مدیریت کارکنان
برای دریافت دمو

کلیک کنید

چرا آموزش کارکنان مهم است؟

آموزش کارکنان روشی ساختاریافته است و به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا روی کارمندانی که سرشار از پتانسیل هستند، سرمایه گذاری کنند. همچنین به کارفرما کمک می‌کند تا تجارت خود را توسعه دهند و به یک چهره‌ی کلیدی در تجارت تبدیل شوند. در هر کسب و کاری، اطمینان از این که کارکنان شما به تمام دانش و مهارت های لازم برای انجام وظایف روزانه خود به طور موثر مجهز هستند، حائز اهمیت است. با ارائه فرصتی به کارکنان برای یادگیری و رشد در شرکت خود، نه تنها شانس حفظ این کارکنان را افزایش می‌دهید، بلکه نیروی کار ماهرتری ایجاد می‌کنید که در آینده به سود کسب و کار شما خواهد بود.

آموزش کارکنان چیست؟

آموزش کارکنان برنامه‌ای است که توسط یک مدیر یا شخصی که صلاحیت دارد، اجرا می‌شود. این برنامه کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش لازم را برای کارکنان خاص برای نقش فعلی خود فراهم کند.

اغلب مواقع آموزش‌های مقدماتی به افرادی که تازه استخدام شده‌اند، اجباری است. زیرا آن‌ها را برای نقش خود آماده می‌کنید. با این حال، ارائه آموزش به کارمندان فعلی به همان اندازه ارزشمند است. زیرا احتمالاً به توسعه‌ی فردی هر یک از کارکنان کمک می‌کند و در این فرآیند به کسب و کار منفعت می‌رساند.

آموزش کارکنان شامل چه مواردی است؟

آموزش کارکنان در نقش‌های مختلف به رویکرد متفاوتی نیاز دارد. به همین دلیل، نمی توان دقیقاً تعریف کرد که یک برنامه آموزشی کارکنان از چه چیزی تشکیل شده است، زیرا احتمالاً به گونه‌ای انجام می شود که متناسب با کسب و کار و نقش باشد.

آموزش کارمندان می‌تواند به اشکال مختلفی متناسب با کسب و کار، نقش و کارمند باشد. چه این آموزش‌ها مقدمه‌ای غیررسمی برای فرآیندهای سفارشی شرکت باشد یا یک دوره گام به گام برای یادگیری یک نرم‌افزار مرتبط.  به عنوان مثال، آموزش به رهبر- مربی، ایفای نقش، بحث‌های گروهی، آموزش الکترونیکی، کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها همه اشکال آموزش کارمندان هستند.

به این ترتیب، آموزش کارکنان به یک تکنیک محدود نمی شود، بلکه تاکید بر انتخاب بهترین روش ممکن برای به روز رسانی یک کارمند جدید است. از سوی کمک به پیشرفت بیشتر  یک کارمند فعلی که آماده برداشتن گام بعدی در حرفه خود است.

چرا کارکنان را آموزش می‌دهیم؟

اگرچه آموزش کارکنان اغلب برای فرد تازه استخدام شده اجباری است، به همان اندازه مهم است که به پیشرفت کارکنان سابقه‌دار توجه شوند. به این ترتیب، پیشنهاد یک برنامه آموزشی در شرکت شما احتمالاً برای همه کارمندان، اعم از جدید و قدیمی قابل اجرا است.

کارمندان باید فرصت رشد را در جایی که کار می‌کنند مشاهده و درک کنند. اگر قدردانی و فضایی برای توسعه از سوی کارفرمای خود ببینند، تمایل کمتری به ترک شرکت خواهند داشت. هدف اولیه از آموزش کارکنان سود بردن از توسعه‌ی توانایی‌های تک تک کارمندان است، اما از آنجایی که به کارایی برای حفظ شرکت و عموم افراد کمک می‌کند، به نفع همه طرف‌ها است.

مزایای آموزش کارکنان چیست؟

با ایجاد یک برنامه آموزشی، هم کارمند و هم کارفرما احتمالاً از مزایای متعددی بهره مند می شوند. این شامل:

  • بهبود بهره‌وری
  • افزایش بهره وری
  • مسئولیت پذیری بیشتر می‌شود
  • پشتیبانی کمتر مورد نیاز است
  • یک استاندارد تثبیت شده برای کارکنان آموزش دیده بوجود می‌آید
  • ساختار شرکت شفاف‌تر می‌شود
  • فرصت هایی برای توسعه کارکنان با ردیابی رشد شخصی ایجاد می‌شود.

چرا آموزش و توسعه کارکنان مهم است؟

در عملکرد بلندمدت، آموزش و توسعه کارکنان به نیروی کار شما اجازه می‌دهد تا آن‌ها شکوفا شوند و در نتیجه، باعث رشد شرکت شما می‌شود. همچنین کارفرمایان را تشویق می‌کند تا به جای کنار گذاشتن کارکنانی که نمی‌توانند وظایف خاصی را انجام دهند، آنان را ارزیابی کنند. همچنین به آن‌ها حمایت لازم را برای یادگیری و توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای نقش خود در شرکت ارائه دهند.

با اتخاذ این رویکرد، شرکت‌ها می‌توانند کارکنان فعالی را که دارای نگرش مثبت هستند حفظ کنند و به آن‌ها اجازه دهند تا با کسب‌وکار رشد کنند. همچنین هزینه‌های ناشی از جایگزینی غیرضروری کارکنان را کاهش بدهند.

منبع

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

برای دریافت فایل word و pdf کلیک کنید

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست