ESTJ

به طور کلی، افراد تیپ شخصیتی ESTJ منطقی و تحلیلگر هستند. آنها رهبرانی ذاتی هستند و میتوانند به سرعت تصمیم گیری کنند. آنها اشخاص منصف و عینی هستند. زیاد کار و تلاش می کنند و راعی اصول اخلاقی هستند. در ادامه پس از توضیح مختصری در مورد تست MBTI ، همه چیز را در مورد این تیپ شخصیتی آورده ایم.

اگر در تست MBTI شرکت نکرده اید کلیک کنید:

تست دقیق
۹۰ سوال

شروع تست MBTI

MBTI چیست؟

به طور کلی و خلاصه، نام MBTI مخفف Myers-Briggs Type Indictor است که به مبدع آن یک مادر و دختر بودند که در جنگ جهانی دوم در نقش پرستار در ارتش انگلستان خدمت می‌کردند. آن‌ها برای اینکه بهترین بکارگیری از سربازان را داشته باشند، پیشنهاد طبقه‌بندی سربازان بر اساس چهار دسته‌ی زیر را دادند، البته در طی سال‌ها تغییراتی در این ارزیابی داده شد و نهایتا روانشناسی به نام یونگ آن را بهینه‌سازی کرد.

MBTI چه ویژگی هایی را مشخص میکند؟

در MBTI چهار دسته ویژگی تیپ شخصیتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم (بر اساس نظریه‌ی یونگ):

  1. درونگرایی/ برونگرایی که به ترتیب با I  و E نشان داده می‌شود.
  2. جزئی‌نگری/ شهودی کلی‌نگری یا حسّی/ شمّی که به ترتیب با S و N نشان داده می‌شود.
  3. منطقی/ عقلانی یا احساسی/ ارزشی که به ترتیب با T و F نشان داده می‌شود.
  4. نظام‌مند/ قضاوتی یا منعطف/ ادراکی که به ترتیب با J و P نشان داده می‌شود.

چرا این چهار ویژگی؟ چرا ویژگی‌های دیگر نه؟

جواب این است که برای طبقه بندی افراد چهار فرآیند را در نظر می‌گیرند:

  1. شیوه‌ی دریافت انرژی: که به صورت برونگرایی یا درونگرایی تعریف می‌شود.
  2. شیوه‌ی دریافت اطلاعات: که به صورت عینی شهودی یا حسی شمّی تعریف می‌شود.
  3. شیوه‌ی تصمیم و نتیجه‌گیری: که به صورت فکری عقلی یا احساسی عشقی تعریف می‌شود.
  4. شیوه‌ی سبک زندگی: که به صورت منظم قضاوتی یا منعطف ادراکی تعریف می‌شود.

همه‌ی ما درصدی از این ویژگی‌ها را داریم، اما اینکه کدام یک، درصد بروز بیشتری دارد و اصطلاحا ترجیح ما در حالت عادی و طبیعی باشد‌، شخصیت ما را می‌سازد.

این شخصیت از ابتدای زندگی ما با ما همراه بوده و تا آخر همراه ما هست. در میزان بروز این ترجیحات، «خانواده»، محیط کار و شغل ما بسیار مؤثر هستند، اما اگر به خودی خود بخواهیم کاری را انجام بدهیم، فارغ از فشار بیرونی، ترجیحات ما تنها به یک سمت خواهد رفت.

ویژگی های ما از چه ناشی می‌شود؟

تیپ شخصیتی امروز ما حاصل الاکلنگ تیپ مادرزادی و تأثیرات محیط کودکی ما و تربیت ماست.

پ.ن: نقش تربیت و اتفاقات دوران کودکی بسیار در نوع شخصیت ما و سلامت روان ما پر رنگ است.

نتیجه

 ما در زندگی مان مهارت‌هایی را در راستای ترجیحات مان «به راحتی» توسعه می‌دهیم (Development of traits)، در مقابل مهارت‌هایی را باید در راستای غیرترجیحی‌مان هم «به سختی» توسعه بدهیم.

برای قسمت اول، عملا با انجام مهارت‌های ترجیحی انرژی کسب می‌کنیم و احساس رضایتمندی داریم، اما برای انجام مهارت‌های غیر ترجیحی، انرژی مصرف می‌کنیم. باید در زندگی تعادلی بین انجام و صرف وقت برای مهارت‌های انرژی‌زا و انرژی‌بر وجود داشته باشد، و گرنه دچار اختلال عملکردی می‌شویم‌.

تیپ شخصیتی ESTJ در یک نگاه

کارکردها: برون گرا، جرئی‌نگر، حسابگر، منظم

عنوان: اهل تجارت و کسب و کار

رمز موفقیت یک ESTJ این است که بیاموزد:

آرام بگیرد، به تأثیر تصمیمات اتخاذ شده روی دیگران توجه داشته باشد و انعطاف پذیر باشد.

کلیاتی درباره تیپ شخصیتی ESTJ

ESTJها (سرپرست‌ها)

ESTJها یا(Supervisors)  به شدت اجتماعی بوده و در محیط مدرسه، کلیسا، صنعت یا گروه‌های مدنی به مدارج بالای مسئولیتی دست می‌یابند. سرپرست‌ها درمورد زمان و انرژی خود سخاوتمند بوده و در اغلب اوقات در باشگاه‌ها و انجمن‌ها شرکت کرده و با حضور پیوسته خود آنان را حمایت می‌کنند، اما نقش یک رهبر رک و راست را نیز به خود می‌گیرند. سرپرست‌ها به عهده گرفتن مسئولیت گروهها را دوست داشته و با دستور دادن احساس راحتی بیشتری پیدا می‌کنند. با مافوق خود همکاری کرده و همچنین انتظار دارند افرادی که تحت امر آنان هستند نیز با آنها همکاری داشته باشند. این کار تعهدهایی به بار می‌آورد اما برتری‌ها و فواید مخصوص به خود را نیز دارد. سرپرست‌ها که حداقل ۱۰ درصد از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، از برنامه‌ریزی، تدوین دستورجلسات، فهرست اموال و مواردی از این دست لذت می‌برند.

محتاط

ترجیح اصلی ESTJهااین است که کارها به روال و روش صحیح خود انجام شود تا اینکه از راه‌های تجربی یا سعی و خطا صورت پذیرد. ESTJهاهنگام انجام کار محتاطانه عمل می‌کنند و دوست دارند کسانی که تحت نظارت آنان هستند نیز از همین روش استفاده کنند، خواه کارمندان یا زیردستان آنها باشند، خواه همسر یا فرزندانشان. ESTJهاهیچ مشکلی با ارزیابی افراد ندارند و علاقه خاصی به قضاوت کردن در مورد دیگران دارند. آنان این قضاوت را بر اساس احترام گذاشتن و یا رعایت رویه‌ها و برنامه‌های زمان‌بندی شده انجام می‌دهند. ESTJهابه طور شگفت انگیزی به شدت کار می‌کنند. حتی در دوران کودکی، آنها افرادی ماهر و کوشا بوده و معمولا به والدین خود همانند مسئولین رسمی احترام می‌گذارند. در مدرسه، سرپرست‌ها دانش آموزانی نمونه بوده، از قوانین به صورت وظیفه شناسانه‌ای تبعیت می‌کنند و تمام تکالیف خود را به طور کامل و سر موقع انجام می‌دهند.

مهارت‌ها

ESTJهاهر کاری را که فکر کنند درست است انجام می‌دهند. به ندرت پیش می‌آید که در مورد تکالیف، روش تدریس، استانداردها و یا اختیارات سؤالی بپرسند. مهارت و پشتکار آنها تنها زمانی اهمیت خود را پیدا می‌کند که به دوران بزرگسالی قدم گذاشته و مسئولیت یک کار و یا خانواده را بر عهده بگیرند. سرپرست‌ها با روابط انسانی بر اساس قواعد سنتی برخورد می‌کنند. ازدواج و وظیفه والدینی برای آنان مقدس است، دوست دارند حلقه گسترده‌ای از دوستان را در اختیار داشته باشند که سالیان سال و با رابطه دوستی وفادارانه تداوم داشته باشد. گردهمایی‌ها و جشن‌های اجتماعی برای آنان معنای مهمی دارد و دائماً به دنبال تعطیلات، مراسم ازدواج، تجدید دیدارهای با همکلاسی‌های قدیمی و مراسمی از این نوع می‌باشند.

مبادی آداب

از منظر اجتماعی ESTJهاافرادی دوست داشتنی هستند که به راحتی با دیگران به صحبت می‌نشینند. اگرچه رفتار آنها شاید کمی رسمی باشد، اما در کل افرادی هستند که به راحتی می‌توان آنها را شناخت. ESTJهاافرادی مبادی آداب بوده و هیچگاه افراد را با ارسال پیام‌های دوگانه سردرگم نمی‌کنند- آنها همان چیزی هستند که به نظر می‌آیند. ESTJها به هیچ وجه از تنهایی خوششان نمی‌آید. بزرگترین نقطه قوت ESTJهااین است که می توانند شرایط را ارزیابی کنند و با استفاده از تمامی منابع موجود تصمیمات منطقی بگیرند، تصمیماتی که نتیجه دو سر برد را لحاظ می کند. او در انگیزه دادن به کارکنان بسیار موفق عمل می کند. خانواده ESTJهابرای آنها اولویت اول هستند. شغل آنها البته مهم است اما به لحاظ اهمیت بعد از خانواده‌شان قرار میگیرد.

ESTJ یعنی چه؟

 برونگرا (E)

برونگرایی با اولویت تمرکز بر جهان خارج از خود مشخص می شود. ESTJها توسط اجتماعات، مهمانی‌ها و فعالیت‌های گروهی انرژی می گیرند. برونگراها معمولاً مشتاق ، جمعیت دوست و متحرک هستند. سبک ارتباطی آنها کلامی و ادعایی است. به عنوان برونگرا، ESTJها اغلب صحبت کننده هستند. آنها از اینکه در کانون توجه قرار بگیرند راضی هسنتد.

جزئی‌نگر (S)

شاخصه جزئی‌نگر بر زمان حال متمرکز است. ESTJهابه دنبال اطلاعات واقعی هستند و اطرافشان را از طریق حواس پنجگانه پردازش می کنند. آنها همه چیز را آنگونه که هستند می بینند زیرا متفکران مشخص و تحت اللفظی هستند. آنها به آنچه مسلم است اعتماد دارند. واقع گرایی و عقل سلیم ESTJهاارزش دارد. آنها ایده هایی را که با کاربردهای عملی همراه هستند‌، دوست دارند.

 حسابگر (T)

تفکر عینیت را در اولویت قرار می‌دهد. به عنوان فردی متفکر، ESTJهابر اساس واقعیت تصمیم می‌گیرند. آن‌ها عقلشان به قلبشان حاکم است (اما بدون احساسات نیستند). ESTJهاموقعیت‌ها و دیگران را بر اساس منطق داوری می‌کنند. آن‌ها حقیقت را بیش از تاکتیک ارزیابی می‌کنند و به راحتی می‌توانند نقص‌ها را شناسایی کنند. آن‌ها به سمت حل مسئله گرایش دارند.

منظم (J)

به عنوان داور مردم، ESTJهابه صورت متوالی فکر می‌کنند. آن‌ها برای نظم و سازمان ارزش قائل هستند. زندگی آن‌ها برنامه ریزی و ساختار یافته است. ESTJهااز انجام وظایف لذت می‌برند. آن‌ها مهلت‌ها را جدی می‌گیرند. آن‌ها کار می‌کنند و سپس بازی می‌کنند. داوری به معنای قضاوت نیست. داوری به چگونگی برخورد با فعالیتهای روزمره اشاره دارد.

از نقاط قوت خود استفاده کنید:

بهترین و ساده ترین توصیه ای که می توانیم به شما بکنیم این است که از توانمندی ها ونقاط قوت خود استفاده نمایید و در مقام ترمیم نقطه ضعف های خود بکوشید.با آنکه اشخاص همه منحصر به فرد هستند به عنوان یک ESTJ بسیاری از نکات زیر باید درشما مصداق داشته باشد.

نقات قوت

 نقاط قوت کاری شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توجه به نتایج 
  • توجه جدی به تعهدات 
  • توجه به هدف های سازمانی
  • داشتن توجه و دقت و میل به درست انجام دادن کارها 
  • میل به تبعیت از رویه ها و مقررات روزمره 
  • توانایی تشخیص اقدامات غیرمنطقی و ناکارآمد 
  • مهارت های سازمانی، توانایی در تصمیم گیری های عینی و منطقی 
  • اعتقاد به ارزش ساختار سنتی و توانایی کار کردن در محدوده آن
  • داشتن احساس مسئولیت؛ می توان روی حرف شما حساب کرد
  • داشتن اخلاق کاری روشن؛ نیاز به کارایی و کارآمدی 
  • عقل سلیم و چشم اندازهای واقع بینانه

نقات ضعف

نقاط ضعف کاری شما شامل موارد زیر می شود: 

  • ناشکیبایی با کسانی که مطابق رویه ها و مقررات کار نمیکنند و با جزییات مهم را نادیده می انگارند 
  • بی میلی در استفاده از نقطه نظرهای جدید و آزمون نشده 
  • داشتن مقاومت در برابر تغییر 
  • تحمل نکردن عدم کارایی و یا فرایندهای وقت گیر
  • توجه به نیازهای موجود و بی توجهی به نیازهای آینده 
  • تمایل به نادیده انگاشتن اشخاص برای دستیابی به هدف خود
  • ناتوانی در دیدن امکانات و احتمالات آتی
  • نداشتن این حساسیت که دیگران چگونه تحت تأثیر سیاست ها و تصمیمات شما قرارمی گیرند.
  • دشواری در گوش دادن به نظرات مخالف؛ ممکن است بارها و بارها سخن دیگران را قطع کنید.
نقاط ضعف ESTJها

رضایت شغلی از دید یک ESTJ

به عنوان یک ESTJ رضایت شغلی، انجام دادن کارهایی است که:

  1.  به من اجازه دهد به شکلی منظم و سازمان یافته کار کنم و از اوقاتم به شکلی کارا برای رسیدن به یک نتیجه منطقی استفاده نمایم.
  2. به من امکان بدهد که از مهارت هایم استفاده کنم و از قدرت های فکری و استدلالی خود سود بجویم.
  3. دستاوردهای آن به شکلی منطقی قابل اندازه گیری باشد. 
  4. در محیطی دوستانه انجام شود و همکارانی سخت کوش و با وجدان داشته باشم.
  5. ماهتی واقع بینانه، ملموس و کاربردهای عملی داشته باشد و نتایج شخصی برجای بگذارد.
  6. بتوان از آن انتظارات روشن داشت. 
  7. به من امکان بدهد که مولد و کارا باشم، بتوانم اقدامات لازم را سازماندهی کنم، از رویه ها و اصول شخصی پیروی کنم. ضرب الاجل های مشخص داشته باشد و من بتوانم به موقع و در زمان تعیین شده کارم را انجام دهم. 
  8. بتوانم در محیط و شرایطی قابل پیش بینی کار کنم.
  9. بتوانم آن را با اشخاص دیگری انجام بدهم. به من امکان بدهد تا بر خودم و بر دیگرانی که با آنها کار میکنم مسلط باشم. 
  10. به من امكان تصمیم گیری بدهد و بتوانم مسئولیت های فراوان برعهده بگیرم و کنترل کار را در اختیار داشته باشم. امکانی فراهم سازد که نقطه نظرها، توصیه ها و تجربیاتم مهم ارزیابی شوند.

جست و جوی شغل مناسب

داشتن علم و اطلاع از نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی خود به شما امکان می‌دهد که در یافتن شغل مناسب بسیار موفق تر عمل کنید. در تمامی مراحل، از بررسی و پژوهش درباره مشاغل موجود گرفته تا استخدام کنندگان و تهیه ابزار بازاریابی شخصی مانند تهیه رزومه و انجام دادن مصاحبه و گفت‌وگو بر سر حقوق و دستمزد و غیره اشخاص با توجه به کیفیات تیپ شخصیتی خود عمل می‌کنند. اگر بتوانید با توجه به نقاط قوت خود عمل کنید و اگر بتوانید نقاط ضعف خود را ترمیم کنید تفاوت میان موفقیت و شکست را رقم می زنید.

تفاوت های میان تیپ های شخصیتی گاه کاملا عیان و مشهود و در مواردی ظریف و پنهان است و با این حال همین موارد ظریف و نهان است که تفاوت میان موفقیت و شکست شما را رقم می زند. مفهوم شبکه سازی و یا به عبارتی ملاقات و صحبت به اشخاص به منظور جمع آوری اطلاعات درباره مشاغل بالقوه موجود مثال خوبی که می توان به آن اشاره کرد. برونگراها طبیعتا از شبکه سازی لذت می برند و این کار رادر مقیاس وسیع انجام می دهند اما درون گراها از شبکه سازی محدود و آن هم با کسانی که می شناسند استقبال می کنند.

حسی ها دوست دارند شبکه سازی را در دامنه محدودی انجام دهند.شمی ها حتی با کسانی که با موضوع بی ارتباط هستند گفت و گو می کنند. احساسی ها شبکه سازی را مثل هر چیز دیگر بسیار شخصی ارزیابی می کنند و از ایجاد ارتباط موثر لذت می برند و این در حالی است که فکری ها از سبک عینی تری پیروی می نمایند.و سرانجام داوری کننده ها سؤالات کمتر و با ساختار بیشتر می پرسند وملاحظه کننده ها حاضرند تمام مدت روز انواع و اقسام سؤالات را برای جمع آوری اطلاعات مورد نظر خود بپرسند.

مشاغل مناسب برای تیپ شحصیتی ESTJ

 در فهرست کردن مشاغل مناسب ESTJها توجه به این نکته ضرورت دارد که بسیاری از لیپ های شخصیتی دیگر هم می توانند در این مشاغل با موفقیت های شایان ذکر رو به روشوند. با این حال مشاغل زیر از نوعی هستند که ESTJها می توانند در آن به موفقیت مطلوب برسند.در ضمن باید توجه داشت که اینها تمام مشاغلی که این تیپ شخصیتی  می تواند از آن بهره بگیرد نیستند. 

تکنولوژی – فیزیکال

  • مهندس 
  • آناليست کامپیوتر 
  • حسابرس 
  • مقاطعه کار کلی 
  • زارع – کشاورز 
  • کارگر ساختمانی و داروساز
  • تکنسین کلینیک 
  • بازرس داخلی حسابداری 
  • آموزش دهنده مسایل فنی
  • تکنولوژیست نوار مغزی
  • رییس شبکه 
  • رییس منبع آمار

نکته:

این مشاغل به توانمندی های فنی و مکانیکی ESTJها نیازمند هستند. همه آنها به  تیپ شخصیتی امکان می دهند نسبت به جمع آوری، سازمان دهی و تحلیل اطلاعات اقدام نمایند. هر یک از مشاغل فوق، محتاج سبک کاری سازمان یافته هستند که ESTJها از آن بهره کافی دارند.

فروش و خدمات

  • عامل فروش بیمه 
  • فروش : کامپیوتر، ملک و املاک
  • آشپز 
  • افسر ارتش 
  • آموزگار
  • کارمند دولت 
  • مأمور حراست و نگهبانی 
  • فروش لوازم ورزشی 
  • فروش دارو 
  • پلیس، افسر پلیس 
  • متخصص بهداشت کار 
  • ناخدای کشتی 
  • افسر انتظامی 
  • عامل خرید 
  • بازرس هوانوردی 
  • مربی ورزش 
  • تعلیم دهنده ورزشی 
  • عامل فروش کالا و اوراق بهادار
  • تحلیل گر اعتبارات و برآورد کننده هزینه 
  • تحلیل گر بودجه 
  • سرپرست و رییس پلیس
  • خلبان هواپیماهای مسافربری 
  • هماهنگ کننده حمل و نقل 
  • مهندس پرواز و بازرس ساختمانی 
  • امتحان کننده و صدور مدرک 
  • ارزیاب ملک و املاک 
  • دستیار قضایی
  • مأمور بیمه
  • منشی دادگاه 
  • رییس هتل و متل 
  • بازرس محیطی 
  • تفریح درمانگر 
  • تکنسین صدا

نکته:

این مشاغل به ESTJها امکان می دهد تا در دنیای حقیقی کار کنند و کارهای ملموس و واقع بینانه انجام دهند. اغلب این مشاغل از نوعی هستند که شخص باید مطابق رویه و مقررات موجود در آن کار فعالیت کند. ESTJها از اینکه مدیر و در موضع قدرت و سرپرستی باشند لذت می برند. آنها دستور دادن را دوست دارند. فروش و اقدامات مشابه این امکان را فراهم می سازد که این تیپ شخصیتی بلافاصله حاصل فعالیت خود را ببیند.

مدیریت 

  • مدیر پروژه
  • مدیر پلیس
  • مدیر اداره 
  • سوپروایزر کارخانه 
  • مدیر مرکز اطلاعات کامپیوتری 
  • عامل خرید
  • افسرانتظامی 
  • تحلیل گر بودجه 
  • سرپرست خدمات بهداشتی 
  • افسر ارشد اطلاعات 
  • مشاور مدیریت در امور کسبی
  • مدير لجستیکی و عرضه 
  • مدیر بانک، مسئول پرداخت وام 
  • تحلیل گر اعتبارات 
  • مدير ملک و املاک و دارایی 
  • حسابدار و خدمات غذایی 
  • رییس شبکه کامپیوتر 
  • مدیر بخش پرستاری
  • مدیر و مشاور
  • رئیس ارشد، حسابداری و کنترل 
  • مدیر بخش های خصوصی

نکته:

رشته های مدیریتی اغلب مناسب ESTJها می باشند زیرا این تیپ شخصیتی دوست دارد که در شرایط اقتدار و اختیار باشد. این افراد مدیران خوبی هستند زیرا از دستوردادن لذت می برند، تصمیم گیری و نظارت بر کار دیگران از جمله علایق آنها را تشکیل می دهد.

کارهای حرفه ای 

  • دندانپزشک 
  • پزشک
  • دلال اوراق بهادار
  • پزشک مراقبت های اولیه 
  • مهندس صنعتی 
  • داروساز و حقوقدان
  • رییس مدرسه 
  • افسر ارشد اطلاعات
  • قاضی
  • مقام اجرایی بلندپایه 
  • مدرس دروس فنی، حرفه ای
  • مهندس مکانیک، متالوژی و شهری
  • متخصص و وکیل امور مالی شرکت ها

نکته:

ESTJها دوست دارند در رشته های حرفه ای در واحدهای سازمان یافته و سنتی و در لیست های ریاست و مدیریت کار کنند. دندانپزشک ها و پزشک ها از اینکه با چیزهای ملموس سروکار دارند از این حرفه ها استقبال می کنند. ESTJها در این مشاغل می توانند از استدلال قیاسی خود نتیجه بگیرند و به علت و معلول ها پی ببرند.

از کارتان لذت ببرید

اگر در حال حاضر نمی توانید تغییر شغل دهید… شغلی را که در حال حاظر دارید دوست بدارید. واقعیت این است که به غیر از شرایط کار در بخش خط مونتاژ کارخانه ها  اکثریت کارها از کیفیتی برخوردارند که می توانید در مورد آنها انعطاف به خرج دهید. با توجه به توصیه های زیر می توانید وضعیت شغلی موجود خود راخوشایندتر کنید:

  • همکار کارآمدی پیدا کنید. 
  • از سیستم های با کارایی بیشتر استفاده کنید.
  • با اشخاص تشکیل جلسه بدهید.
  • از توصیه های همکارانتان استفاده کنید.
  • به سازمان ها و تشکیلات حرفه ای بپیوندید. از فرصت های موجود برای شبکه سازی استفاده کنید. 
  • تا حدی که می توانید کارهای روزانه و تکراری را به دیگران واگذار نماید  اگر در شغل مدیریت نیستید، کارهایی را پیدا کنید و داوطلبانه آن را سرپرستی کنید.
  • از سرپرستان خود بخواهید خواسته هایشان را با صراحت با شما در میان بگذارند.
  • عضوی از گروه کاری بشوید.

به زبان ساده، بهترین روش برای موفق شدن استفاده از توانمندی ها و برخورد نمودن با نقاط ضعف است. اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید تفاوت میان موفقیت و شکست را در شما رقم می زند.

تعاملات تیپ شخصیتی ESTJ با دیگر شخصیت ها

تیپ‌های شخصیتی مشابه

افراد از انواع زیر بیشتر از همه مشتمل بر ارزش ها ، علایق و رویکرد کلی ESTJ به زندگی هستند. آنها لزوماً در مورد همه چیزها به توافق نخواهند رسید، و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها همیشه با هم همراه شوند. اما در بعضی مواقع، به توافق رسیدن برای آن‌ها اسان است و به راحتی با هم کنار میایند و موارد مشترک زیادی دارند.

ISTJ , ESTP , ESTJ , ENTJ

تیپ‌های شخصیتی متفاوت با تاثیرات مثبت

افرادی که تیپ‌های شخصیتی زیر را دارند شخصیتی بسیار متفاوت با فرد ESTJ دارند. اما ممکن است بعضی از این تفاوت‌ها برای فرد ESTJ جالب و تاثیرگذار باشد. با توجه به اینکه آشنایی با افراد جدید فرصت خوبی را برای پیشرفت فرد ESTJ فراهم میکند، در نتیجه میتواند رابطه مفید و تاثیرگذاری برای او باشد. روابط بین ESTJهاو این تیپ‌های شخصیتی باید تعادل خوبی از مشترکات و فرصت‌ها برای به چالش کشیدن یکدیگر داشته باشد.

ISTP , INTJ , ESFP , ESFJ

تیپ‌های شخصیتی مکمل بالقوه

ESTJهاممکن است در ابتدا فورا با این افراد ارتباط برقرار نکنند، اما پس از آشنایی با یکدیگر، احتمالاً آن‌ها می‌توانند موارد مشترک زیادی با یکدیگر پیدا کنند. همچنین از لحاظ آموزشی مکمل‌های خوبی هستند. اگرچه ممکن است در ابتدا افرادی با شخصیت‌های زیر فرد ESTJ را جذب نکنند، اما روابط آن‌ها پتانسیل زیادی برای تکمیل و آموختن از یکدیگر دارد.

ISFJ , INFJ , ENTP , ENFJ

تیپ‌های شخصیتی مخالف و چالش برانگیز

افرادی با شخصیت‌های زیر بیشترین توانایی برای برخورد شخصیتی و درگیری با ESTJ را دارند، اما همچنین بهترین فرصت برای رشد هستند. از آنجا که افراد با این نوع شخصیت اساساً دارای ارزش‌ها و انگیزه‌های متفاوتی از افراد  ESTJ هستند، در ابتدا، ممکن است ارتباط آن غیرممکن باشد. اما از آنجا که آن‌ها بسیار متفاوت هستند، نقاط قوت آن‌ها نقاط ضعف  ESTJ است و اگر قادر به ایجاد رابطه باشند، می‌توانند برای یکدیگر بسیار آموزنده باشند.

ISFP, INTP , INFP , ENFP

ESTJها در عشق

در روابط، ESTJها قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر هستند. ESTJها از سنت های روزمره و خانوادگی پیروی می کنند و ثبات و امنیت را در زندگی خانگی خود می خواهند. آنها تمایل به زندگی بسیار ساختار یافته دارند. ESTJها می توانند سلطه گر باشند و اغلب می خواهند برنامه ها و رویه ها را برای افراد اطراف خود دیکته کنند. قاطع و با اراده قوی ، بعضی اوقات نسبت به احساسات شرکای خود بی تاب هستند. ممکن است آنها نیاز به کار بر روی کنترل آرامش و باز کردن خطوط ارتباطی داشته باشند. ESTJها می خواهند رابطه‌ای داشته باشند که بتوانند به شرکای خود اعتماد کنند ESTJها از شریکی که از مسئولیت و بهره‌وری آنها قدردانی می کند، خوششان می آید.

ESTJها به عنوان والدین

​​ ESTJها در نقش ها و انتظارات به عنوان والدینواضح عمل می‌کنند. آنها بر احترام به اقتدار و قوانین خانه تأکید دارند. والدین ESTJها غالباً کنترل خانواده را به دست می گیرند و وظایف خود را به اعضای خانواده واگذار می کنند ، انتظار دارند که این وظایف بدون شکایت انجام شود. ESTJها سنت گرایانی هستند که از تعطیلات ، مراسم و مناسبت های فرهنگی قدردانی می کنند. هدف نهایی ESTJها در فرزندپروری این است که فرزندان خود را زحمتکش و پایبند به قوانین و انتظارات جامعه بکشاند.

سبک ارتباطی ESTJها

ESTJها غالباً برقراری ارتباط را برای سازماندهی و تعیین آنچه باید انجام شود فرض می کنند. ESTJها در مورد انتظارات و رویه ها واضح و روشن هستند. آنها مراحل لازم و همچنین نحوه و زمان انجام کارها را توضیح می دهند. آنها پذیرنده ی بحث و انتقاد هستند. آنها می خواهند قوانین را رعایت كنند و برای انجام كار تلاش كنند. ESTJها بر روی کارها و نتایج متمرکز شده و صبر کمی برای انحراف یا عدم انطباق دارند.

مقاله تیپ شخصیتی ESTJ

برای دریافت مقاله فوق به صورت فایل WORD و PDF کلیک کنید:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
online
Software Category
نرم افزار منابع انسانی
Price
IRR 0

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست