مشاغل مرتبط با قانون تجارت

یکی از بخش‌های رایج حقوق، قانون تجارت است که شامل ارائه خدمات حقوقی به شرکت‌ها و مشاغل است. چندین تخصص مختلف وجود دارد که یک متخصص حقوقی می‌تواند برای حرفه خود دنبال کند. اگر دانشی از شیوه‌های تجاری دارید و می‌خواهید وارد یک حرفه حقوقی شوید، کار در قانون تجارت ممکن است برای شما ایده آل باشد. در این مقاله به بررسی ۱۰ شغلی می‌پردازیم که می توانید با مدرک حقوق تجارت برای آنها درخواست دهید.

قانون تجارت چیست؟

حقوق تجارت تخصصی در صنعت حقوق است که جنبه‌های حقوقی اداره یک تجارت را در نظر می‌گیرد. این می‌تواند شامل موضوعاتی مانند املاک و مستغلات، معاملات پولی و ایجاد و حفظ مالکیت معنوی باشد. متخصصان حقوق تجارت همچنین می‌توانند به شرکت‌ها در طراحی و اجرای قراردادها، به دست آوردن املاک جدید و پاسخگویی به دعاوی احتمالی کمک کنند. برای آماده شدن برای شغلی در قانون تجارت، داوطلبان معمولأ در طول تحصیل در مقطع کارشناسی موضوعات مختلفی مانند اقتصاد، مدیریت بازرگانی و علوم سیاسی را مطالعه می‌کنند.

مشاغلی که می‌توانید با مدرک حقوق تجارت بدست آورید

در اینجا ۱۰ شغلی که می‌توانید در قانون تجارت دنبال کنید آورده شده است:

۱٫ وکیل

وظایف اصلی: وکیل یک متخصص حقوقی است که در طول پرونده‌های قضایی از موکلان نمایندگی می‌کند. وکلا می‌توانند برای جلسات، محاکمه‌ها و جلسات در دادگاه شرکت کنند، جلساتی را با مشتریان برگزار کنند تا در مورد نیازهای حقوقی آنها بحث کنند و تحقیقاتی را برای ایجاد پرونده‌هایی انجام دهند که ممکن است بعدأ در دادگاه استدلال کنند. وکیلی که در قانون تجارت تخصص دارد همچنین ممکن است اسنادی را برای سازمان‌ها تهیه کند، مانند قراردادها یا قراردادهای مالکیت ملک، و برای کسب‌وکارهایی که برای رعایت مقررات قانونی در فعالیت‌های خود به کمک نیاز دارند، مشاوره ارائه دهد.

۲٫ تحلیلگر مالی

وظایف اصلی: یک تحلیلگر مالی به کسب و کارها و سازمان‌ها در مورد چگونگی کسب درآمد از سرمایه‌گذاری‌ها مشاوره می‌دهد. تحلیلگران مالی می‌توانند برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در بازار تحقیق کنند، سرمایه‌گذاری‌هایی را به مشتریان توصیه کنند که بتواند درآمدهایشان را افزایش دهد و گزارش‌های مالی را تهیه کنند که به تیم‌های مدیریتی ارائه می‌دهند تا برای توسعه استراتژی‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و عملیات استفاده شود. یک تحلیلگر مالی همچنین ممکن است به قوانین و مقرراتی که کسب و کارها باید هنگام سرمایه گذاری به آنها پایبند باشند توجه کند.

۳٫ مدیر منابع انسانی

وظایف اصلی: مدیر منابع انسانی بر عملیات منابع انسانی سازمان نظارت دارد. این می‌تواند شامل تسهیل ارتباط بین کارمندان و کارکنان مدیریت، ایجاد سیاست‌های جدید در منابع انسانی برای مشاغل باشد که می‌تواند عملیات را بهبود بخشد و اطمینان حاصل شود که یک شرکت به قوانین و مقررات مربوط به منابع انسانی پایبند است. مدیران منابع انسانی همچنین می‌توانند با استخدام نامزدهای بالقوه، انجام مصاحبه و آموزش نیروهای جدید به شرکت ها در استخدام کارکنان جدید کمک کنند.

۴٫ مشاور حقوق شرکت

وظایف اصلی: یک مشاور حقوقی یک متخصص حقوقی است که به یک وکیل در کار خود در قانون تجارت کمک می‌کند. مشاورین حقوقی شرکتی می‌توانند بسیاری از وظایف شغلی مشابه حقوقدانان عمومی را انجام دهند، مانند تهیه پیش نویس اسناد قانونی، کمک به طراحی استدلال ها و پیشنهادات حقوقی و جمع آوری شواهد و تحقیقات برای استفاده در هنگام توسعه استراتژی‌های حقوقی. یک وکیل حقوقی شرکتی همچنین ممکن است به قوانین و مقررات تجاری توجه کند تا اطمینان حاصل کند که وکلایی که با آنها کار می‌کنند از هرگونه به روز رسانی یا تغییر مهم آگاه هستند.

۵٫ مدیر روابط کارکنان

وظایف اصلی: مدیر روابط کارکنان یک متخصص منابع انسانی است که از کارکنان در محل کار حمایت می‌کند. مدیران روابط کارکنان می‌توانند برنامه‌های جدیدی طراحی کنند که برای کارکنان در محل کار حمایت و راهنمایی می‌کند، ارتباط بین کارکنان و کارکنان مدیریت را حفظ می‌کند و برای سیاست‌های مرتبط با روابط کارکنان، مانند استخدام و اخراج کارکنان، بهبودهایی را توصیه می‌کند. یک مدیر روابط کارکنان همچنین ممکن است بر تیمی از متخصصان نظارت کند که از طریق جلسات فردی به کارکنان یک شرکت در سطح عمیق‌تری کمک می‌کنند.

۶٫ مسئول تطبیق

وظایف اصلی: یک مسئول تطبیق، یا یک مدیر انطباق، تضمین می‌کند که یک شرکت در حین انجام تجارت خود از تمام قوانین و مقررات پیروی می کند. افسران انطباق می توانند سوابق یک شرکت را بررسی کنند تا به دنبال هرگونه ناهماهنگی در قانونی بودن آنها باشند، رویه‌های جدیدی را برای کسب و کارها ایجاد کنند تا پیروی از قوانین و مقررات قابل اجرا را ترویج کنند.

۷٫ قاضی

وظایف اصلی: قاضی یک متخصص حقوقی است که در مورد نتایج پرونده‌های دادگاه تصمیم‌گیری می‌کند. در قانون تجارت، یک قاضی ممکن است در حقوق اداری تخصص داشته باشد و بر پرونده هایی که روابط کار و مقررات استخدامی را پوشش می‌دهد، ریاست می‌کند. این قضات می‌توانند از تخصص خود برای تعیین زمان نقض قوانین و اقداماتی که یک کسب و کار می‌تواند انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که عملیات آینده آنها از تمام قوانین و مقررات پیروی می‌کند، استفاده کنند.

۸٫ حقوق مالکیت معنوی

وظایف اصلی: حقوقی مالکیت معنوی یک متخصص حقوقی است که به ایجاد علائم تجاری برای شرکت‌هایی که محصولات یا خدمات می‌فروشند کمک می‌کند. این می‌تواند شامل آماده‌سازی مدارک مربوط به علائم تجاری و خدمات، ایجاد و ارسال درخواست‌های ثبت اختراع و کمک به وکلا در طول آماده‌سازی برای دعاوی حقوقی مالکیت معنوی باشد. یک مشاور حقوقی مالکیت معنوی نیز ممکن است در مورد حق نسخه‌برداری، پتنت‌ها و علائم تجاری تحقیق کند تا مطمئن شود که منحصر به فرد هستند.

۹٫ وکیل در دعاوی

وظایف اصلی: وکیل دعاوی وکیلی است که پرونده‌های دادگاه مدنی را برای موکلان انجام می دهد. وکلای دادرسی که در حقوق تجارت تخصص دارند می‌توانند مذاکرات را در طول اختلافات تجاری در مورد قراردادها یا معاملات مدیریت کنند، شراکت‌های تجاری را برای تعیین قانونی بودن عملیات آنها ارزیابی کنند و به ادعاهای کارمندان سابق که با یک شرکت با چالش مواجه شده‌اند پاسخ دهند. یک وکیل دعاوی تجاری نیز ممکن است با سهامداران برای ایجاد سیاست‌هایی برای مالکیت و کنترل نهادهای عمومی همکاری کند.

۱۰٫ مدیر خط‌مشی

وظایف اصلی: یک مدیر خط مشی بر سیاست‌های یک سازمان نظارت می‌کند تا مطمئن شود که آنها موثر هستند و به قوانین و مقررات پایبند هستند. مدیران خط مشی می‌توانند خط مشی‌های موجود سازمان را ارزیابی کنند تا هر حوزه‌ای را که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشد شناسایی کنند، خط مشی‌های جدیدی را برای عملیات در یک شرکت طراحی و اجرا کنند و در مورد روندهای جدید در سیاست گذاری در سازمان‌ها و صنایع مختلف تحقیق کنند. S

مزایا و معایب برتر وکیل بودن

سوالات مصاحبه برای وکیل داخلی

بهترین شغل برای شخصیت‌های INTJ

از تایپ مایرز-بریگز Myers-Briggs خود برای پیشرفت شغلی خود استفاده کنید

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست