کننده و عمل گرایانه عمل می‌کنند. شرکای ESTP تمایل دارند که اوضاع را هیجان انگیز نگه دارند. آنها غالباً ماجراجویی را دنبال می‌كنند. ESTPها تمایل دارند که برای بحث های جدی یا اکتشاف عاطفی کمی صبر داشته باشند و ترجیح می دهند همه چیز را سرگرم کننده و پرتحرک نگه دارند. ESTPها حل کننده مشکل و مشوق هستند. با این وجود، جهت گیری آن‌ها به تفکر سریع ممکن است باعث شود که آنها قبل از درک کامل مسائل مربوط به یک درگیری، بخصوص هنگامی که احساسات پیچیده و دشوار درگیر هستند، سعی کنند از آنها استفاده کنند. ESTP از شریک زندگی خود انتظار دارند که به آنها اجازه دهند آزادی زیادی را برای دنبال کردن هیجان داشته باشند.

ESTP به عنوان والدین

به عنوان والدین، ​​ESTPها اغلب از طریق قدردانی از فعالیتی خاص و خودجوش بودن با فرزندانشان ارتباط برقرار می‌کنند. ESTPها اغلب به همان اندازه فرزندانشان در جهان کنجکاو هستند، فرزندان خود را تشویق می کنند تا از لحاظ جسمی درگیر شوند و خطرات لازم را به دنبال داشته باشند.

والدین ESTP نسبت به فرزندان ترسو یا حساس كمتر صبور هستند و ممكن است فرزندانشان را پوست کلفت بار بیاورند. ممکن است آنها علاقه چندانی به لحظات آرام یا مباحث عاطفی نداشته باشند. آنها از کارهای ورزشی یا رقابتی لذت می برند و اغلب نقش مربی مشتاق را بازی می کنند.

سبک ارتباطی ESTP

ESTPها برقرار كننده ارتباطات و پرانرژی هستند. آنها به سرعت واقعیت های موجود را مشاهده می کنند و دیگران را به انجام اقدامات مربوط به مشکلات عملی متعهد می کنند. بسیاری از ESTPها بسیار آزادانه صحبت می کنند ، و می توانند در صحبت کردن بی‌پرده و بی تاب باشند. ESTP ممکن است در جامعه فردی جذاب جلوه کنند و بسیاری از ESTPها استاد مذاکره با دیگران هستند تا بتوانند به بهترین وجه ممکن به اهداف خود برسند.

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
3 based on 10 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
online
Software Category
نرم افزار منابع انسانی
Price
IRR 0
, ,

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست