تست کلیفتون
برای انجام تست و دریافت کارنامه

کلیک کنید

شناخت همسر آینده

شاید شما هم شنیده باشید شناخت همسر آینده ممکن نیست و ازدواج مثل «یک هندوانه در بسته می‌ماند». اما امروزه روانشناسان به ازدواج آگاهانه تاکید دارند. مهمترین عامل در یک ازدواج موفق شناخت زوجین نسبت به یکدیگر است. بنابراین سوال که هر یک از طرفین پیش از ازدواج باید از خود بپرسند، این است که تا چه حد نسبت به یکدیگر شناخت دارند و از روحیات درونی هم آگاه هستند؟ یکی از تست‌هایی که به افراد کمک می کند تا به شناخت دقیقی درباره خود و دیگران برسند تست کلیفتون است. در ادامه به شرح و توضیح این تست می‌پردازیم.

تست کلیفتون

زمانی که شما تست کلیفتون را انجام می دهید می توانید ترکیب ویژگی های منحصر به فرد خود را کشف کنید. نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف خود را بهبود بخشید. هر یک از این تم‌های شخصیتی به‌طور جداگانه، نقشه راهی هستند که به شما نشان دهند چه چیزی را  به طور ذاتی در آن قوی هستید. یا آنچه ممکن است برای انجام دادن به کمک دیگران نیاز داشته باشید را توصیف کنید. در زیر به چند مورد از این تم‌ها اشاره می کنیم:

آینده نگری

مضمون آینده نگری، یکی از مفاهیم است که کلیفتون شناسایی کرده است. افراد فوق العاده با استعداد در موضوع آینده نگر، از آینده و آنچه می تواند باشد الهام می گیرند. آنها با تصورات خود از آینده به دیگران انرژی می‌دهند.

تست ارزیابی نقاط قوت کلیفتون، به افراد کمک می‌کند تا بدانند که آیا آینده‌نگری در آنها قوی است؟

برخی از افراد مجذوب آینده می‌شوند. گویی آینده را و آنچه ممکن است در آن اتفاق بیفتد را با جزئیات می‌بینند. این تصویر دقیق باعث حرکت رو به جلو در آنها می‌شود (در حالی که محتوای دقیق تصویر آینده به سایر نقاط قوت و علایق او بستگی دارد)، محصول بهتر، تیم بهتر، زندگی بهتر یا دنیای بهتر، همیشه برای شما الهام بخش خواهد بود.

همدلی

همدلی یکی دیگر از مضامینی است که کلیفتون شناسایی کرده است. افرادی که همدل هستند، احساسات اطرافیان خود را حس می‌کنند. این افراد احساسات دیگران را طوری احساس می‌کنند که گویی خودشان این احساس را دارند. همدل‌ها از شهود بالایی برخوردارند. می‌توانند جهان را از چشم دیگران ببینند و به اشتراک بگذارند. باید بدانید که همدلی با همدردی متفاوت است. آن‌ها سوالات بی صدا را می شنوند. نیاز افراد را پیش بینی می‌کنند. جایی که دیگران برای کلمات دست و پنجه نرم می کنند، به نظر می رسد که آن‌ها کلمات مناسب و لحن مناسب را پیدا می کنند. آن‌ها به مردم کمک می‌کنند عبارات مناسبی را برای بیان احساسات خود، به خودشان و دیگران پیدا کنند. ما معمولأ جذب افراد همدل می‌شویم.

خودباوری

از نطر کیلیفتون، افراد فوق العاده با استعداد در موضوع خودباوری، به توانایی خود در ریسک کردن و مدیریت زندگی خود اطمینان دارند. آنها یک قطب نمای درونی دارند که در تصمیم‌گیری‌ها به آنها کمک می‌کند.  

اعتماد به نفس

کلیفتون می‌گوید: اعتماد به نفس را نباید با خودباوری اشتباه گرفت. اعتماد به نفس یعنی در عمیق ترین قسمت خود، به نقاط قوت خود ایمان داشته باشید. شما می‌دانید که توانا هستید،  می‌توانید ریسک کنید، می‌توانید با چالش‌های جدید روبرو شوید، می‌توانید ادعاها را به خطر بیندازید، و مهمتر از همه، قادر به ارائه خدمات هستید. اما خودباوری چیزی بیش از اعتماد به نفس است.

خودباوری

کلیفون معتقد است که در خودباوری، شما نه تنها به توانایی‌های خود، بلکه به قضاوت خود اطمینان دارید. وقتی به دنیا نگاه می کنید، می‌دانید که دیدگاه شما منحصر به فرد و متمایز است. و چون هیچ کس دقیقأ همان چیزی را که شما می‌بینید نمی‌بیند، می دانید که هیچ کس نمی‎تواند برای شما تصمیم بگیرد. هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید که چه فکری کنید. می توانند راهنمایی کنند. می توانند پیشنهاد دهند. اما شما به تنهایی اختیار نتیجه گیری، تصمیم گیری و عمل را دارید. این اقتدار، این مسئولیت نهایی برای زندگی شما، شما را نمی ترساند. برعکس، این برای شما طبیعی است.

مهم نیست در چه وضعیتی هستید، به نظر می رسد که می دانید تصمیم درست چیست. این موضوع به شما هاله ای از قطعیت می دهد. برخلاف بسیاری، شما به راحتی تحت تأثیر استدلال های دیگران قرار نمی‌گیرید، مهم نیست که آنها چقدر متقاعد کننده هستند. این اطمینان از خود بسته به موضوعات دیگر شما ممکن است بی صدا یا بلند باشد، اما محکم است. قوی است. مانند بدنه‌ی یک کشتی، فشارهای مختلفی را تحمل می کند و شما را در مسیر خود نگه می دارد.

مسئولیت‌پذیری

کیلیفتون افراد مسئولیت‌پذیر ، مالکیت روانشناختی آنچه را که می‌گویند انجام خواهند داد، بر عهده می‌گیرند. آنها متعهد به ارزش‌های پایداری مانند صداقت و وفاداری هستند. مسئولیت‌پذیری افراد را وادار می‌کند که مالکیت روانی را برای هر چیزی که به آن متعهد می‌شوند، بپذیرند. اگر فرد به دلایلی نتواند آن کار را تحویل دهد، به طور خودکار شروع به جستجوی راه هایی برای جبران آن برای طرف مقابل می‌شود. عذرخواهی کافی نیست. بهانه‌جویی و منطقی‌سازی کاملا غیر قابل قبول است. این افراد کاملأ قابل اعتماد هستند. هنگام تعیین مسئولیت های جدید، مردم ابتدا به شما نگاه می کنند زیرا می دانند که این کار انجام خواهد شد.

منبع

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

برای دریافت فایل word و pdf کلیک کنید:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Software Name
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست