موفقیت در یک روز کاری

متعهد شدن به یک برنامه روزانه برای سازماندهی و دادن ساختار به روز کاری، یک نقطه شروع عالی برای مسیر موفقیت شما است. با سازماندهی برنامه خود، می‌توانید به خود کمک کنید تا در محل کار فعال‌تر بمانید. انجام این کار همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌های موثرتری برای شغل خود در آینده ایجاد کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا سازماندهی روزتان مهم است و سه راه برای افزایش بهره وری و به حداکثر رساندن موفقیت به شما نشان می‌دهیم.

چرا سازماندهی روز کاری مهم است؟

مهم است که روز خود را طوری سازماندهی کنید که بتوانید زمان خود را در محل کار به طور موثر اولویت‌‍بندی کنید. به همان اندازه مهم است که به یاد داشته باشید که مهارت‌های سازمانی قوی برای رشد نیاز به زمان دارد. بنابراین اگر چند روز طول کشید تا نتیجه تلاش‌هایتان را ببینید، ناامید نشوید. چندین مزیت مرتبط با سازماندهی روزانه وجود دارد، از جمله موارد زیر:

  • بهره وری بیشتر
  • مدیریت زمان بهتر
  • سطوح استرس پایین تر
  • تمرکز بهبود یافته

چگونه روز خود را سازماندهی کنیم؟

این مراحل را دنبال کنید تا روز خود را به طور مؤثرتر سازماندهی کنید:

1. برنامه ریزی کنید

با برنامه‌ریزی روز خود از شب قبل شروع کنید. داشتن برنامه‌ای که می‌توانید از آن پیروی کنید می‌تواند به تمرکز شما بر روی مهم‌ترین وظایفتان کمک کند، به‌خصوص اگر برای کارهایی که ممکن است زمان بیشتری از روزتان را بگیرد، بودجه اختصاص دهید.

2. زمانی را برای رشد شخصی در نظر بگیرید

آماده کردن خود برای موفقیت در محل کار نه تنها متوقف نمی‌شود، بلکه مستلزم صرف زمان برای تمرکز بر رشد شخصی شما در سایر زمینه‌های زندگی است. زمانی را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا به این فکر کنید که نقاظ قوت شما چیست و کدام ویژگی می‌تواند بهبود یابد. از این اطلاعات برای شروع ساختن روال‌های پیشگیرانه در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

3. استفاده از برخی ابزارها را برای راهنمایی در نظر بگیرید

اگر برنامه شلوغی دارید، پیدا کردن زمانی برای سازماندهی روزتان ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد. خوشبختانه، منابع زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در بهبود عاداتی مانند بهره‌وری، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی روزانه کمک کند. استفاده صحیح از این ابزارها به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر کار کنید، زیرا می‌دانید چگونه روز خود را برای موفقیت بهینه سازماندهی کنید.

نکاتی برای منظم ماندن

در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند روز خود را منظم کنید:

هر استرسی را برطرف کنید

اگر بخش‌های خاصی از روز کاری‌تان را استرس‌زا می‌دانید، مانند نوشتن ایمیل یا برقراری تماس‌های تلفنی، ممکن است انجام این کارها در ابتدای روز برایتان مفید باشد. نه تنها انرژی بیشتری برای صرف آن چیزها خواهید داشت، بلکه خود را از استرس طولانی مدتی که از به تعویق انداختن ناخوشایندترین کارها تا پایان روز ناشی می‌شود، رها خواهید کرد.

بخشی از روز را که در آن بهترین احساس را دارید مشخص کنید

تعیین اینکه چه زمانی بیشترین تمرکز و هوشیاری را احساس می‌کنید، بخش مهمی از آماده‌سازی خود برای موفقیت است. وقتی آن قسمت از روز را شناسایی می‌کنید، سعی کنید بزرگترین کارهای خود را در آن زمان برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب افزایش بهره‌وری خود را مشاهده کنید.

همه چیز را برنامه ریزی کنید

وقتی زندگی کاری شما شلوغ است، می‌توانید به راحتی اجازه دهید چیزهای مهم در سایر زمینه‎‌های زندگی‌تان کم شود تا جایی برای کارهایی که باید در کارتان انجام دهید باز کنید. به جای اینکه فکر کنید آیا به اندازه کافی زمان با کیفیت برای فرزندان خود اختصاص داده‌اید یا آخرین باری که با مادرتان تماس گرفتید کی بود، این موارد را در روز خود برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن باشید که به همه چیز رسیدگی کرده‌اید. وقتی تعادل کار و زندگی خوبی داشته باشید، احتمالاً اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت، که اغلب منجر به موفقیت می‌شود.

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

شما می‌دانید که تعیین اهداف برای خود هم در محل کار و هم در خانه چقدر مهم است، اما گاهی اوقات دیدن گام های کوچکی که در تلاش برای رسیدن به یک هدف بلند مدت انجام داده‌اید دشوار است. اگر هدف بلند مدتی که تعیین کرده اید غیرواقعی به نظر می‌رسد، سعی کنید آن هدف بزرگ را به قطعات خاص و قابل اندازه‌گیری تقسیم کنید که می‌توانید هر روز به آنها برسید. با شکستن اهداف خود، می‌توانید با هر مرحله‌ای که انجام می‌دهید، احساس موفقیت به دست آورید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی عمل مشاهده عمدی افکار و احساسات فرد است. مطالعات نشان می‌دهد که این نوع مشاهده شخصی می‌تواند تمرکز فرد را بهبود بخشد، به مدیریت استرس کمک کند و انعطاف‌پذیری را برای غلبه بر موانع افزایش دهد. شما می‌توانید ذهن آگاهی را به روش‌های مختلف تمرین کنید، از مدیتیشن سنتی گرفته تا پیاده‌روی آگاهانه یا حتی مشاهده افکار خود در حین انجام کارهای خانه. هیچ مدت زمان مشخصی برای تمرکز حواس وجود ندارد. شما می توانید در کمتر از دو دقیقه در روز از این تمرین بهره مند شوید.

چیزهای جدیدی یاد بگیرید

یادگیری چیزهای جدید مغز شما را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا عادت‌های خوبی مانند سازمان‌دهی را به دست آورید. اگر چند دقیقه در روز را برای یادگیری برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید زمان زیادی را برای تماشای یک ویدیوی آموزنده، انجام یک بازی شناختی یا گسترش دایره لغات خود به خود اختصاص دهید تا هر روز برای موفقیت تلاش کنید.

زمانی را برای تناسب اندام پیدا کنید

سلامت جسمی و روانی برای سلامتی شما مهم هستند، بنابراین مطمئن شوید که هر دوی آنها را در برنامه روزانه خود قرار دهید، درست مانند جلساتی که در محل کار برنامه ریزی می کنید. فقط چند دقیقه ورزش در روز می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید و احساس اضطراب یا افسردگی را کاهش دهید.

اگر در یافتن زمان برای تناسب اندام مشکل دارید، به یاد داشته باشید که کارهایی مثل الا رفتن از پله‌ها در محل کار یا پارک کردن دورتر از محل کار نوعی فعالیت بدنی است. اگر فرزند کوچک دارید، می‌توانید با انجام ورزش روزانه خود در پیاده‌روی یا بازی در پارک، چند کار انجام دهید.

برنامه‌های بهره‌وری را کاوش کنید

نرم افزار بهره‌وری می‌تواند پیگیری وظایف کاری و شخصی را آسان‌تر کند و انجام همه کارها را آسان‌تر کند. همچنین برنامه‌های یادداشت برداری وجود دارند که می‌توانند در پلتفرم‌های مختلفی که استفاده می‌کنید مانند تلفن و رایانه شما همگام شوند. این ارتباط بین پلتفرمی تضمین می‌کند که تمام اطلاعات مهم شما بدون توجه به جایی که هستید در دسترس است.

از نرم افزار ردیابی زمان استفاده کنید

نرم‌افزار ردیابی زمان دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که از نامش انتظار دارید: به شما کمک می‌کند زمان خود را به طور مؤثر سپری کنید. وقتی نحوه گذراندن وقت خود را دنبال می کنید، به راحتی می‌توانید ببینید که چه عادات و الگوهایی را می‌توانید تنظیم کنید تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشید.

یک نرم‌افزار برنامه‌ریز را امتحان کنید

نرم افزار Planner همه برنامه‌های سازمانی شما را در یک مکان قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تقویم، لیست مخاطبین، قرار ملاقات‌ها و لیست کارهای خود را به راحتی مشاهده کنید. می‌توانید این برنامه‌ها را در تلفن خود دانلود کرده و برنامه‌ریز کاغذی خود را جایگزین کنید، و این کار را آسان‌تر از همیشه می‌کنید که اطلاعات مهم خود را همیشه همراه خود داشته باشید. R

نمونه های پرکاربرد تست شخصیت:

آزمون MBTI آنلاین کلیک کنید

برای انجام تست نئو آنلاین کلیک کنید

تست DISC

برای انجام آزمون کتل آنلاین کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه در طول مصاحبه بر نقاط قوت شخصی خود تأکید کنید

چرا کارفرمایان در مصاحبه سوالات عجیب می‌پرسند؟

راهکارهای غلبه بر اضطراب مصاحبه شغلی

سوال مصاحبه: «چرا این شغل؟»

سوالات متداول شخصیتی که در مصاحبه پرسیده می‌شود

سؤالات مصاحبه درباره سابقه کاری (همراه با نمونه پاسخ)

فایل word و pdf مقاله: