کارنامه کاربردی
۱۷۷سوال

شروع تست کلیفتون

تست گالوپ ( آزمون آنلاین کلیفتون )

آزمون مشهور سنجش توانمندی‌های کلیفتون ( Clifton StrengthsFinder )، یکی از معتبرترین آزمون‌های حرفه‌ای برای کشف نقاط قوت، استعدادیابی و توانمندی‌های ذهنی و رفتاری یک فرد است. این آزمون را موسسه معتبر گالوپ توسعه داده و هم‌اکنون در وبسایت این موسسه به آدرس www.gallup.com/cliftonstrengths در دسترس است. امروزه در سراسر جهان از آزمون استعداد سنجی کلیفتون به طور گسترده در مشاوره‌های فردی و نیز در حوزه کسب و کار استفاده می‌شود؛ تا جایی که بیش از ۹۰% از ۵۰۰ سازمان برتر به انتخاب مجله Fortune از این آزمون در جهت توسعه مبتنی بر توانمندی، در محیط کار خود استفاده می‌کنند. این آزمون، با رویکرد «روان‌شناسی مثبت‌گرا»، به مدیران ارشد سازمان‌ها، مشاورین منابع انسانی، کوچ‌های حرفه‌ای، کانون‌های ارزیابی و مراکز استعدادیابی در ارائه‌ی مسیر شغلی ، هدایت، رشد و توسعه فردی کمک می‌کند. شناخت توانمندی‌های فردی با استفاده از آزمون کلیفتون، به افراد و مدیران سازمان‌ها کمک می‌کند تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند، بهترین موقعیت کاری را برای خود و دیگران پیدا کنند، آسان‌تر و سریعتر به سمت عملکرد مطلوب مبتنی بر استعدادهای اصلی خود هدایت شوند.

شرایط تست آنلاین کلیفتن

آزمون گالوپ کلیفتون دارای ۱۷۷ سوال ۵ گزینه ای به صورت مقایسه ای می باشد و زمان پاسخگویی به آن حدود ۴۵ دقیقه می باشد شما از طریق لینک زیر می توانید این آزمون را مشاهده کرده و به پاسخگویی آن اقدام کنید و درنهایت کارنامه تست کلیفتون شما که در نمونه خارجی ۵۰ دلار می باشد فقط با هزینه ۲۹۰ هزارتومان به صورت لینک برای شما ایمیل می شود.
لطفا پیش از کلیک روی لینک زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید.
شروع تست کلیفتون

تحلیل تست استعدادیابی کلیفتون

 تست توسعه فردی گالوپ ۳۴ توانمندی ذاتی مختلف را در افراد سنجیده و ۱۰ توانمندی برتر آن‌ها را مشخص می‌کند، در ادامه نیز افراد می‌توانند ۳۴ توانمندی ذاتی خود را به ترتیب مشاهده کنند. همچنین در کارنامه‌ی کلیفتن بعد از معرفی هر کدام از توانمندی‌ها، پیشنهادات ویژه‌ای برای ارتقاء توانمندی‌ها و استفاده‌ی از آن‌ها داده می‌شود تا افراد ارزیابی شده پیش‌زمینه‌ی مناسبی از نحوه‌ی استفاده از این تست‌ها در ذهن خود داشته باشند.
آزمون کلیفتون ۳۴ توانمندی ذاتی افراد را در چهار حوزه‌ی مختلف (تفکر استراتژیک، ارتباط‌گستر، اجرایی و تأثیرگذار) دسته‌بندی کرده که تحت عنوان حوزه‌های توانمندی مطرح شده است. کلیفتون معتقد است که در تمام گروه‌ها و تیم‌های کاری و غیرکاری، سازمان‌ها و هر اجتماع انسانی که در راستای انجام هدفی خاص گردآوری شده باشد، همواره اعضای آن باید توانمندی‌هایی در تمام چهار حوزه‌ی مذکور داشته باشند. در این صورت، کارکرد گروه به بیشترین حد ممکن رسیده و در مواجهه با انواع معضلات و چالش‌ها مقاوم خواهند بود.

۳۴ توانمندی شغلی کلیفتون

۱) کامجو ( Achiever ): افراد با توانمندی کامجو پشتکار و استقامت بسیار بالایی داشته و قادرند که مدت زمان بسیار زیادی بدون استراحت فعالیت کنند.

۲) عملگرا ( Activator ): افراد با توانمندی عملگرا قادرند که با به عمل درآوردن افکار و ایده‌ها، باعث می‌شوند تا فرایندها به خوبی پیش بروند.

۳) سازگار ( Adaptability ): افراد با توانمندی سازگار، ترجیح می‌دهند تا بر روی سیر حوادث موج‌سواری کنند. این افراد تمایل دارند تا در اینجا و اکنون زندگی کرده، بر اساس اتفاقاتی که در زمان حال برای‌شان رخ می‌دهد، تصمیم‌گیری کرده و آینده را بر اساس اتفاقات فعلی کشف می‌کنند.

۴) تحلیل‌گر ( Analytical ) : افراد با توانمندی تحلیل‌گر، درمواجهه با هر موضوعی به دنبال یافتن دلایل و علل ایجاد کننده‌ی آن هستند.این افراد قادرند تا تمام عواملی تآثیرگذار بر آن واقعه را در نظر گرفته و به آن فکر کنند.

۵) گرداننده ( Arranger ): افراد با توانمندی گرداننده، قادرند تمام عوامل موجود را دسته‌بندی و سازمان‌دهی ‌کرده و همچنین این افراد بسیار انعطاف‌پذیر می‌باشند. این افراد علاقه‌مند هستند که بدانند برای دستیابی به حدکثر بهروی ممکن، چگونه می‌توان عوامل و منابع مختلف را در کنار همدیگر قرار داد.

۶) ارزشمدار ( Belief ): افراد با توانمندی ارزشمدار، ارزش‌های بنیادین و اساسی دارند که به هیچ‌وجه حاضر به تغییر آن‌ها نیستند. این افراد اهدف زندگی‌شان را نیز ر اساس ارزش‌های بنیادین‌شان مشخص می‌کنند.

۷) فرمانده ( Command ): افراد با توانمندی فرمانده، همواره در صحنه حضور داشته و اطرافیان‌شان می‌توانند حضور آن‌ها را احساس کنند. این افراد قادرند تا کنترل اوضاع را در دست گرفته و برای خودشان و اطرافیان‌شان تصمیم‌گیری کنند.

۸) سخنور ( Communication ): افراد با توانمندی سخنور، به راحتی قادرند تا افکارشان را در قالب کلمات بیان کنند. این افراد به راحتی با دیگران صحبت کرده و می‌توانند سخنرانی‌های خیلی خوبی داشته باشند.

۹) رقابت‌جو ( Competition ): افراد با توانمندی رقابت‌جو، پیشرفتی که در کارها دارند و عملکرد خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. این افراد با تمام قوا تلاش می‌کنند تا در جایگاه اول قرار گرفته و رقبای‌شان را شکست دهند.

۱۰) پیوسته‌نگر ( Connectedness ): افراد با توانمندی پیوسته‌نگر، به وجود پیوستگی و ارتباطی میان تمام موجودات این دنیا ایمان داشته و معتقدند که به ندرت اتفاقات تصادفی در این دنیا رخ می‌دهد و تقریباً هر رویدادی، معنا و مفهومی دارد.

۱۱) عدالت‌طلب ( Consistency ): افراد با توانمندی عدالت‌طلب، به خوبی از نیاز به وجود عدالت و لزوم به رفتار برابر با انسان‌ها آگاه هستند. این افراد مشتاق هستند تا روال‌ها، قوانین وفرایندهای روشنی را ایجاد کرده تا همه‌ی افراد به راحتی بتوانند از آن‌ها پیروی کنند.

۱۲) پیشینه‌گرا/زمینه‌گرا ( Context ): افراد با توانمندی پیششینه‌گرا، از فکر کردن درمورد گذشته لذت می‌برند، آن‌ها به وسیله‌ی تحقیق و بررسی گذشته، زمان حال را درک کرده و می‌توانند اتفاقات کنونی را تحلیل کنند.

۱۳) محتاط ( Deliberative ): افراد با توانمندی محتاط، قبل از تصمیم‌گیری‌ و انتخاب موضوعی خاص،  تمام جوانب ممکن را در نظر گرفته و بسیار احتیاط می‌کنند.

۱۴) پرورش‌دهنده ( Developer ): افراد با توانمندی پرورش‌دهنده، ظرفیت‌های باالقوه‌ای که هر کدام از اطرافیان‌شان برای پیشرفت دارند را در آن‌ها تشخیص داده و رشد می‌دهند. این افراد کوچک‌ترین نشانه‌های پیشرفت را در هر فردی مشاهده کرده و از دیدن آن لذت می‌برند.

۱۵) منظم ( Discipline ): افراد با توانمندی منظم از وجود روال‌ها و ساختارمند بودن زندگی‌شان لذت می‌برند. دنیای این افراد با نظمی که در آن ایجاد می‌کنند، تعریف می‌شود.

۱۶) همدل ( Empathy ): افراد با توانمندی همدل، می‌توانند خودشان را در زندگی یا موقعیت افراد دیگر در نظر گرفته و در نتیجه احساسات دیگران را به خوبی درک کنند.

۱۷) متمرکز بر هدف ( Focus ): افراد با توانمندی متمرکز بر هدف، مسیری را مشخص می‌کنند، آن مسیر را ادامه داده و اصلاحاتی را درراستای باقی‌ماندن در مسیر مورد نظرشان اعمال می‌کنند؛ درواقع این افراد ابتدا اولویت‌بندی کرده و سپس اقدام می‌کنند.

۱۸) آینده‌نگر ( Futuristic ): افراد با توانمندی‌ آینده‌نگر، از فکر کردن به آینده و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد، انرژی و انگیزه می‌گیرند؛ این افراد آینده‌ی روشنی را متصور شده و با بیان کردن دیدگاه‌های خود در مورد چنین آینده‌ای، به دیگران انرژی، انگیزه و امید می‌دهند.

۱۹) تعارض‌گریز ( Harmony ): افراد با توانمندی تعارض‌گریز، از نیاز به وجود عدالت میان جوامع و رفتار یکسان با انسان‌ها به خوبی آگاه هستند، شما روال‌های باثبات و قوانین روشنی را ایجاد می‌کنید تا هر فردی به راحتی بتواند از آن‌ها پیروی کند.

۲۰) ایده‌پرداز ( Ideation ): افراد با توانمندی ایده‌پرداز، مجذوب و مسحور ایده‌ها می‌شوند. این افراد قادرند تا میان پدیده‌هایی که به نظر نامرتبط هستند، روابطی را کشف کنند.

۲۱) گردآورنده افراد ( Includer ): افراد با توانمندی گردآورنده افراد، به راحتی دیگران را می‌پذیرند. آن‌ها افرادی که از جمع یا گروهی طرد شده‌اند را یافته و تلاش می‌کنند تا آن‌ها را دوباره به گروه بازگردانند.

۲۲) فردنگر ( Individualization ): افراد با توانمندی فردنگر، شیفته‌ی قابلیت‌ها و خصوصیت‌های ویژه‌ی تک‌تک اطرافیان‌شان شده و موهبتی خدادادی دارند تا چگونه افراد متفاوت، می‌توانند به خوبی و با بازدهی بالا در کنار همدیگر کار کنند.

۲۳) کلکسیونر ( Input ): افراد با توانمندی کلسیونر، تمایل دارند تا اطلاعات مورد نظرشان را جمع‌آوری کرده و فهرست‌بندی کنند. این افراد اطلاعات، ایده‌ها، صنایع دستی مختلف را جمع‌آوری می‌کنند.

۲۴) متفکر ( Intellection ): افراد با توانمندی متفکر، با فعالیت‌های ذهنی و فکری‌شان شناخته می‌شوند، این افراد درون‌گرا بوده و به بحث‌های عقلانی و منطقی بسیار علاقه‌مند هستند.

۲۵) یادگیرنده ( Learner ): افراد با توانمندی یادگیرنده، تمایل بسیار زیادی به یادگیری داشته و سعی می‌کنند تا بطور مستمر در حال پیشرفت و رشد باشند. بیش از آنکه این افراد از نتایج حاصل از یادگیری لذت ببرند، فرایند یادگیری به آن‌ها انگیزه داده و برای‌شان لذت بخش است.

۲۶) ایده‌آل‌گرا ( Maximizer ): افراد با توانمندی ایده‌آل‌گرا، با تمرکز بر توانمندی‌های افراد و گروه‌های مختلف، تلاش می‌کنند تا آن‌ها را شکوفا کرده و به عالی‌ترین حد ممکن برسانند.

۲۷) مثبت‌گرا ( Positivity ): افراد با توانمندی مثبت‌گرا، انگیزه، شادی و حال خوبی دارند که به اطرافیان‌شان منتقل شده و باعث می‌شود تا آن‌ها هم احساس خوبی داشته باشند. آن‌ها شادمان و خوشبین بوده و می‌توانند دیگران را نسبت به کاری که انجام می‌دهند و زندگی‌شان مشتاق کنند.

۲۸) صمیمت‌طلب ( Relator ): افراد با توانمندی صمیمیت‌طلب، از داشتن ارتباط‌های بسیار نزدیک و صمیمی یا دیگران لذت می‌برند، این افراد از انجام فعالیت‌ها و کارهای مختلف به همراه دوستان نزدیک و دستیابی به موفقیت بسیار لذت می‌برند.

۲۹) مسئولیت‌پذیر ( Responsibility ): افراد با توانمندی مسئولیت‌پذیر، دغدغه‌ی زیادی برای درست انجام دادن و تکمیل کردن وظایف‌شان داشته و زمانی که مسئولیت انجام کاری را می‌پذیرند، همواره تا زمانی که آن کار را به بهترین شکل ممکن انجام نداده‌ و به پایان نرسانده‌ باشند، آرام نمی‌گیرند. این افراد به ارزش‌های باثباتی مانند وفاداری و صداقت بسیار متعهد هستند.

۳۰) حلال مسائل ( Restorative ): افراد با توانمندی حلال مسائل، در مواجهه با مشکلات ومسائل و حل کردن آن‌ها مهارت ویژه‌ای دارند، آن‌ها به خوبی ریشه‌ و سرمنشأ مشکلات را پیدا کرده و آن را حل می‌کنند.

۳۱) متکی به خود ( Self_Assurance ): افراد با توانمندی متکی به خود، افرادی بسیار ریسک‌پذیر بوده و تمایل دارند تا زندگی‌شان را تنها خودشان مدیریت کنند. این افراد قطب‌نمای درونی دارند که به آن‌ها اعتماد بنفس و احساس اطمینانی می‌دهد که تصمیمات‌شان درست است.

۳۲) اهمیت طلب ( Significance ): افراد با توانمندی اهمیت‌طلب، تمایل دارند تا تأثیرات بزرگی بر زندگی خودشان و دیگران بگذارند، آن‌ها افرادی مستقل بوده پروژه‌ها‌یشان را برمبنای میزان تأثیری که بر سازمان یا اطرافیان‌شان می‌گذارد، اولویت‌بندی می‌کنند.

۳۳) استراتژیک ( Strategic ): افراد با توانمندی استراتژیک، برای پیشروی پروژه‌ها و فعالیت‌های مختلف، راه‌های جایگذینی را ایجاد می‌کنند. این افراد درمواجهه با سناریو‌های فرضی مختلف، به سرعت می‌توانند الگوها و موضوعات مرتبط را تشخیص دهند.

۳۴) اجتماعی ( Woo ): افارد با توانمندی اجتماعی، عاشق موقعیت‌هایی هستند که در آن می‌توانند با افراد جدیدی روبرو شده و با آن‌ها ارتباط دوستانه‌ی تازه‌ای ایجاد کنند. این افراد از باز کردن سر صحبت در جمع‌های مختلف و شکاندن یخ افراد لذت برده و با ایجاد کردن روابط اجتماعی جدید، احساس رضایت و خرسندی می‌کنند.

کاربردهای آزمون استعدادیابی گالوپ

کاربردهای آزمون کلیفتون به موضوعاتی که اشاره شد ختم نمی‌شود، آزمون کلیفتون در حوزه‌ی انتخاب شغل، انتخاب رشته برای دانش‌آموزان و حتی مشاوره‌ی پیش‌ از ازدواج نیز در کنار تست‌ها و سنجه‌های دیگر می‌تواند کاربرد موثری داشته باشد.  نمودار DNA توانایی‌های کلیفتون، پررنگ‌ترین ویژگی‌های شما را مشخص می‌سازد تا از آن‌ها بیشترین بهره را برده، سایر توانایی خود را هدایت کرده

و ظرفیت‌‌‌‌‌‌های بیکران خود را به ظهور برسانید:

  • متوجه شوید چه کاری را بطور طبیعی به بهترین شکل انجام می‌دهید.
  • چگونه از پررنگ‌ترین توانایی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود به صورت روزانه استفاده کنید.
  • توانمند‌ی‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید
    تا ارتباط‌های کاری قوی‌تری را ایجاد کرده

و کار تیمی خود را تقویت کنید.

رهبری با تست آنلاین Clifton

دونالد کلیفتون معتقد بود افراد دارای هر کدام از ۳۴ توانمندی ذاتی موجود، قادرند تا به وسیله‌ی آن توانمندی‌ها به شیوه‌ی خاصی رهبری کنند، قطعاً این شیوه‌های رهبری بسیار با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام از آن‌ها در شرایط ویژه‌ای کاربردی و مؤثر خواهد بود، احتمالاً فرد دارای توانمندی سازگار، می‌تواند در شرایط بحرانی و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رهبری مناسب‌تری داشته باشد و فرد دارای توانمندی اجتماعی، قادرست تا تیمی که مسئول میزبانی از مهمانان شرکت هستند را به بهترین شکل ممکن رهبری نماید.

روانشناسی مثبت گرا چیست

”راه رسیدن به موفقیت و شکوفایی، از مسیر توانمندی‌های‌مان می‌گذرد.“

این جمله، چکیده تمام آن چیزی است که آقای دونالد کلیفتون قصد داشت به تک‌تک ما بگوید. سال‌های طولانی از عمر بشریت می‌گذرد و ما انسان‌ها همواره تلاش کردیم تا نقاط ضعف‌ خود را به نقاط قوت‌مان تبدیل کنیم؛ به عبارت دیگر، تلاش می‌کردیم تا هیچ نقطه ضعفی نداشته باشیم. ما بر این مبنا نظام‌های آموزشی‌مان را بنا کرده و قهرمان‌ها‌یمان را به عنوان افرادی عاری از هر گونه نقطه ضعف تصور کردیم. اما بیایید پیامدهای چنین دیدگاهی را بررسی کنیم، دیدگاهی که فردی ایده‌آل را فردی می‌داند که بر نقاط ضعف خود فائق آمده و تبدیل به موجودی عاری از هر گونه عیب و نقصی شود. نتیجه‌ی چنین تفکری منجر به دیدن نیمه‌ی خالی لیوان و نادیده گرفتن تمام توانمندی‌های انسان‌ها می‌شود، این تفکر باعث می‌شود تا انسان‌ها توانمندی‌ها‌ی‌شان را فراموش کرده، تنها شکست‌های خود را در نظر گرفته و دنیایی سرشار از شکست، عدم اعتماد بنفس، ناراحتی و ناامیدی شود.

حال بیایید دنیا را از دیدگاه «روان‌شناسی مثبت‌گرا» (Positive Psychology) ببینیم، در این صورت به دنبال کشف و تقویت توانمندی‌هایمان بوده و تلاش می‌کنیم تا زندگی و اهداف خود را بر محور توانمندی‌های‌مان طرح‌ریزی کنیم. تصور کنید توانمندی‌های‌تان را می‌دانید، در این صورت محیط‌های اجتماعی را انتخاب می‌کنید که با مهارت‌‎های ارتباطی‌تان سازگار بوده، دوستانی را انتخاب می‌کنید که در کنارشان راحت‌‌تر بوده و محیط‌های کاری را انتخاب می‌کنید که در آن‌ها موفق‌تر و شادتر باشید. در نتیجه‌ی چنین انتخاب‌هایی در ارتباط‌های دوستانه، کاری، تفریحات و حتی رشد شخصی‌تان موفق‌تر بوده و درنتیجه در زندگی‌ شادتر بوده، اعتمادبنفس‌تان افزایش یافته، رفاه زندگی‌تان بیشتر شده و بطور کلی از زندگی لذت می‌برید.

  • آزمون کلیفتون بر اساس رویکرد روان‌شناسی مثبت‌گرا توسعه یافته است.

تاریخچه دونالد کلیفتون

در نیمه قرن دوم، دونالد کلیفتون زمانی که از جنگ جهانی دوم بازگشته بود، مانند بسیاری دیگر از سربازانی که با کوله‌باری از درد و رنج به خانه بازمی‌گشتند، تمایل داشت تا آن‌جا که می‌تواند از فضای جنگ دور شده و ادامه‌ی زندگی خود را در مسیر مورد علاقه‌اش یعنی مطالعه بر نحوه‌ی رشد و شکوفایی انسان‌ها طی نماید. کلیفتون مطالعات خود را در کتابخانه لینکولن_نبراسکا شروع کرد؛ او متوجه شد بسیاری از کتاب‌های روانشناسی تنها برروی نقاط ضعف انسان‌ها تمرکز می‌کنند. در نتیجه او شروع به تحقیقاتی در زمینه‌ی نقاط قوت انسان‌ها کرد که امروزه به عنوان «روانشناسی مثبت‌گرا» شناخته می‌شود.

در ادامه، کلیتفون بعد از سال‌ها تلاش بی‌وقفه در کشف و شکوفایی توانمندی‌ها و بعد از بررسی و تحقیق بر روی بیش از هزاران نفر جامعه‌ی آماری، هزاران توانمندی ذاتی مختلف را کشف کرده و از آن میان، ۳۴ توانمندی ذاتی و اصلی را که از نظر آماری همبستگی بالاتری داشت، مشخص کرد تا با ارائه آن‌ها بتواند کل توانمندی‌های جامعه را با روایی بالا بسنجد.

پس از آن‌که آوازه کلیفتون در سراسر آمریکا پیچیده بود، موسسه گالوپ، معتبرترین موسسه تحلیل و مشاوره آمریکا، به کلیفتون پیشنهاد داد تا امتیاز این آزمون را به آن‌ها بفروشد تا از این طریق بتوانند با سرمایه‌گذاری گسترده، آن را به معتبرترین آزمون شایستگی‌های فردی جهان تبدیل کند. پس از این توافق، موسسه گالوپ، روایی این آزمون را با کمک حدود ۱ میلیون نفر از سراسر جهان به حداکثر ممکن ارتقا داد، بدین ترتیب که این افراد بعد از انجام آزمون، در مصاحبه‌ای با متخصصان شرکت می‌کردند تا نتایج آزمون آن‌ها اعتبارسنجی شود. موسسه گالوپ سرانجام موفق شد در طی بیش از ۲۰ سال، با تبلیغات و ایجاد راهکارهای متعدد، جامعه‌ی آماری آزمون خود را به بیش از ۲۵ میلیون نفر ارتقا دهد که این عدد در آزمون‌های حوزه کسب‌وکار بی‌سابقه و فوق‌العاده به‌شمار می‌رود

هنجار یابی آزمون شغلی گالوپ توسط سنجمان

شرکت سنجمان، در راستای ماموریت خود برای توانمندسازی سازمان‌ها در انجام بهینه‌ی فرآیندهای مدیریت منابع انسانی، از دو سال پیش فرآیند بومی‌سازی آزمون آنلاین کلیفتون را آغاز کرد تا از این طریق، قدرت توسعه توانمندی‌محور مبتنی بر کلیفتون را در اختیار سازمان‌ها و متخصصان ایرانی قرار دهد. در این مسیر طولانی دو ساله اقدامات ذیل انجام پذیرفت:

  1. سوالات اصلی تست آنلاین کلیفتون که توسط موسسه گالوپ استفاده می‌شود، تهیه، ترجمه و ویرایش شد.
  2. تیم تحقیق و توسعه روان‌شناسی سنجمان،

تحقیقات گسترده‌ای را بر روی

پروفایل‌های ۳۴گانه کلیفتون انجام داد.

  • از حدود ۱۰۰۰ نفر از داوطلبان درخواست شد تا در این

آزمون آنلاین گالوپ شرکت کنند تا از این طریق اعتبار و پایایی آزمون ترجمه شده با روش الفای کرونباخ محاسبه گردد.

  • با استفاده از روش تحلیل عاملی، روایی سوالات ترجمه شده سنجیده شد که نهایتا منجر به شناسایی موفق پروفایل‌های ۳۴گانه کلیفتون گردید.
  • نمرات آزمون بر اساس نتایج جامعه آماری، در یک فرآیند علمی هنجاریابی (نُرم) شد.
  • آزمون بومی‌شده و نیز ترجمه کارنامه تفصیلی آن، در سامانه آزمون‌های آنلاین سنجمان پیاده‌سازی شد.
  • پکیج‌های محتوایی کامل، شامل کتاب معرفی پروفایل‌ها، کتاب رهبری به سبک کلیفتون و فیلم‌های آموزشی کلیفتون بر اساس نیازهای مشتریان تهیه شد.

فایل کاتالوگ کلیفتون pdf

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
3.5 based on 7 votes
Software Name
تست کلیفتون
Operating System
ابری
Software Category
تست استعدادیابی
Price
ir 0
Landing Page

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • […] تست شخصیت کارآفرین پنج ویژگی اصلی شخصیتی را که ارتباط آن ها با تشخیص کارآفرین موفق اثبات شده است را می سنجد. […]

    پاسخ
  • […] کلیفتون که پدر روانشناسی نقاط مثبت است پی از ۴۰ سال تلاش توانست این تست را طراحی کند. او در این تست الگوهای فکری، احساسی و رفتاری را ارزیابی می‌کند. در این تست که ۱۰۰ سوال دارد، ۳۴ نوع استعداد در افراد بررسی می‌شود و در نهایت به شما می‌گوید که چه نوع استعدادی دارد. این تست به شما کمک می‌کند تا تم شخصیتی خود را بشناسید و متوجه شوید چه ویژگی‌هایی دارید و نهایتأ چه شغلی برای شما بهتر است. کلیفتون توانمندی‌های ذاتی افراد را در چهار حوزه‌ی مختلف (تفکر استراتژیک، ارتباط گستر، اجرایی و تأثیرگذار) دسته بندی می‌کند. کلیفتون معتقد است که تیم‌های کاری و غیر کاری برای رسیدن به اهداف خود، باید اعضای آن در این چهار حوزه توانمند باشند. در این صورت گروه می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد و در برابر مشکلات و چالش‌ها به نحو مطلوب عمل کند. […]

    پاسخ
  • […] آزمون آنلاین کلیفتون ( تست Clifton ) […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست