سوالات مصاحبه برای توسعه دهندگان وب

این سوالات مصاحبه به شما کمک می‌کند تا توانایی و مهارت در توسعه دهنده وب بعدی خود را شناسایی کنید. در اینجا، سوالاتی برای کمک به ارزیابی مهارت‌های سخت، هوش رفتاری و مهارت‌های نرم یک نامزد خواهید یافت.

بهترین سوالات مصاحبه برای سنجش مهارت‌های سخت برای توسعه دهندگان وب

۱٫ با چه زبان‌های کدنویسی آشنایی دارید؟ در حال حاضر در حال یادگیری کدام زیان هستید؟

چرا پاسخ به ان سوال اهمیت دارد:

هرچه سطح پست سازمانی بالتر باشد، تعداد و انواع زبان‌هایی که باید بدانند افزایش می‌یابد. در عین حال، یک کاندیدای ایده‌آل لازم نیست در هر زبانی متخصص باشد – به خصوص اگر یک برنامه خاص به کار روزانه او در آن نقش مرتبط نباشد. کارمندان ممکن است بیشتر آن‌ها را در حین کار یاد بگیرند.

برای فهمیدن چه چیزی پاسخ راگوش کنیم:

کاندیداها باید دارای مهارت‌های فنی کدنویسی مانند HTML، CSS، SQL، PHP، Ruby، Python و JavaScript باشند. به دنبال نشانه‌هایی باشید که نشان می‌دهد داوطلب علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های جدید است و فعالانه روی توسعه برخی از آنها کار می‌کند.

۲٫ جاوا اسکریپت را طوری برای من توضیح دهید که حتی یک متخصص بی‌تجربه هم بتواند آن را بفهمد.

چرا این پاسخ مهم است:

اول و مهمتر از همه، این سوال تجربه فنی را بررسی می‌کند. اما همچنین به شما کمک می‌کند تا توانایی نامزد برای برقراری ارتباط را ارزیابی کنید. توسعه دهندگان وب نه تنها باید با سایر اعضای تیم (طراحان، پرسنل فروش، مدیران حساب) کار کنند، بلکه ممکن است مجبور شوند مشتریان را در فرآیندها راهنمایی کنند. توانایی انجام این کار به طور موثر نشانه‌ای از یک نامزد واجد شرایط بودن است.

برای فهمیدن چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

پاسخ ها باید نشان دهند که داوطلب درک کاملی از این زبان مهم برنامه نویسی دارد. نامزدهای قوی از اصطلاحات ساده استفاده می‌کنند، از اصطلاحات خاص خودداری می‌کنند و مراقب هستند که خیلی سریع صحبت نکنند تا مطمئن شوند منظورشان را متوجه می‌شوید.

۳٫ وب سایتی را که دوست دارید نام ببرید. چه چیزی در آن جذاب است؟

چرا این مهم است:

از این سؤال، می‌توانید آگاهی نامزدها از صنعت و همچنین متوجه می‌شویدکه چه تفاوت‌های ظریفی در وب سایت‌ها و توسعه خوب تحسین آن‌ها را برمی‌انگیزاند. توسعه‌دهندگان برتر وب همیشه وقتی به سایت‌های دیگر نگاه می‌کنند مانند یک توسعه‌دهنده فکر می‌کنند، بنابراین نباید مشکلی برای اشاره به سایتی که آن را درجه یک می‌دانند، داشته باشند.

برای یافتن چه چیزی گوش کنیم:

به دنبال پاسخ هایی باشید که مفاهیم توسعه خاصی مانند زمان بارگذاری، تجربه کاربر، قابلیت های تلفن همراه، ناوبری و قابلیت استفاده را مورد بحث قرار دهند. علاقه واقعی به توسعه وب ضروری است، حتی زمانی که در مورد وب سایت‌هایی صحبت می‌کنید که آن‌ها توسعه نداده‌اند.

سوالات هوش رفتاری که باید از توسعه دهندگان وب پرسید:

۱٫ اگر در هنگام کدنویسی گیر کنید، چطور از پس مشکل برآمدید؟

چرا این مهم است:

در برخی مواقع، توسعه دهندگان وب به بن بست می‌خورند. این سوال به شما کمک می کند تا بفهمید که متقاضی چگونه مشکلات را حل می کند. آیا آنها تا زمانی که مشکل را برطرف کنند، کار می کنند؟ برای تمرکز افکار خود از رایانه دور می‌شوند؟ از کسی کمک می‌خواهند؟

برای چه چیزی گوش کنیم:

یک پاسخ عالی، تجربیات فراوانی را که در موقعیت‌های دشوار کار می‌کند، شرح می‌دهد و مهارت‌های حل مسئله مشتاق داوطلب را نشان می‌دهد. به دنبال نشانه‌هایی باشید که نشان می‌دهد آنها می‌توانند با صبر و نگرش مثبت بر چالش ها غلبه کنند.

۲٫ در مورد پروژه توسعه شغلی خود تا به امروز به من بگویید. از ابتدا تا انتها چگونه بود؟ چه چیزی در مورد این پروژه برای شما متمایز بود؟

چرا این مهم است: حتی نامزدهایی که شغل خود را دوست دارند برخی از جنبه های کار را بیشتر از سایرین دوست خواهند داشت. این سوال می‌تواند نگاهی اجمالی به نوع وب سایت‌هایی که آنها دوست دارند ایجاد کنند و میزان علاقه آنها به این زمینه ارائه دهد. همچنین به شما امکان می دهد روند توسعه و سبک کاری نامزد را ارزیابی کنید.

برای چه چیزی گوش کنیم: یک پاسخ قوی، ترجیحات نامزد را به تفصیل توضیح می‌دهد و به این موضوع می‌پردازد که چرا از این نوع کار تا این حد از آن لذت می‌برد. به دنبال نشانه‌هایی باشید که نشان می‌دهد متقاضی به شدت به شغل خود علاقه دارد، مانند لحن پرشور و حرکات دست پرانرژی.

۳٫ زمانی را توصیف کنید که با بازخورد منفی رو به رو بوده‌اید

هر وب‌سایتی که یک توسعه‌دهنده وب ایجاد می‌کند محبوبیت جهانی ندارد. استخدام جدید شما در مواقعی از سوی اعضای تیم، مشتریان و حتی کاربران وب سایت مورد انتقاد قرار می‌گیرد و آنها باید با این موضوع راحت باشند. یک نامزد ایده‌آل نه تنها با صبر و حوصله و حرفه‌ای با این سناریوها روبرو می‌شود، بلکه آنها را فرصتی برای بهبود می بیند.

برای چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

به نکات مشخص بازخورد و نحوه استفاده کاندید از آن انتقاد برای طراحی و اجرای راه حل گوش دهید. یک پاسخ بداخلاق یا نادیده گرفتن ممکن است علامت قرمز باشد که نشان می‌دهد متقاضی انتقادپذیر نیست.

سوالات مهارت‌های نرم برتر مصاحبه که باید بپرسید.

چگونه توسعه دهندگان وب را از نظر مهارت‌های نرم بررسی کنیم

۱٫ چگونه از آخرین پیشرفت ها و برنامه های کدنویسی مطلع می شوید؟

چرا این مهم است:

توسعه وب یکی از زمینه هایی است که سریعترین تغییرات را در فناوری را دارد. بسیاری از مفاهیم پنج سال پیش منسوخ شده‌اند و بسیاری از مهارت‌های امروزی در چند سال آینده منسوخ خواهند شد، بنابراین تعهد به یادگیری مستمر یک مهارت ضروری برای توسعه‌دهندگان وب است. این سوال می‌تواند به شما کمک کند برای آن تست کنید.

برای چه چیزی گوش کنیم:

توسعه دهندگان وب، پرشور و تخصصی در مورد وب سایت‌های برنامه‌نویسی مورد علاقه خود، رهبران فکری، وبلاگ ها و نویسندگانی که دنبال می‌کنند صحبت خواهند کرد. نامزدهای عالی همچنین ممکن است علاقه خود را به شرکت در کلاس‌ها برای به روز رسانی منظم مهارت‌های خود ذکر کنند.

۲٫ مهمترین مهارت نرم افزاری برای یک توسعه دهنده وب چیست؟

احتمالاً یک نامزد به مهارتی اشاره می‌کند که خودش از آن برخوردار است، بنابراین این سؤال به شما بینشی در مورد استعداد و نحوه نگاه آنها به خود می‌دهد. اما شاید مهمتر از آن، ارزش‌های آنها و اینکه آیا آنها در رویکرد خود به حرفه انتخابی خود متفکر و صاحب بینش هستند، را نشان می دهد.

برای چه چیزی گوش کنیم:

به دنبال پاسخ‌هایی باشید که با ارزش‌هایی که شرکت شما برای آن‌ها معرفی می‌کند همسو باشد. هیچ پاسخ اشتباهی وجود ندارد، اما پاسخ های خوب ممکن است ویژگی هایی مانند کار تیمی، رهبری، مهارت‌ها یا صبوری را برجسته کند.

۳. آیا دوست دارید هنگام کدنویسی به عنوان بخشی از یک تیم کار کنید؟ به نظر شما چه کمکی به یک تیم موفق می شود؟

چرا این مهم است:

این سوال به شما کمک می‌کند تا افراد را برای کار تیمی تست کنید. برخی از توسعه دهندگان وب کار گروهی را دوست دارند. در حالی که برخی دوست دارند بنشینند و به تنهایی کار خود را انجام دهند. هر دو اولویت معتبر هستند، اما حتی اگر یک توسعه‌دهنده مستقل‌تر باشد، می‌خواهید ببینید که در یک سناریوی مشترک چگونه هستند، به‌خصوص اگر این یک سؤال رایج در شرکت شما باشد.

برای چه چیزی گوش کنیم:

به شواهدی گوش دهید که نشان می دهد متقاضی در کار تیمی راحت است، حتی اگر ترجیح می دهد به تنهایی کار کند. پاسخ های قوی بر نیاز به همکاری و چابکی هنگام کار با توسعه دهندگان دیگر بر روی یک پروژه متمرکز خواهد شد. R

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

سوالات مصاحبه شغلی بر اساس نقش – متخصصان توسعه کسب و کار

آزمون هوش در مصاحبه استخدامی

مدل RIASEC (کدهای هالند)

تست انیاگرام ( آزمون آنلاین Enneagram)

آزمون آنلاین NEO ( تست نئو )

برای دریافت فایل word و pdf مقاله کلیک کنید.

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست