ISFP

افراد تیپ شخصیتی ISFP هنرمندانی بسیار مهربان و خون گرم هستند. در حقیقت ISFP یک تیپ شخصیت شناسی در تست MBTI می باشد. در این مقاله قصد داریم تمام چیز هایی که در مورد این تیپ شخصیتی وجود دارد را به شما بگیوییم. پس اگر تیپ شخصیتی شما ISFP است یا در اطرافتان شخصی با این تیپ شخصیتی وجود دارد با ما همراه باشید. در ادامه پس از توضیح مختصری درباره تست MBTI، همه چیز را درباره تیپ شخصیتی ISFP آورده ایم.

اگر تا به حال در تست MBTI شرکت نکرده اید، کلیک کنید:

تست دقیق
۹۰ سوال

شروع تست MBTI

MBTI چیست؟

به طور کلی و خلاصه، نام MBTI مخفف Myers-Briggs Type Indictor است که به مبدع آن یک مادر و دختر بودند که در جنگ جهانی دوم در نقش پرستار در ارتش انگلستان خدمت می‌کردند. آن‌ها برای اینکه بهترین بکارگیری از سربازان را داشته باشند، پیشنهاد طبقه‌بندی سربازان بر اساس چهار دسته‌ی زیر را دادند، البته در طی سال‌ها تغییراتی در این ارزیابی داده شد و نهایتا روانشناسی به نام یونگ آن را بهینه‌سازی کرد.

MBTI چه ویژگی هایی را مشخص میکند؟

در MBTI چهار دسته ویژگی تیپ شخصیتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم (بر اساس نظریه‌ی یونگ):

  1. درونگرایی/ برونگرایی که به ترتیب با I  و E نشان داده می‌شود.
  2. جزئی‌نگری/ شهودی کلی‌نگری یا حسّی/ شمّی که به ترتیب با S و N نشان داده می‌شود.
  3. منطقی/ عقلانی یا احساسی/ ارزشی که به ترتیب با T و F نشان داده می‌شود.
  4. نظام‌مند/ قضاوتی یا منعطف/ ادراکی که به ترتیب با J و P نشان داده می‌شود.

چرا این چهار ویژگی؟ چرا ویژگی‌های دیگر نه؟

جواب این است که برای طبقه بندی افراد چهار فرآیند را در نظر می‌گیرند:

  1. شیوه‌ی دریافت انرژی: که به صورت برونگرایی یا درونگرایی تعریف می‌شود.
  2. شیوه‌ی دریافت اطلاعات: که به صورت عینی شهودی یا حسی شمّی تعریف می‌شود.
  3. شیوه‌ی تصمیم و نتیجه‌گیری: که به صورت فکری عقلی یا احساسی عشقی تعریف می‌شود.
  4. شیوه‌ی سبک زندگی: که به صورت منظم قضاوتی یا منعطف ادراکی تعریف می‌شود.

همه‌ی ما درصدی از این ویژگی‌ها را داریم، اما اینکه کدام یک، درصد بروز بیشتری دارد و اصطلاحا ترجیح ما در حالت عادی و طبیعی باشد‌، شخصیت ما را می‌سازد.

این شخصیت از ابتدای زندگی ما با ما همراه بوده و تا آخر همراه ما هست. در میزان بروز این ترجیحات، «خانواده»، محیط کار و شغل ما بسیار مؤثر هستند، اما اگر به خودی خود بخواهیم کاری را انجام بدهیم، فارغ از فشار بیرونی، ترجیحات ما تنها به یک سمت خواهد رفت.

ویژگی های ما از چه ناشی می‌شود؟

تیپ شخصیتی امروز ما حاصل الاکلنگ تیپ مادرزادی و تأثیرات محیط کودکی ما و تربیت ماست.

پ.ن: نقش تربیت و اتفاقات دوران کودکی بسیار در نوع شخصیت ما و سلامت روان ما پر رنگ است.

نتیجه

 ما در زندگی مان مهارت‌هایی را در راستای ترجیحات مان «به راحتی» توسعه می‌دهیم (Development of traits)، در مقابل مهارت‌هایی را باید در راستای غیرترجیحی‌مان هم «به سختی» توسعه بدهیم.

برای قسمت اول، عملا با انجام مهارت‌های ترجیحی انرژی کسب می‌کنیم و احساس رضایتمندی داریم، اما برای انجام مهارت‌های غیر ترجیحی، انرژی مصرف می‌کنیم.

باید در زندگی تعادلی بین انجام و صرف وقت برای مهارت‌های انرژی‌زا و انرژی‌بر وجود داشته باشد، و گرنه دچار اختلال عملکردی می‌شویم‌.

تیپ شخصیتی ISFP در یک نگاه

کارکردها: درون گرا، جزئی‌نگر، همدل، منعطف

رمز موفقیت برای یک  ISFP یاد گرفتن موارد زیر است:

ابراز وجود کردن، توجه به تصویر بزرگ و جامع امور و شخصی به دل نگرفتن مسایل و انتقادات

کلیاتی درباره تیپ شخصیتی ISFP

ISFPها (هنرمندان)

ISFPها که از این پس آنان را هنرمند (Composer) می‌نامیم، بیش از دیگر تجربه‌گراها با حواس خود در تماس و هماهنگی هستند. بنابراین در تمام انواع آثار هنری از شامه بسیار تیزی در مورد اینکه چه چیزی به آنان تعلق دارد و یا تعلق ندارد برخوردار می‌باشند. درحالی‌که دیگر تجربه گرایان مهارت و تخصص خاصی در کار با ابزارآلات و ارتباط برقرار کردن با مردم و سرگرم کردن آنها دارند، هنرمندان توانایی خارق‌العاده و بالفطره‌ای در کار با انواع رنگ‌ها، صداها، عطرها و طعم‌ها دارند. اگرچه هنرمندان ساعت‌های طولانی را در خلوت گذرانده و مشغول خلق آثار هنری هستند، اما همچون دیگر تجربه گرایان انگیزه‌های لحظه‌ای و تکانه‌ای خاصی را دارا می‌باشند. آنها برای حرکات و رفتارهایشان ملاحظات خاصی را در نظر نمی‌گیرند؛ به جای آن سعی می‌کنند در همین‌جا و همین لحظه زندگی کرده و برنامه‌ریزی خاصی برای آن نداشته باشند.

مهربان

ISFPها در اکثر مواقع مشغول ساخت آثار هنری می‌باشند آنچنان‌که بعضی اوقات همچون گردباد اسیر آن می‌شوند. ISFPها اغلب در حال نقاشی کردن، مجسمه سازی، رقصیدن یا نوشتن قطعات موسیقی هستند. این کار را انجام می‌دهند چون صرفا باید آن کار را بکنند. از کوه بالا می‌روند چون کوه وجود دارد. توانایی غرق کردن خود در فعالیت‌ها گاهی اوقات کارهای عجیب و دیدنی برخی از ISFPها را توجیه می‌کند با این حال آنان در جنبه‌های اجتماعی مهربانی بی‌همتایی در مقایسه با دیگر تیپ‌ها به نمایش می‌گذارند. ISFPها نسبت به درد و رنج دیگران به شدت حساس بوده و به راحتی با شخص رنج کشیده احساس همدردی می‌کنند. برخی از آنان روش‌های همزادپنداری فوق‌العاده‌ای با جوانان دارند تا حدی که رابطه طبیعی قدرتمندی از همدردی و اعتماد میان آنها برقرار می‌شود.  رابطه مشابهی از این دست را می‌توان میان هنرمندان و حیوانات، حتی حیوانات وحشی مشاهده کرد.

کم‌حرف

بسیاری از ISFPها توانایی این را دارند که به مدت طولانی در طبیعت زندگی کنند و جالب توجه این‌که طبیعت نیز به آنان خوشامد می‌گوید. ISFPها نیز همچون دیگر تجربه گرایان تعداد زیادی از مردم را شامل می‌شوند، شاید نه یا ده درصد از جمعیت جامعه، اما در کل به سختی می‌توان آنها را رصد کرد و اغلب از سوی دیگران به درستی شناخته نمی‌شوند. بخش اعظمی از این عدم شناخت به خود آنها باز می‌گردد. آنان گرایش زیادی به ابراز نکردن خود در جامعه دارند و ترجیح می‌دهند به جای آنکه از طریق زبان و گفتار شناسایی شوند از طریق آثار هنریشان شناخته شوند.

معمولاً ISFPها علاقه خاصی به توسعه توانمندیهای سخن‌وری در عموم ندارند؛ بیشتر ترجیح می‌دهند نبض زندگی را از طریق لمس آن در عضلات، چشم‌ها، گوش‌ها و زبانشان احساس کنند. بی هیچ شک، ISFPها نیز همانند دیگر تیپ‌ها علاقمند به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود از دنیا هستند، و اگر روشی متعادل از رابطه غیر کلامی به شیوه‌ای تقریبا هنری پیدا کنند، با زیبایی و بلاغت کامل می‌توانند شخصیت خود را توصیف کنند. اگر نتوانند این کار را بکنند، به راحتی ناشناس باقی مانده و سکوت آنها باعث می‌شود که شخصیتشان به طور کامل محو گردد. خانواده کارول همیشه برای او عامل مهمی بوده اند. او از اینکه با جمعی از دوستانش، اجتماع کند و با هم بازی کنند لذت می برد.

ISFP یعنی چه؟

درون گرا (I)

درون گرایی با اولویت تمرکز بر جهان درون مشخص می‌شود. به عنوان فردی درونگرا، ISFPها با صرف وقت به تنهایی یا با یک گروه کوچک و آشنا، انرژی می‌گیرند. آن‌ها اجتماعات بزرگ گروهی را ترک می‌کنند زیرا به جای وسعت روابط به دنبال عمق هستند. همانند سایر درونگراها، ISFPها اطلاعات را به صورت داخلی پردازش می‌کنند. آن‌ها غالبا شنوندگان عالی هستند.

جزئی‌نگر (S)

شاخصه جزئی‌نگر بر زمان حال متمرکز است. ISFPها به دنبال اطلاعات واقعی هستند و اطرافشان را از طریق حواس پنجگانه پردازش می کنند. آنها همه چیز را آنگونه که هستند می بینند زیرا متفکران مشخص و تحت اللفظی هستند. آنها به آنچه مسلم است اعتماد دارند. واقع گرایی و عقل سلیم ISFPها ارزش دارد. آنها ایده هایی را که با کاربردهای عملی همراه هستند‌، دوست دارند.

همدل (F)

به عنوان فردی همدل، ISFPها وابسته به طرز تفکر درونی خودشان هستند. آنها بر اساس اصول و ارزش های خود تصمیم گیری می کنند. عقل شآنها بر قلبشان حاکم است. ISFPها موقعیت ها و دیگران را بر اساس احساس و شرایط تسکین می‌دهند و داوری می کنند. آنها به دنبال خوشحال کردن دیگران هستند و می خواهند از کارشان قدردانی شود. آنها برای هماهنگی و همدلی ارزش قائل هستند.

منعطف (P)

درک کردن به سازگاری و انعطاف پذیری شخص اشاره دارد. و کلا ISFPها متفکران تصادفی هستند که ترجیح می دهند گزینه های خود را باز نگه دارند. آنها غیر منتظره شکوفا می شوند و برای تغییر آماده هستند. آنها فردی خودجوش هستند و اغلب چندین پروژه را به طور هم زمان حل می کنند. آنها از شروع یک کار بیشتر از اتمام آن لذت می برند. ISFPها در حین کار کردن بازی می کنند

از نقاط قوت خود استفاده کنید

بهترین توصیه ما به شما این است که از نقاط قوت خود استفاده کنید و بخواهید که نقاط ضعفتان را ترمیم نمایید. شما به عنوان یک ISFP در بسیاری از موارد زیر با هم تیپی های خود سهیم هستید.

نقات قوت

نقاط قوت کاری شما می‌تواند موارد زیر را در بر بگیرد: 

  • توانایی استقبال از تغییر و سازگار کردن خود با موقعیت های جدید 
  • داشتن حساسیت به نیازها و خواسته های اشخاص 
  • برداشت ها و ادراکات واقع بینانه 
  • عقل سلیم مناسب 
  • گرمی و سخاوت 
  • وفاداری به اشخاص و سازمان هایی که به آنها توجه فراوان دارید. 
  • توجه داشتن به جزییات، بخصوص جزییاتی که با اشخاص سروکار دارد. توجه به نیازهای موجود 
  • تمایل به حمایت از هدف های سازمانی 
  • توانایی ارزیابی شرایط جاری و توجه داشتن به اقداماتی که باید صورت بگیرد. 
  • انعطاف پذیری و تمایل به قبول ریسک های حساب شده و استفاده از روش های جدید

نقات ضعف

نقاط ضعف کاری شما می تواند شامل موارد زیر شود: 

  • تمایل به پذیرفتن وضع ظاهر، بی توجهی به موضوعات عمیق تر 
  • ناتوانی در دیدن فرصت ها و گزینه هایی که در حال حاضر وجود ندارند.
  • تمایل به شخصی گرفتن انتقادات و جنبه های منفی 
  • بی علاقگی به تدارک از پیش 
  • دشواری در تصمیم گیری 
  • بی علاقگی به رویه و مقررات بیش از حد و کاغذبازی اداری
  • دشواری در تصمیم گیری های منطقی اگر اینها با احساسات شخصی شما در تضاد باشند.
  • دفاع نکردن از نقطه نظرهای خود 
  • کلافه شدن تحت تأثیر پروژه های بزرگ 
  • مقاومت در برابر هدف گذاری های بلندمدت، دشواری در انجام دادن به موقع کارها 
  • دشواری در انتقاد کردن از دیگران

رضایت شغلی از دید یک ISFP

به عنوان یک ISFP رضایت شغلی به معنای انجام کارهایی است که

  1.  با ارزش های من همخوانی داشته باشد. 
  2. بتوانم آن را در محیطی حمایتگرانه به اتفاق دیگران انجام دهم. 
  3. به جزییات توجه داشته باشید. 
  4. به من فرصت دهد که به طور مستقل کار کنم و در کنارم اشخاصی باشند که با من سازگاری
  • داشته باشند. 
  • بتوانم سازگار باشم، خودم را تطبیق بدهم و نتایج کارم را تجربه کنم. 
  • به من امکان بدهد که از سلیقه خودم استفاده کنم. 
  • در محیطی شاداب و با همکاری دیگران انجام شود. پ
  • به من امکان بدهد تا به رشد درونی برسم 
  • بتوانم به سرعت به مسایل رسیدگی کنم. 
  • مجبور نباشم پیوسته برای دیگران سخنرانی کنم.

جست و جوی شغل دلخواه

 با آگاهی از نقاط قوت و ضعف خود می توانید شغل دلخواه خود را راحت تر به دست آورید. در تمام مراحل شغل یابی، از مطالعه درباره مشاغل موجود گرفته تا اطلاع یابی از سمت های خالی و نیز تهیه رزومه و شرکت در مصاحبه استخدامی و مذاکره درباره حقوق و مزایا و سرانجام شروع به کار، اشخاص با توجه به خصوصیات تیپی خود عمل می کنند. تفاوت میان تیپ های شخصیتی گاه کاملا بارز و عیان و زمانی بسیار ظریف و پنهان هستند. در این میان تفاوت های ظریف هستند که اغلب تفاوت میان موفقیت و شکست را رقم می زنند. از جمله می توان به موضوع شبکه سازی به منظور کسب اطلاع اشاره کرد.

 برونگراها به راحتی و با اشخاص مختلف شبکه سازی را انجام می دهند. درونگراها شبکه سازی محدود و آن هم با اشخاص آشنا را ترجیح می دهند. حسی ها در زمینه های شخصی شبکه سازی می کنند. شمی ها با اشخاص مختلف و حتی کسانی که در ظاهر هیچ ارتباطی با موضوع مورد علاقه آنها ندارند شبکه سازی می کنند. احساسی ها شبکه سازی را مانند هر کار دیگری بسیار شخصی ارزیابی می کنند و مایل اند با اشخاص ارتباط گرم و مؤثر برقرار سازند. فکری ها رفتار عینی و منطقی را به نمایش می گذارند، داوری کننده ها سؤالات کمتر و سازمان یافته تر می پرسند و سرانجام ملاحظه کننده ها می توانند از صبح تا شب انواع و اقسام سؤالات را بپرسند.

مشاغل مناسب ISFPها

 در فهرست کردن مشاغل مناسب ISFPها به این نکته توجه داشته باشید که سایر تیپ های شخصیتی نیز می توانند در این مشاغل کاملا موفق ظاهر شوند. با این حال مشاغلی که در ادامه مطلب آمده اند می توانند مناسب ISFPها باشند.

کارهای دستی و هنری

  • کوزه گر، سفالگر
  • نقاش
  • طراح مد 
  • نجار 
  • جواهر ساز 
  • باغبان
  • رقصنده
  • طراح داخلی
  • سرآشپز
  • هنرمند
  • کارتون ساز
  • هنرمند طراحی 
  • خیاط 
  • سازنده ادوات موسیقی

نکته:

ISFPهادوست دارند که با دست کار کنند. آنها از اینکه از پنج حس خود استفاده کنند لذت می برند. ماهیت بسیاری از این مشاغل به گونه ای است که به اشخاص امکان می دهد در ساعات انعطاف پذیر کار کنند. اغلب ISFPهادوست دارند که خودمختار باشند و گرفتار رویه و مقررات اداری نشوند.

مراقبت های بهداشتی 

  • پرستار
  • مربی بدنساز
  • فیزیوتراپ
  • جراح 
  • ماساژ درمانگر
  • دامپزشک 
  • تکنولوژیست رادیولوژی
  • آسیب شناس اختلالات گفتاری 
  • دستیار پزشکی
  • داروساز 
  • دستیار دندانپزشکی
  • پزشک اورژانس 
  • پرستار خانگی
  • پزشک متخصص اطفال 
  • پزشک مراقبت های اولیه
  • تکنولوژیست کاردیولوژی 
  • متخصص رژیم غذایی
  • شنوایی سنج 
  • چشم پزشک
  • پژوهشگر دارویی 
  • فیزیولوژیست ورزش
  • پرستار رسمی 
  • کار درمانگر
  • هنر درمانگر
  • مدیر آسایشگاه
  • پرستار بالینی
  • مشاور اعتياد 
  • تکنولوژیست جراحی
  • درمانگر امور تفریحی

نکته:

 ISFPهااغلب از کارهای مراقبت های پزشکی استقبال می کنند و بخصوص مشاغلی را که مستقیما با بیماران سروکار دارند دوست دارند.

تجارت – کسب و کار 

  • دفتر دار 
  • امنیت حقوقی 
  • حروف چین 
  • منشی، رییس دفتر
  • مدیر مدرسه 
  • ارزیاب بیمه 
  • بازرس بیمه

علوم – فنی 

  • نقشه بردار 
  • اپراتور کامپیوتر 
  • جنگلبان 
  • زمین شناس 
  • بیولوژیست دریایی 
  • حیوان شناس
  • فیلمبردار تلویزیونی 
  • باستان شناس 
  • تحلیلگر سیستم ها 
  • بازرس هوانوردی 
  • تعمیر کننده لوازم برقی خانگی

نکته:

ISFPهااز کارهایی که با حقایق و واقعیت ها رابطه دارد بیش از کارهایی که با نظریه سروکار دارد استقبال می کنند.

فروش – خدمات 

  • آموزگار: دبستان (علوم، هنر)
  • پلیس
  • اپراتور خدمات نظافتی 
  • مغازه دار 
  • گارسون 
  • متخصص زیبایی
  • فروش بلیط های مسافرتی
  • نماینده فروش به مشتریان 
  • برنامه ریز مال التجاره 
  • فروشنده لوازم ورزشی 
  • فروشنده لوازم مراقبت های بهداشتی
  • آموزگار کودکانی که با مشکلات احساسی و عاطفی روبه رو هستند 
  • مهندس طراحی نما 
  • هنر درمانگر 
  • مسئول صید ماهی و شکار 
  • بازرس کلاهبرداری از بیمه 
  • مترجم، مفسر 
  • مهندس لکوموتیو 
  • صادر کننده مجوز پرواز و کنترل کننده ترافیک هوایی 
  • خلبان هواپیما و هلیکوپتر بازرگانی 
  • مربی ورزشی دبیرستان و کالج 
  • شجرہ شناس 
  • مشاور اقامت و مهاجرت و کارمند مراکز تفریحی • زارع، کشاورز و آتش نشان
  • خانگی
  • مددکار اجتماعی بهداشت خانگی 
  • مشاور بهداشت و رفاه کودک 
  • مشاور اعتیاد و سوء مصرف مواد 
  • تربیت کننده حیوانات 
  • آموزگار پیش دبستانی
  • مسئول مسافرت به دنیای وحوش و ناشناخته ها

نکته:

بسیاری از ISFPهااز کار کردن در مشاغل خدماتی لذت می برند مشاغلی که نیازهای انسان ها و حیوانات را برآورده سازد برای این اشخاص بسیار مهم است.

از کارتان لذت ببرید

 اگر نمی توانید در حال حاضر شغل مورد علاقه تان را داشته باشید شغل فعلی خود را دوست بدارید. می توانید با تمهیدات شرایط کاری خود را بهتر کنید. توصیه های زیر می توانند به شما کمک کنند: 

  • از دیگران کمک بگیرید و هر تعارض میان فردی با دیگران را فیصله دهید. 
  • در یک دوره آموزش ابراز قاطعیت شرکت کنید. 
  • از سرپرستان خود بخواهید انتظارات خود را به طرز روشن تری با شما در میان بگذارند.
  • فرصتی را در طی روز پیدا کنید و خودتان را دوباره تقویت کنید. 
  • کارهایی بکنید که به شما امکان بدهد با همکارانتان رابطه بهتری داشته باشید. 
  • سعی کنید در کار روزانه شما تنوعی وجود داشته باشد. 
  • در برنامه های تفریحی شرکت کنید.
  • از اشخاصی که مهارت های مکمل شما را دارند کمک بگیرید و نقطه نظرهایتان را ارزیابی کنید. 
  • به این فکر کنید که پنج سال دیگر در این موقع در کجا می خواهید قرار داشته باشید. 
  • هدف های کوتاه مدت قابل دسترس در نظر بگیرید. 
  • کسانی را بیابید که با شما علایق و ارزش های یکسان داشته باشند.

به زبان ساده، بهترین روش برای موفق شدن استفاده از توانمندی ها و برخورد نمودن با نقاط ضعف است. اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید تفاوت میان موفقیت و شکست را در شما رقم می زند.

تعاملات ISFP با دیگر شخصیت ها

تیپ‌های شخصیتی مشابه

افراد از انواع زیر بیشتر از همه مشتمل بر ارزش ها ، علایق و رویکرد کلی ISFP به زندگی هستند. آنها لزوماً در مورد همه چیزها به توافق نخواهند رسید، و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها همیشه با هم همراه شوند. اما در بعضی مواقع، به توافق رسیدن برای آن‌ها اسان است و به راحتی با هم کنار میایند و موارد مشترک زیادی دارند.

ISTP, ISFP , ISFJ, ESFP

تیپ‌های شخصیتی متفاوت با تاثیرات مثبت

افرادی که تیپ‌های شخصیتی زیر را دارند شخصیتی بسیار متفاوت با فرد ISFP دارند. اما ممکن است بعضی از این تفاوت‌ها برای فرد ISFP جالب و تاثیرگذار باشد. با توجه به اینکه آشنایی با افراد جدید فرصت خوبی را برای پیشرفت فرد ISFP فراهم میکند، در نتیجه میتواند رابطه مفید و تاثیرگذاری برای او باشد. روابط بین ISFPها و این تیپ‌های شخصیتی باید تعادل خوبی از مشترکات و فرصت‌ها برای به چالش کشیدن یکدیگر داشته باشد.

INFP , ESTP, ESFJ , ENFP

تیپ‌های شخصیتی مکمل بالقوه

ISFPها ممکن است در ابتدا فورا با این افراد ارتباط برقرار نکنند، اما پس از آشنایی با یکدیگر، احتمالاً آن‌ها می‌توانند موارد مشترک زیادی با یکدیگر پیدا کنند. همچنین از لحاظ آموزشی مکمل‌های خوبی هستند. اگرچه ممکن است در ابتدا افرادی با شخصیت‌های زیر فرد ISFP را جذب نکنند، اما روابط آن‌ها پتانسیل زیادی برای تکمیل و آموختن از یکدیگر دارد.

ISTJ, INTP, INFJ, ENFJ

تیپ‌های شخصیتی مخالف و چالش برانگیز

افرادی با شخصیت‌های زیر بیشترین توانایی برای برخورد شخصیتی و درگیری با ISFP را دارند، اما همچنین بهترین فرصت برای رشد هستند. از آنجا که افراد با این نوع شخصیت اساساً دارای ارزش‌ها و انگیزه‌های متفاوتی از افراد  ISFJ هستند، در ابتدا، ممکن است ارتباط آن غیرممکن باشد. اما از آنجا که آن‌ها بسیار متفاوت هستند، نقاط قوت آن‌ها نقاط ضعف  ISFP است و اگر قادر به ایجاد رابطه باشند، می‌توانند برای یکدیگر بسیار آموزنده باشند.

INTJ, ESTJ , ENTP , ENTJ

ISFPها در عشق

در روابط ، ISFPها وفادار و صبور هستند. ISFPها مشتاق کمک و درک سریع نیازهای شرکا و خانواده های خود هستند. آنها غالباً با حرکات ساده و عملی محبت نشان می دهند که باعث می شود عزیزانشان احساس راحتی و مراقبت خوبی داشته باشند. ISFPها دوست دارند هارمونی را حفظ کنند و به درگیری تمایلی ندارند. آنها ممکن است در ادعای خود مشکل داشته باشند و با ابراز احساس خشم یا نارضایتی مبارزه کنند. در حالت ایده آل ، آنها می خواهند با دیگران همکاری کنند. ISFPها پرتحمل و منعطف هستند و به راحتی با محیط اطراف خود سازگار می شوند. آنها دوست دارند از هر لحظه به خوبی استفاده کنند و از زندگی لذت ببرند.

ISFPها به عنوان والدین

به عنوان والدین، ​​ ISFPها گرم و حساس هستند و در ایجاد راحتی و ثبات در خانه های خود اطمینان حاصل می‌کنند. ISFPها به نیازهای عملی فرزندان خود توجه می کنند و به سرعت و با کمال میل برای تأمین آنها گام بر می دارند. آنها غالباً از مراقبت از کودکان لذت می برند، اما بعضی اوقات به دلیل انگیزه طبیعی برای کمک به آنها ممکن است بیش از حد خسته شوند. والدین ​​ ISFPغالباً آرام و قابل قبول به نظر می رسند. ​​ISFPها وفاداری عمیقی به عزیزان خود دارند. آنها بیش از هر چیز به روابط صمیمی خود اهمیت می دهند و فوق العاده به مراقبت از فرزندانشان اهمیت می‌دهند.

سبک ارتباطات ISFPها

ISFPها ارتباطات ملایم را قبول دارند و تمایل دارند جریان گفتگو را دنبال کنند و به دنبال فرصتهایی برای همکاری با اطلاعات واقعی یا کمک عملی هستند. آنها پشتیبان هستند؛ آنها نمی خواهند کنترل شوند یا توجه را به خود جلب کنند ، و اغلب شنوندگان خوبی هستند. ISFPها اغلب به دنبال ایجاد زمینه مشترک با دیگران است. ISFPها از تعارض و انتقاد دوری می کنند.

مقاله تیپ شخصیتی ISFP

برای دریافت مقاله به صورت فایل WORD و PDF کلیک کنید:

مقالات مرتبط:

کاربرد تست MBTI در منابع انسانی / چرا شخصیت شناسی مهم است؟

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
Online
Software Category
نرم افزار منابع انسانی
Price
IRR 0
, ,

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • cialis online without
    23/01/06 16:47

    I just like the helpful info you supply to your articles.
    I’ll bookmark your weblog and take a look at once more right here frequently.
    I’m reasonably certain I will be informed plenty of new stuff proper here!
    Good luck for the following!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست