۱۵ ویژگی شخصیتی برتر برای نشان دادن در محل کار و در رزومه

ویژگی‌ شخصیتی شما بر اساس شخصیت، اخلاق، رفتار و اعتقادات شماست. دانستن بهترین ویژگی‌ شخصیتی می‌تواند به شما کمک کند تا آنها را بیشتر توسعه دهید و از آنها در حرفه خود به نفع خود استفاده کنید، از نوشتن یک رزومه متقاعد کننده یا نامه حمایتی گرفته تا درخواست ترفیع.

در این مقاله ما ۱۵ ویژگی شخصیتی را تعریف می‌کنیم که می‌تواند شغل شما را رونق بخشد.

ویژگی‌ شخصیتی چیست؟

ویژگی‌ شخصیتی بخش‌های فردی از شخصیت و رفتار شما هستند که بیانگر شخصیت شما هستند. این جنبه‌های شخصیتی شما می‌تواند به مدیر استخدامی بگوید که چگونه با دیگران کار می‌کنید یا وظایف را انجام می‌دهید. برجسته کردن بهترین و مرتبط‌ترین ویژگی‌های شخصیتی در رزومه و مصاحبه می‌تواند به استخدام شما کمک کند.

۱۵ نمونه از بهترین ویژگی‌ شخصیتی در محل کار

در حالی که بسیاری از ویژگی‌ شخصیتی می‌توانند به موفقیت شغلی کمک کنند، در اینجا برخی از مهمترین آنها وجود دارد که می‌تواند به پیشرفت شما در محل کار کمک کند:

۱٫ جاه طلبی

یک فرد جاه طلب کسی است که تمایل زیادی برای رسیدن به موفقیت از طریق رسیدن به اهداف خود دارد. ممکن است زمانی که برای غلبه بر یک چالش یا فراتر از اهداف شرکت کار سخت و فداکاری انجام داده‌اید، جاه طلبی نشان داده‌اید.

۲٫ خلاق

یک فرد خلاق می‌تواند از تخیل خود برای ساختن یا اختراع چیزی استفاده کند. خلاقیت فقط در مورد نقش‌های هنری صدق نمی‌کند. برای حل یک مشکل دشوار، ارائه اطلاعات به شیوه‌ای واضح و جالب یا یافتن راه‌های بهتر برای تکمیل کارها به خلاقیت نیاز دارد.

۳٫ دلسوز

شخص دلسوز کسی است که هم می‌تواند با دیگران احساس همدردی کند و هم ابراز همدردی کند. هنگامی که به یک همکار کمک می‌کنید تا بر یک چالش دشوار غلبه کند، ممکن است دلسوزی نشان دهید. شفقت یک ویژگی مفید در هر موقعیتی است، اما می‌تواند به ویژه در نقش‌های خدمات مشتری مفید باشد.

۴٫ وظیفه‌شناس

یک فرد وظیفه‌شناس مراقب است و اقدامی هدفمند انجام می‌دهد. آنها در فکر انجام آنچه درست است و انجام وظیفه هستند. عموماً افراد با وجدان از سطح بالاتری از نظم و انضباط شخصی برخوردارند و تلاش می‌کنند تا هر کاری را به بهترین نحو انجام دهند.

۵٫ شجاع

یک کارمند شجاع کسی است که با چالش‌ها و مشکلات منصرف نمی‌شود. آنها احتمالاً پروژه‌هایی را که دیگران از آن می‌ترسند انجام می‌دهند که ممکن است خیلی سخت باشد یا به کار بیش از حد نیاز داشته باشد. آنها همچنین ممکن است ریسک‌های حساب شده‌تری را در محل کار انجام دهند که می‌تواند منجر به سود برای یک شرکت شود.

۶٫ انعطاف‌پذیر

افراد انعطاف‌پذیر می‌توانند به سرعت با تغییرات در برنامه‌ها، مانند کوتاه شدن جدول زمانی پروژه یا نیازهای مشتری جدید، سازگار شوند. توانایی اصلاح رفتارهای خود بر اساس تغییرات در محیط کار برای موفقیت در نقش‌ها و شرکت‌های سریع ضروری است.

۷٫ صادق

یک فرد صادق همیشه صادق و راستگو است و عموماً از شرکت در اعمال فریبکارانه احساس راحتی نمی‌کند. در حالی که صداقت در همه موقعیت‌ها ضروری است، به ویژه در صنایعی که به شدت تنظیم شده‌اند مانند مراقبت‌های بهداشتی و مالی مهم است.

۸٫ فروتن

افراد فروتن می‌توانند تواضع نشان دهند. آنها از لاف زدن در مورد دستاوردهای خود پرهیز می‌کنند و در هنگام کسب تمجید یا قدردانی احترام قائل هستند. اگر رهبر هستید که اطمینان حاصل کنید که به کل تیم شما برای دستیابی به یک هدف اعتبار داده می‌شود، ممکن است این ویژگی را نشان دهید.

۹٫ محترم (صداقت)

شخص بزرگوار دارای صداقت است و به اصول و اخلاق خود عمل می‌کند. یک کارمند شریف کسی است که اطمینان حاصل می‌کند که همیشه به گونه‌ای رفتار می‌کند که در شرکتی که در آن کار می‌کند منعکس کننده مثبت باشد.

۱۰٫ وفادار

یک کارمند وفادار از یک سازمان و مأموریت آن حمایت می‌کند. می‌توان به فردی وفادار با اطلاعات حساس اعتماد کرد و احتمال بیشتری دارد که در یک شرکت طولانی مدت بماند.

۱۱٫ صبور

افراد صبور می‌توانند شکست‌ها، تاخیرها یا چالش‌های غیرمنتظره را بدون اینکه مضطرب یا عصبانی شوند تحمل کنند. داشتن صبر برای مشاغلی که ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا نتایج تلاش‌های شما را ببینید، مانند زمانی که یک تیم بازاریابی یا کمپین را رهبری می‌کنید، ضروری است.

۱۲٫ پیگیری

کارکنانی که پیگیر هستند در تعقیب بی وقفه اهداف کار می‌کنند. آنها علیرغم موانع یا مشکلاتی که در این راه با آن مواجه می‌شوند به مسیر خود ادامه می‌دهند. پشتکار یک ویژگی عالی برای کسی در فروش، روزنامه نگاری، خدمات عمومی یا حقوق است.

۱۳٫ انعطاف‌پذیری

یک فرد تاب آور کسی است که می‌تواند به سرعت از شکست‌ها، استرس‌ها، موقعیت‌های نامطلوب یا تغییرات غیرمنتظره بهبود یابد. به عنوان مثال، ممکن است زمانی که در رسیدن به هدفی شکست می‌خورید، کارمند انعطاف‌پذیری باشید، اما به سرعت برنامه‌ای برای فراتر از هدف بعدی خود تنظیم می‌کنید.

۱۴٫ منضبط

فردی که خود انضباطی دارد می‌تواند بر وسوسه‌های منحرف شدن از مسیر موفقیت، مانند اهمال کاری و شک و تردید، غلبه کند. کارمندان خود انضباط به سختی کار می‌کنند و اغلب نیاز به نظارت کمی دارند.

این فقط نمونه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی مثبت است که می‌تواند به شما در موقعیت شغلی که می‌خواهید یا موفقیت در نقشی که دارید کمک کند. اگر مطمئن نیستید که چه ویژگی‌هایی برای شما اعمال می‌شود، از همتایان مورد اعتماد خود بپرسید که آنها چه ویژگی‌هایی را با ارزش‌ترین ویژگی‌های شما می‌دانند و هر روز به دنبال راه‌هایی برای اعمال آنها در کار باشید.

۱۵٫ کنجکاو

کنجکاوی یک ویژگی شخصیتی مهم است که می‌تواند بدون اینکه از قبل از او خواسته شود، بخواهد مهارت‌ها، اطلاعات و توانایی‌های جدید را بداند یا بیاموزد. کارمندان کنجکاو به دلیل توانایی آنها در ایجاد انگیزه مستقل برای یادگیری و رشد در نقش ها و کارشان ارزشمند هستند. کنجکاو بودن یک ویژگی مهم برای بسیاری از مشاغل است، به ویژه مشاغلی که می توان آنها را به عنوان مشاغلی باز، انعطاف پذیر و استراتژیک توصیف کرد.

ویژگی‌ شخصیتی

این ویژگی‌ شخصیتی مثبت نمونه‌هایی از شخصیت‌ها و رفتارهایی هستند که کارفرمایان، مدیران استخدامی و استخدام‌کنندگان هنگام استخدام نامزدها به دنبال آن هستند. در حالی که هر شغلی به مهارت ها و توانایی های متفاوتی نیاز دارد، این نمونه هایی از نقاط قوت شخصیت می تواند به شما کمک کند برای کارفرمایان جذاب تر به نظر برسید. درک بهترین و مرتبط‌ترین ویژگی‌های شخصیت شما در محل کار می‌تواند از تعیین اهداف برای حرفه‌تان، جستجوی شغل جدید، دریافت بررسی عملکرد یا درخواست افزایش حقوق یا ترفیع حمایت کند.

چرا ویژگی‌های شخصیت در محیط کار مهم است؟

وقتی بهترین ویژگی‌های شخصیت خود را بشناسید، می‌توانید برای تقویت آنها تلاش کنید. این می‌تواند از راه‌های مختلفی از پیشرفت شغلی و دستیابی به اهداف گرفته تا توسعه روابط و رشد شبکه حرفه‌ای به شما کمک کند.

ویژگی‌های شخصیتی همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیماتی را اتخاذ کنید که با ارزش‌های شما همسو باشد. به عنوان مثال، ممکن است شما را با شجاع بودن شناسایی کنید، و در نتیجه، تمایل بیشتری به ایستادگی در برابر آنچه به آن دارید یا در محل کار سخت بگیرید.

از ویژگی‌های شخصیت در جستجوی شغلی خود استفاده کنید

ویژگی‌های زیر را مرور کنید و به دقت در نظر بگیرید که کدام یک از آنها را دارید یا با آنها همسان هستید. هنگامی که بهترین ویژگی‌های خود را شناختید، مطمئن شوید که آنها را در رزومه، پوشش نامه و مصاحبه های خود مطرح کنید.

ویژگی‌ شخصیتی در رزومه شما

شما می‌توانید ویژگی‌های شخصیتی خود را با گنجاندن جملاتی مانند:

“بیش از ۴ سال تجربه در ساخت راه‌حل‌های خلاقانه برای تیم فروش سازمانی.”

همچنین آنها را در شرح تجربه کاری خود بگنجانید. به عنوان مثال، می‌توانید یک نقطه را در نظر بگیرید که به شرح زیر است:

“انعطاف‌پذیری در طول بازسازی در سراسر شرکت به دلیل COVID-19 و اجرای موفقیت‌آمیز فرآیندهای خانگی تحت یک ضرب الاجل فشرده.”

ویژگی‌های شخصیت در نامه شما

هنگام نوشتن نامه حمایتی، باید ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با شغل را نشان دهید. به عنوان مثال، اگر برای نقشی در خدمات مشتری درخواست می‌دهید، ممکن است زمانی را که صبر و شفقت به خرج داده‌اید برجسته کنید.

ویژگی‌های شخصیت در مصاحبه شما

شما همچنین باید بهترین ویژگی‌های شخصیتی خود را در پاسخ‌های خود به سؤالات رفتاری و موقعیتی مصاحبه، مانند «بزرگ‌ترین نقاط قوت شما چیست» یا «درباره زمانی که بر چالشی غلبه کرده‌اید بگویید». به یاد داشته باشید، مهم است که هنگام پاسخ دادن به سؤالات مصاحبه دقیق باشید، بنابراین سعی کنید داستان‌ها و تجربیات مربوط به زمان‌هایی را که این ویژگی‌ها را در یک محیط حرفه‌ای به نمایش گذاشته‌اید، به اشتراک بگذارید.

برجسته کردن ویژگی‌های شخصیت برای پیشرفت شغلی

علاوه بر این، زمانی که کارفرمای شما می‌تواند ویژگی‌های شخصیت شما را تشخیص دهد، به آنها درک بهتری از نقاط قوت شما می‌دهد. ویژگی‌های شخصیتی شما می‌تواند بینشی در مورد نحوه انجام وظایف شغلی جدید، برقراری ارتباط با همسالان، مدیریت استرس و مدیریت موقعیت‌های پرفشار ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر کارفرمای شما به دنبال ارتقای فردی به یک موقعیت مدیریتی است و شما به این فرصت علاقه مند هستید، ممکن است توجه او را جلب کنید که شما دارای درک، همدلی، انگیزه و استراتژیک هستید. این ویژگی‌های خاص مشخصه افرادی است که می‌توانند نیازهای تیم خود را شناسایی کنند، نقاط دردشان را درک کنند، آنها را به سمت اهداف سوق دهند و بهترین گام‌های بعدی را برای دستیابی به اهداف شرکت تعیین کنند. R

پنج ویژگی بزرگ شخصیت: یافتن شغل مناسب برای شما

سوالات متداول شخصیتی که در مصاحبه پرسیده می‌شود

پنج عامل بزرگ شخصیت NEO: یافتن شغل مناسب برای شما

پرسشنامه شخصیت برای مشاغل

انیاگرام برای رهبران کسب و کار

نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر و انتخاب‌های شغلی

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست